Далекобійники розкритикували електровантажівку Tesla Semi

На початку грудня компанія Tesla представила довгоочікувану серійну версію електричного сідельного тягача Semi. Реакція професійних водіїв не змусила довго чекати, вони викотили значний список претензій до інноваційної вантажівки.

Масивна на вигляд кабіна з інтегрованим верхнім обтічником розрахована тільки на одного водія, який сидить по центру, пасажирське місце є ззаду праворуч, але воно явно «аварійне», не розраховане на тривалі поїздки. Через специфічну форму кабіни електровантажівка не пропонує склопідіймачів, тому для найпростіших побутових операцій на кшталт оплати проїзду платними дорогами або короткої розмови з людиною, що знаходиться зовні кабіни, водієві доведеться встати з крісла і відкрити двері. Якщо на вулиці брудно та/або мокро, то постійні ходіння від крісла до дверей швидко зроблять кабіну неохайною. Застрибнути на крісло та обтрусити ноги від снігу, як це відбувається у звичайних вантажівках, у Tesla Semi неможливо.

Центральна посадка начебто дає водію хорошу оглядовість, але на вузьких європейських дорогах, де доводиться часто здійснювати обгони, це мінус – водій за такої ширини кабіни не бачитиме зустрічну смугу на дистанцію обгону. Камери частково розв’язують цю проблему, але в умовах поганої видимості власним очам водії довіряють більше. Крім того, ясно, що Tesla Semi розроблялася з прицілом на постійне використання автопілота, але його розробку компанія на початку випуску вантажівки не завершила і невідомо коли завершить.

У кабіні Tesla Semi немає спального місця. Передбачається, що оскільки пробіги між підзаряджанням не перевищують 800 км, то й спати водію не потрібно, але багато далекобійників навіть при таких пробігах роблять короткі перерви на сон. Ліжко не завадило б і під час простоїв на заряджання.

Великий нахил лобового скла означає, що на ньому накопичуватиметься бруд і сніг, у тому числі з обтічника. Чистити таке скло досить складно, звичайна безкапотна вантажівка з майже вертикальним склом у цьому сенсі набагато зручніша. Зовнішні дзеркала на довгих кронштейнах теж буде важко очистити від бруду: доведеться вийти з машини та використовувати спеціальний пристрій. У звичайній вантажівці для цього достатньо опустити скло і протягнути до дзеркал руку з серветкою. Влітку сильно нахилене лобове скло створюватиме в кабіні ефект теплиці, потрібно багато енергії на кондиціювання.

Два великі екрани замість традиційної панелі приладів – ще одне суперечливе рішення: на яскравому сонці вони будуть надто тьмяними, вночі – надто яскравими, особливо якщо виводити на них картинки з камер для орієнтування. До того ж водієві доведеться часто відвертатися від дороги, оскільки користуватися наосліп сенсорними екранами неможливо.

Американських далекобійників, багато з яких проїжджають на день по 1000 км і більше, найбільше турбують тривалі простої на зарядку замість 5-7 хвилин на заправку звичайної «вуглеводневої» вантажівки. Tesla планує використовувати для заряджання Semi термінали потужністю 1 МВт, на них батарею вантажівки можна зарядити на 70% приблизно за 30 хвилин. Ось тільки таких потужних терміналів навіть у США поки що дуже мало, заряджання на менш потужних станціях триватиме годинами. Навіть на потужності 1 МВт повна зарядка батареї Semi явно займає понад годину – Tesla офіційно взагалі не вказує цей час.

У Tesla, схоже, розуміють, що Semi не є ідеальним, тому після його презентації не було традиційної сесії запитань-відповідей, а Ілон Маск дуже не любить відповідати на незручні питання. Комерційні перспективи Tesla Semi теж питання поки відкрите: компанія не розкрила ні актуальних цін, ні планових обсягів виробництва вантажівки.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.