Інженери Porsche розробили 6-тактний двигун

Компанія Porsche запатентувала доволі дивну, але, можливо, по-справжньому блискучу ідею нового шеститактного двигуна внутрішнього згоряння.

Почнемо з того, що за дуже рідкісними винятками кожен автомобіль з ДВЗ використовує саме чотиритактний двигун: та сама послідовність «впуск-стиснення-робочий хід-випуск». Однак німецькі інженери вважають, що можна додати ще один такт стиснення та робочого ходу у цей процес.

Документи, які нещодавно з’явилися в базі патентів, описують цю розробку як «шість окремих тактів, які можна поділити на дві тритактні послідовності». Додаткові кроки в цій послідовності відбуватимуться між традиційним робочим ходом і випуском. Тобто у 6-тактному двигуні Porsche, в якому робочим є ​​кожен третій, а не четвертий хід поршня, перша послідовність – це «впуск-стиснення-робочий хід», за якою слідує «стиснення-робочий хід-випуск».

Для того, щоб це реалізувати, інженери Porsche, передбачили колінвал, який не крутиться на фіксованій осі, а сам ходить «вгору-вниз» на двох зубчастих колесах. У Porsche кажуть, що подібна конструкція має «потенціал для генерації більшої потужності з кращою ефективністю». За словами розробників, у «типовому» чотиритактному двигуні внутрішнього згоряння лише один хід з чотирьох фактично виробляє потужність (кожен четвертий), а в новому 6-тактному двигуні – кожен третій!

Звичайно, головний недолік – це складність всієї конструкції. Чи достатньо виграшу в потужності та ефективності, щоб виправдати таке рішення, ще треба побачити, хоча наразі немає жодної інформації про те, чи стане цей двигун серійним. Але важливіше у цій історії те, що Porsche старанно працює над пошуком способів збереження життя класичним двигунам внутрішнього згоряння в умовах переходу на електрику та посилення екологічних норм.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.