Компанія Mercedes-Benz завершила виснажливий рекордний марафон на італійському полігоні Нардо: 17 гонщиків та два прототипи Mercedes-AMG GT XX встановили декілька світових рекордів для електромобілів. Один з них – це найбільша дистанція, подолана електромобілем за 24 години – 5479 км.
Спортивний електричний ліфтбек Mercedes-AMG GT XX був представлений два місяці тому у статусі концепту, але, по суті, це повнофункціональний прототип, який найближчими місяцями перетвориться на серійну модель Mercedes-AMG. Щоб прогріти публіку перед дебютом серійної версії, два прототипи і команда гонщиків, механіків та інженерів вирушила на італійський полігон Нардо, що належить компанії Porsche. Гігантське профільоване кільце полігону має довжину 12,68 км, тут регулярно проводяться високошвидкісні тести й іноді рекордні заїзди.
Mercedes-AMG GT XX оснащений тримоторною силовою установкою (один мотор на передній осі, два на задній), максимальна сукупна потужність яких становить 1000 кВт (1360 к.с.). 800-вольтова батарея має дуже сучасну систему охолодження та підтримує швидке заряджання потужністю до 850 кВт, що дозволяє за 5 хвилин збільшити запас ходу на 400 км за циклом WLTP. Максимальна швидкість ліфтбека – 360 км/год, але для рекордного заїзду команда вирішила намотувати кола на швидкості 300 км/год, оскільки це оптимальне значення з погляду витрати енергії.
Головною метою заїздів було якнайшвидше проїхати дистанцію навколосвітньої подорожі, що дорівнює довжині екватора – 40 075 км. Тобто де-факто кругосвітки не було, а була лише його імітація в ізольованих та контрольованих умовах. У заїзді брали участь дві машини, обидві благополучно доїхали до фінішу. Керували ними 17 професійних гонщиків, вони змінювали один одного кожні дві години. Вдень на полігоні Нардо температура повітря в тіні досягала +35°C, на сонці було ще спекотніше, але система охолодження силової установки Mercedes-AMG GT XX успішно впоралася з екстремальними навантаженнями.
У результаті найкраща з машин подолала 40 075 км за 7 днів 13 годин 24 хвилини та 7,1 секунди. В середньому кожен Mercedes-AMG GT XX проїжджав по 5300 км на добу. Принагідно було побито рекорд дистанції, подоланої електромобілем за 24 години, – 5479 км, і тут хоча б є, з ким порівнювати: нещодавно в цій дисципліні вправлялися «китайці», ліфтбек Xpeng P7 поїхав за добу 3961 км, кросовер Xiaomi YU7 – 3944 км. Загалом німецький ліфтбек встановив 25 різних рекордів серед електромобілів, у тому числі найкращий час проходження дистанції 2000 км, 5000 км, 10000 км тощо.
Точна дата дебюту серійного електричного ліфтбека Mercedes-AMG поки невідома – можливо, його покажуть вже у вересні в рамках автосалону в Мюнхені. Наступного року очікується прем’єра електричного кросовера Mercedes-AMG, побудованого на тій самій платформі AMG.EA, що є основою ліфтбека.