Компанія Lotus приєдналася до виробників спорткарів, які вийшли в незвичний для себе сегмент кросоверів. Отже, британці презентували електричний Eletre.
Розроблений командами з Великої Британії, Китаю, Швеції та Німеччини, Eletre використовую модульну платформу Electric Premium Architecture (EPA). Кросовер, який складно не порівнювати зі схожим за розміром Lamborghini Urus, отримав довгу колісну базу, зсунуту вперед кабіну і короткі звіси. Для зниження маси, крім високоміцної сталі, застосовані вуглецеве волокно та алюміній, але конкретних цифр Lotus не наводить.
Для Eletre створили так званий «пористий» корпус, який фактично пропускає повітря під час руху отворами в капоті, за обома парами коліс та у верхній частині D-стійки. Також є спойлер на двері багажника, що змінює кут нахилу залежно від режиму їзди (їх тут п’ять – Range, Tour, Sport, Off-Road та Individual). Вишенька на торті – активні передні ґрати, покриті мережею взаємопов’язаних трикутних «пелюстків», які розкриваються, коли потрібно охолодження.
Кросоверу дісталися кілька висувних датчиків Lidar, які використовуються «розумними» помічниками, а в майбутньому вони стануть у пригоді для повноцінного автопілота. Додавати нове ПЗ можна «по повітрю». Замість кожного з зовнішніх дзеркал заднього виду тут одразу три камери: одна замінює саме дзеркало, друга створює круговий огляд, а третя служить електронним асистентам.
У салоні використані міцний синтетичний текстиль та легкі суміші вовни, які важать у два рази менше, ніж натуральна шкіра. На передній панелі розмістили крихітну панель приладів висотою всього три сантиметри, на якій за замовчуванням зображається тільки найпотрібніша інформація. Така ж панель є з боку пасажира, а між ними –15,1-дюймовий екран мультимедійної системи, який забезпечує доступ до 95 відсотків функцій за три дотики. Коли в ньому немає потреби, він автоматично складається. Також є проєкційний дисплей з технологією доповненої реальності та 9-дюймовий екран для задніх пасажирів.
До речі, другий ряд можна замовити як з двома роздільними сидіннями, так і з суцільним диваном. За звук відповідає система KEF Premium: це установка з 15 динаміками потужністю 1380 ват, але за доплату встановлять 2160-ватну з 23 динаміками та 3D-звуком.
Про технічну «начинку» Eletre сказано небагато. Автомобіль отримав 800-вольтову систему, пневматичну підвіску з безперервним контролем демпфування та «п’ятиричажку» ззаду. У «топі» є гальма з 10-поршневими супортами з керамічного композиту. Силова установка з двома електромоторами видає понад 600 «конячок» та розганяє кросовер з місця до 100 км/год менш ніж за три секунди. Повний заряд акумулятора ємністю понад 100 кВт-год забезпечує близько 600 кілометрів пробігу за циклом WLTP. Від 350-кіловатного термінала зарядити батарею на 400 кілометрів можна за 20 хвилин. Передбачено заряджання від мережі змінного струму потужністю 22 кВт.
На відміну від спорткарів Lotus, збирати Eletre будуть не у Великій Британії, а в Китаї – на новому заводі в Ухані. У 2023 році модель вийде на ринки Європи та Китаю, а потім з’явиться в інших країнах.