Власники автомобілів зі стажем чудово знають: якщо принципово «не помічати» дрібний дефект, згодом він виросте у великий або породить ще безліч неприємностей. Це повною мірою має відношення до пошкоджень вітрового скла: крихітний, майже невидимий скол може викликати активне зростання тріщин, які неодмінно заважатимуть огляду.
Звичайно, для тих, у кого автомобіль застрахований, різниця невелика: все одно витрати візьме на себе страхова компанія. Всім іншим радимо якнайшвидше після виявлення дефекту записатися в сервіс з ремонту скла.
Технологія ремонту сколів та тріщин добре відпрацьована. Пошкодження нікуди не зникає – воно залишається на склі, але стає набагато менш помітним. Такого ефекту домагаються введенням спеціального полімеру, який маскує грані дефекту, що заломлюють світло. Перед тим як зайнятися ремонтом, фахівець повинен переконатися, що тріщини та промені від сколу більше не зростатимуть. Якщо вони дійшли до краю скла, процес зупиняється природним шляхом. В іншому випадку доводиться свердлити мініатюрний отвір у верхньому шарі скла на кінці променя (нагадаємо, триплекс складається з декількох шарів, пов’язаних плівкою). Кругла форма отвору унеможливлює подальше розростання тріщини, а маскується він так само як і початковий дефект.
Ремонт займає близько пів години, з них більшість часу йде на полімеризацію введеного складу. В результаті на місці великого сколу залишається маленька, ледь помітна пляма, тріщина перетворюється на ледве помітну волосину.
Однак не всі дефекти вітрового скла підлягають ремонту. Наприклад, причиною багатьох тріщин у його нижній третині стають зовсім не камені, а різкі перепади температур, властиві зазвичай холодній порі року (на холодне скло потрапляє гаряче повітря з обігрівача). Як правило, у цьому випадку з’являються довгі тріщини, усувати які немає сенсу навіть з економічної точки зору. Марно ремонтувати й старі дефекти: вони залишаться помітними, попри всі старання сервісменів. Видалити бруд, втертий в тріщину щітками склоочисників та губками мийників, вже неможливо.
До речі, перед ремонтом рекомендуємо дізнатися про вартість нової «лобовухи», раптом вдасться потрапити на розпродаж складу запчастин.