Електричний хетчбек Citroen e-C3 індійського виробництва отримав 0 зірок за підсумками краш-тестів Global NCAP. Експерти закликають корпорацію Stellantis покращити безпеку своєї бюджетної моделі.
Citroen e-C3, що потрапив на тести – це модель на платформі Smart Car для ринків, що розвиваються. Вона виробляється з 2022 року в Індії та Бразилії. На платформі Smart Car також зроблено новий європейський Citroen e-C3, але у нього набагато вищий базовий рівень оснащення системами безпеки.
У краш-тестах Euro NCAP європейський Citroen e-C3 ще не брав участі, а ось глобальний Citroen e-C3 індійського виробництва провалив програму випробувань Global NCAP, яка складається всього з трьох краш-тестів – одного фронтального та двох бічних, причому бічний удар об стовп індійський Citroen e-C3 навіть не проходив, оскільки не оснащений бічними подушками безпеки.
У базовому оснащенні індійський Citroen e-C3 має лише дві фронтальні подушки безпеки. Бічні подушки та система стабілізації ESC не передбачені навіть опційно, так само як переднатягувачі ременів та кріплення Isofix для дитячих крісел. Пасажирська подушка безпеки не відключається, тобто на переднє сидіння не можна встановити дитяче крісло.
Фронтальний удар на швидкості 64 км/год об деформований бар’єр, встановлений з 40-відсотковим перекриттям зі сторони водія, виявив високий рівень навантажень на грудній клітці та ступнях манекена-водія, що означає ризик отримання важких травм. На грудній клітці манекена-пасажира зафіксовано критичний рівень навантажень, що означає високий ризик смерті при ДТП. Манекени, що імітували дітей у дитячих кріслах, прив’язаних дорослими ременями, під час фронтального удару бовталися по салону та отримали множинні забиті місця та травми.
З бічним ударом на швидкості 50 км/год об деформований бар’єр індійський Citroen e-C3 впорався відносно добре: прикордонний рівень навантажень зафіксований лише на голові манекена, решта тіла знаходиться в безпеці. Загальна оцінка автомобіля — 0 зірок за захист дорослих та 1 зірка за захист дітей.
Citroen e-C3 став одним з останніх індійських автомобілів, що пройшли програму Global NCAP. Нових не буде, оскільки цього року в Індії з подачі місцевої влади запрацювала власна програма BNCAP (Bharat New Car Assessment Program): вона використовує трохи оновлений протокол Global NCAP з тими ж трьома краш-тестами та покликана спонукати виробників, які працюють на індійському ринку, підвищувати рівень безпеки своїх машин.