Cupra представила новий кросовер Terramar. Це вже шоста модель іспанської марки. Вона має «начинку» від Audi Q3, але власний яскравий дизайн і спортивніший характер. За традицією, назва вибрана за географічним принципом: цього разу ім’я взяли у старої гоночної траси Autódromo de Terramar поблизу Барселони.
Як і Formentor, це кросовер С-класу. Але якщо той був, по суті, SUV-версією хетчбека Leon, то новинка – це швидше «переодягнений» Audi Q3. Ріднить їх не тільки платформа MQB, а й каркас кузова, і практично вся технічна «начинка». Але зовнішність у Terramar повністю своя, виконана у фірмовому стилі марки – з «насупленими» фарами, похилим капотом з рельєфними ребрами, «стегнами» у задніх коліс і з’єднаними в лінію задніми ліхтарями.
За розмірами Cupra Terramar більший за Audi Q3, але на символічні величини: 4519 міліметрів завдовжки (+34 мм), 1863 міліметри завширшки (+7 мм), колісна база практично однакова (2681 мм). І ще він трохи нижче (1584 мм) – рівно на 10 міліметрів, на які штатна спортивна підвіска зменшила кліренс.
Інтер’єр повністю свій. Використано віртуальну панель приладів та мультимедійну систему з екраном діагоналлю 12,9 дюйма. Навколо водія організовано своєрідний «кокпіт» завдяки розгорнутій до нього панелі приладів та високій «розпірці» на центральному тунелі. А ось на місці традиційного селектора трансмісії на центральному тунелі – підсклянники та індукційні зарядки, а коробка керується важелем на рульовій колонці. Передні крісла – «ковші» з інтегрованими підголівниками (навіть у базових комплектаціях). Задній диван забезпечений поздовжнім регулюванням, що дозволяє змінювати об’єм багажника від 540 до 630 літрів.
Для Cupra Terramar запропоновано 5 варіантів силового агрегату. Найдоступніша версія – турбомотор 1.5 eTSI (150 к.с.) з 48-вольтовим стартер-генератором та переднім приводом. Середній рівень – дволітровий турбомотор потужністю 204 к.с. та повний привід. На топверсії Terramar VZ також встановлено дволітровий турбомотор, але він форсований до 265 «конячок». Всі перелічені мотори працюють у парі з 7-ступеневим «роботом» DSG з двома зчепленнями.
Крім того, передбачено дві модифікації плагін-гібрида під назвою Terramar eHybrid. У обох під капотом 1,5-літровий турбомотор з 6-ступеневим «роботом» DSG, в який вбудовано тяговий електромотор. У обох передній привід. А відрізняються вони потужністю силової установки – 204 або 272 к.с. Батарея ємністю 19,7 кВт-год має дозволяти проїхати до 100 кілометрів на електриці, без включення бензинового двигуна. Заряджання – від терміналів змінного (11 кВт) або постійного струму (50 кВт). Щоправда, батарея «з’їла» частину багажника – його об’єм скоротився до 400-490 літрів.
Цікаво, що «батьківщиною» кросовера буде не Іспанія – виробництво Cupra Terramar налагодять на тому ж заводі в угорському Дьйорі, де з 2018 року випускається Audi Q3. Приймання замовлень вже розпочато, перші машини потраплять до покупців у четвертому кварталі цього року. При цьому «іспанець» буде дорожчим за «німця» – у Німеччині ціни на Cupra Terramar починаються з 43 тисяч євро проти 40 тисяч за Audi Q3 з аналогічним силовим агрегатом.
А розпочнеться продаж нового кросовера з лімітованої версії America’s Cup Limited Edition, присвяченої регаті «Кубок Америки», яка відбудеться в жовтні в Барселоні. Cupra Terramar у топовій комплектації з особливим декором випустять обмеженим накладом у 1337 примірників. Такі машини коштуватимуть 64 тисячі євро.