Компанія Mazda показала на виставці Japan Mobility Show у Токіо два концепти, які, можливо, у майбутньому перетворяться на серійні моделі, – крос-купе Mazda Vision X-Coupe та крос-хетчбек Mazda Vision X-Compact.
Літера X у назві обох концептів означає «крос», що пояснює, чому у Mazda Vision X-Coupe менш елегантні пропорції, ніж у попереднього концепту Mazda Vision Coupe: свіжий концепт вищий і більш сутулий через відверто горбату корму, але сьогодні така сутулість є однією з візитівок Mazda. Габаритна довжина Mazda Vision X-Coupe – 5050 мм, ширина – 1995 мм, висота – 1480 мм, колісна база – 3080 мм.

Для Mazda Vision X-Coupe заявлено плагін-гібридну силову установку з двосекційним роторно-поршневим турбодвигуном та електромотором (компонування не розкрито), її максимальна сукупна потужність — 510 к.с. Ємність тягової батареї не вказана, відомо лише, що її повного заряду вистачить на 160 км пробігу без увімкнення РПД та на 800 км у гібридному режимі. У РПД планують спалювати вуглець-нейтральне пальне, отримане з водоростей.
У салоні Mazda Vision X-Coupe встановлені чотири індивідуальні крісла. Водій та передній пасажир розділені оббитим замшею високим центральним тунелем, на якому встановлено короткий селектор режимів трансмісії. Панель приладів являє собою три круглі дисплеї, які показують стрілочні циферблати. Широкий мультимедійний дисплей, що тягнеться до пасажирських дверей, повністю інтегрований у передню панель і навіть трохи в неї втоплений. Кермо в спортивному стилі забезпечене міткою центрального положення.

Червоний Mazda Vision X-Compact – це потенційний провісник спадкоємця субкомпактного хетчбека Mazda2, який вже пішов з більшості ринків і буде знятий з виробництва протягом найближчих місяців. Цей спадкоємець очікується наступного року у вигляді кросовера або крос-хетчбека, якому, ймовірно, дадуть індекс CX-20, а концепт Vision X-Compact показує, як цей CX-20 може виглядати.
Габаритна довжина Mazda Vision X-Compact – 3825 мм, ширина – 1795 мм, висота – 1470 мм, колісна база – 2515 мм. Про силову установку концепту нічого не сказано, акцент зроблений на його цифрових можливостях: в електронні надра Vision X-Compact вшитий штучний інтелект з високим рівнем емпатії, який готовий буквально стати найкращим другом для свого власника, вислуховувати його скарги, підтримувати порадами, розширювати світогляд і просто розважати.
Салон Mazda Vision X-Compact виконаний у дусі спортивного мінімалізму. Тут теж є високий центральний тунель з великою «кулькою» селектора АКП, але немає мультимедійного екрану – його роль виконує смартфон, приліплений до магнітної панелі праворуч від панелі приладів. Вузька передня панель, частина дверних карт та частина центрального тунелю пофарбовані в колір кузова – вийшло просто, яскраво та стильно.
Додамо, що обидва концепти зроблені під девізом «Задоволення від водіння є запорукою майбутнього сталого розвитку». Річ у тім, що до 2050 року Mazda хоче стати повністю вуглець-нейтральною компанією, а всі її заводи повинні стати вуглець-нейтральними вже у 2035 році. Навіть якщо ці плани будуть якимось дивом реалізовані, приємно чути, що задоволення від водіння залишається для Mazda важливою, екзистенційною цінністю.

