Компанія De Tomaso Automobili представила довгоочікувану серійну версію свого нового середньомоторного суперкара P72 та пообіцяла почати його постачання клієнтам до кінця поточного року.
Компанія De Tomaso, заснована у 1959 році італійцем аргентинського походження Алехандро де Томазо, з 2014 належить гонконзькій Ideal Team Ventures, за якою стоїть підприємець та великий автомобільний ентузіаст Норман Чой.
У 2019 році De Tomaso анонсувала середньомоторний суперкар P72, створений за мотивами гоночного спайдера De Tomaso P70 з середини 1960-х, який Алехандро де Томазо розробив разом з легендарним американським конструктором Керролом Шелбі.
На момент прем’єри концепту передбачалося, що De Tomaso P72 запозичить шасі у суперкара Apollo Intensa Emozione (компанія Apollo також належить Ideal Team Ventures), а 5-літровий компресорний V8 на «фордівському» блоці постачатиме американська компанія Roush Performance. Потім почалася плутанина зі зміною партнерів та підрядників, але на початку минулого року De Tomaso Automobili повідомила, що довести суперкар P72 до розуму їй допомагає німецька компанія HWA.
Тим часом ще наприкінці минулого року було зібрано перший кузов De Tomaso P72, повністю вуглепластиковий і ніяк конструктивно не пов’язаний з Apollo. Підвіска – пружинна, типу push-rod на подвійних поперечних важелях «по колу» з регульованими амортизаторами. Передню частину кузова можна підіймати на 45 мм для проїзду великих дорожніх нерівностей.
Наразі De Tomaso запевняє, що P72 повністю готовий до виробництва. Наклад суперкара складе 72 примірники. Ціна не оголошена, хоча раніше повідомлялося, що вона становитиме не менше 1,6 млн євро.
Компресорний 5-літровий V8 невідомого походження в серійній специфікації виявився менш потужним, ніж у ранніх анонсах. Він видає 700 к.с. та 820 Нм. Коробка передач – 6-ступенева «механіка», привід – задній. Важить De Tomaso P72 близько 1400 кг. Динамічні характеристики не оголошені.
Двомісний салон De Tomaso P72 – це шедевр ювелірного мистецтва з безліччю скульптурних деталей з фрезерованого алюмінієвого сплаву. Прилади – тільки аналогові, мультимедійний екран не передбачений взагалі, але є тримач для смартфона, який можна використовувати як навігатор та джерело розважального контенту.
Додамо, що у 2022 році De Tomaso Automobili анонсувала проєкт трекового суперкара P900 з обіцянкою почати його постачання у 2023 році, але розробка цієї моделі теж сильно затяглася, і тепер неясно, коли чекати на серійний P900. На щастя, з сайту компанії ця модель не зникла і перебуває у статусі coming soon — мовляв, скоро буде…