Підрозділ BMW M переходить у нову еру: представлено суперкросовер XM, який став першим «зарядженим» баварським гібридом. А ще BMW XM став першою автономною моделлю підрозділу M за майже 45 років, адже «звичайних» аналогів у кросовера немає і не буде.
Серійна версія BMW XM багато в чому повторила торішній прототип: у нюансах відмінностей багато, але загальна концепція збереглася. З помітних спрощень – традиційні ручки дверей, аж ніяк не «потаємні» фари та ліхтарі менш витонченої форми. За розмірами XM порівняємо з X7: колісна база у кросоверів однакова (3105 мм), але супергібрид на чотири сантиметри коротший, на пів сантиметра ширший і на п’ять сантиметрів нижчий.
Спадкоємність з попередньою унікальною розробкою BMW M – спорткаром M1 кінця 1970-х – досягається завдяки вигравіюваним лазером логотипам по різні боки заднього антикрила. Несподіване дизайнерське рішення – ставка на золотаві елементи. Контрастними зроблено верхню крайку скла, підвіконну лінію, окантування решітки радіатора, елементи дифузора та спиці опціональних 23-дюймових колісних дисків.
Зарядний лючок у BMW XM розташований у передньому лівому крилі й виставлений напоказ, ніби нагадуючи про незвичайну силову установку. Під капотом – перевірений 4,4-літровий V8 (489 к.с., 650 Нм), який працює у зв’язці зі вбудованим у 8-ступеневий «автомат» 196-сильним (280 Нм) електромотором та системою повного приводу. Пікова віддача – 652 к.с. та 800 Нм, що дозволяє новинці називатися найпотужнішою серійною моделлю підрозділу M.
Хоча динамічні характеристики аж ніяк не рекордні: з місця до 100 км/год BMW XM розганяється за 4,3 секунди, максимальна швидкість – 250 або 270 км/год (з пакетом M Driver`s). І це не дивно, адже споряджена маса новинки – аж 2750 кілограмів. Втім, BMW і не приховувала, що XM виявиться найважчою моделлю за всю історію.
Шанувальників BMW можуть потішити три речі. По-перше, гібрид XM оснащується батареєю ємністю 25,7 кВт-год, що дозволить проїжджати на електриці до 88 кілометрів за циклом WLTP. По-друге, витрата пального у змішаному циклі у повністю зарядженого кросовера не має перевищувати 1,6 літра на 100 кілометрів. По-третє, на підході 745-сильна топверсія Red Label з крутним моментом під 1000 Нм – вона повинна бути швидшою.
З інших позитивних моментів – ідеальне статичне розважування 50:50 та розкішний салон. По архітектурі все дуже схоже на оновлений X7: практично такі ж карти дверей, аналогічна мультимедійна система iDrive 8, ідентичні передня панель і центральний тунель. «Емка» виділяється хіба що фіксованим джойстиком трансмісії, декором та оздоблювальними матеріалами. Демонстраційний автомобіль прикрашений шкірою кавового кольору і темно-синьою Наппою. За атмосферу в салоні відповідає не лише контурне підсвічування, а й сотня світлодіодів у скульптурній стелі. Цікаво, що для XM обрано натуральну шкіру, а не штучну. Важливий нюанс – компонування за схемою 2+3: третій ряд не передбачений.
Виробництво BMW XM почнеться до кінця року на американському заводі марки. Базовий кросовер обійдеться в 160 тисяч доларів, а за 745-сильну версію попросять 185 тисяч доларів, причому за персоналізацію інтер’єру, 23-дюймові колеса та особливий декор доведеться доплачувати. А ви вже зараз маєте можливість придбати брендовані аксесуари BMW M у нашій крамниці – собі або на подарунок.