У США відбулася презентація нового флагманського кросовера Mazda CX-90. Автомобіль має три ряди сидінь і найпотужніший двигун серед усіх серійних автомобілів японської марки.
Флагманський CX-90 до дрібниць схожий на «молодший» CX-60. Дизайнерів можна зрозуміти: ринки збуту CX-90 та CX-60 різні, тому плутанина із зовнішністю не виникатиме. Габаритні розміри поки не розкриті, але CX-90 має бути більшою за попередника – 5,1-метровий CX-9.
Інтер’єр CX-90 також повністю копіює CX-60, який незабаром з’явиться в Україні. Збігається не тільки архітектура: однакові дверні карти, оформлення центрального тунелю, інтерфейс, навіть прострочення сидінь! Віртуальна панель приладів є вже «в базі», діагональ широкоформатного тачскріна медіасистеми варіюється в залежності від комплектації (10,25 або 12,3 дюйма). Консерваторам новинка сподобається: Mazda залишила цілий розсип традиційних клавіш, міняти налаштування можна не лише через сенсорний екран, а й за допомогою шайби. Навіть дизайн цифрової панелі приладів виконаний у класичному стилі, а температура клімату регулюється «гойдалками».
Найбільше новацій в оформленні задньої частини салону. Якщо «європейський» CX-60 буває тільки п’ятимісним, то для CX-90 є три компонування з шістьма, сімома або вісьмома місцями! У варіанті з посадковою формулою 2 + 2 + 2 у третьому ряді повноцінні місця для дорослих: є і повнорозмірний підголівник, і широкий підлокітник з підсклянниками. З опцій комфорту – підігрів, вентиляція, окрема зона клімату та багато роз’ємів USB-C.
«Преміальність» CX-90 доводять матеріали оздоблення та увага до деталей. Топверсії дісталася перфорована шкіра Nappa, алюміній та шпон, а також хитромудрі вставки з тканини, плетеної за спеціальною японською технікою. Різні фактури вдало скомбіновані – флагман Mazda виглядає солідно. У списку опцій – аудіосистема Bose з дюжиною динаміків, панорамний дах, проєкційний дисплей, камери кругового огляду та 21-дюймові легкосплавні диски з алмазним огранюванням.
Базова Mazda CX-90 оснащується рядною 3,3-літровою «турбошісткою» e-Skyactiv G потужністю 345 к.с. і 500 Нм крутного моменту. Такий кросовер став найпродуктивнішою серійною Mazda за всю історію марки! Силовому агрегату допомагає 48-вольтовий стартер-генератор, який асистує системі старт-стоп. Тяга передається через 8-ступеневий «автомат» з «мокрим» зчепленням замість гідротрансформатора. За замовчуванням всім CX-90 дісталася система повного приводу з муфтою, що працює з попереднім натяжінням. Mazda обіцяє, що шестициліндровий CX-90 буде економнішим, ніж CX-9, тобто витрата бензину в змішаному циклі не перевищить 10,2 л/100 км.
Альтернатива – версія PHEV. У плагін-гібрида двомоторна силова установка, що складається з чотирициліндрового «атмосферника» 2.5, електромотора, вбудованого в 8-ступеневий «автомат», і тягової батареї ємністю 17,8 кВт-год. Пікова віддача – 327 к.с. та 500 Нм. Без активації ДВЗ такий кросовер здатний проїхати близько 30 миль (48 кілометрів) – точне значення буде розкрито перед початком продажів. Постійний повний привід плагін-гібрид теж має.
Mazda CX-90 позбавлена модних технологій на кшталт пневмопідвіски або адаптивних амортизаторів: єдина «фішка» кросовера – система KPC (Kinematic Posture Control), яка уповільнює внутрішнє заднє колесо задля зменшення кренів у крутих віражах. По шасі одкровень немає: спереду – пружинна підвіска на подвійних поперечних важелях, ззаду – багатоважільна підвіска. Що стосується електронних асистентів, то до стандартної комплектації входять системи контролю смуги, розпізнавання дорожніх знаків та моніторингу «сліпих» зон, асистент виявлення пішоходів та велосипедистів, а також адаптивний круїз-контроль.
У США чекають початку продажів Mazda CX-90 наприкінці весни. Американцям запропонують кросовери японського виробництва. Ціни поки не оголошені.