Представлено новий електричний Porsche Cayenne

Компанія Porsche повністю розсекретила новий електричний кросовер Cayenne Electric, який не замінить бензиновий Cayenne третього покоління, а випускатиметься разом з ним на заводі Volkswagen Group у Братиславі (Словаччина). Замовлення на електричний Cayenne у Німеччині вже приймаються, але постачання розпочнеться лише у 2026 році.

В основі Cayenne Electric лежить модульна платформа PPE (Premium Platform Electric) з 800-вольтовою архітектурою, першою цю платформу отримав представлений на початку минулого року електричний Porsche Macan. Габаритна довжина Cayenne Electric – 4985 мм, ширина – 1980 мм, висота – 1674 мм, колісна база – 3023 мм. Дорожній просвіт у стандартному положенні підвіски – 190 мм. Штатний діаметр коліс – від 20 до 22 дюймів.

У стандартне оснащення входить адаптивна пневмопідвіска PASM (Porsche Active Suspension Management), а для Cayenne Turbo Electric за доплату пропонується активна електрогідравлічна підвіска Porsche Active Ride, яка майже повністю поглинає крени. Повнокероване шасі доступне як опці для обох версій, а карбон-керамічні гальма – тільки для версії Turbo. Ще одна опція – пакет Off-Road, що дозволяє трохи покращити геометричну прохідність кросовера.

Заявлений коефіцієнт аеродинамічного опору для нового кросовера становить 0,25, але неясно, в якій конфігурації і з якими колесами. У передню частину кузова обох версій вбудовані рухомі аеродинамічні заслінки, а у верхній частині багажних дверей розмістився активний спойлер. Версія Turbo має більші бічні повітроводи в передньому бампері і рухомі бічні планки з боків заднього бампера – вони висуваються на великій швидкості і вирівнюють повітряний потік.

Інтер’єр електричного Cayenne був розсекречений ще у вересні і викликав обурення у ортодоксальних шанувальників Porsche засиллям екранів і сенсорною ергономікою – наприклад, напрям обдування тепер встановлюється тільки через сенсорний екран, вручну дефлектори не рухаються. Накритий козирком вигнутий приладовий екран – 14,25-дюймовий, він може бути доповнений 87-дюймовим проеєкційним екраном на лобовому склі. Для переднього пасажира опційно доступний власний розважальний «телевізор» діагоналлю 14,9 дюйма.

Ступінь прозорості панорамного скляного даху можна регулювати. Задні крісла оснащені електроприводом. Нова система клімат-контролю гріє не тільки повітря, кермо та крісла, але й інші поверхні, з якими часто контактують руки – підлокітники та дверні карти.

Обидві версії кросовера оснащені батареєю ємністю 113 кВт-год, максимальна потужність її зарядки – 400 кВт, поповнити на такій потужності заряд з 10% до 80% можна лише за 16 хвилин. Як опція вперше для Porsche пропонується бездротова індуктивна зарядка потужністю 11 кВт: джерело у вигляді 50-кілограмової плити укладається на підлогу, кросовер наїжджає на нього, підвіска автоматично опускає кузов в максимально низьке положення, після чого, власне, починається зарядка. ККД бездротової зарядки – 90%, тобто 10% – це плата за те, щоб не возитися з кабелем. Базовий Cayenne Electric може проїхати на одному заряді до 642 км за циклом WLTP, версія Turbo – до 623 км.

Пікова віддача силової установки доступна в режимі Launch Control, коли потрібен максимально швидкий розгін, у базового Cayenne Electric вона становить 325 кВт (442 к.с.) та 835 Нм, у версії Turbo – 850 кВт (1156 к.с.) та 1500 Нм. Базовий Cayenne Electric здатний розігнатися до 100 км/год за 4,8 секунди, до 200 км/год – за 18,4 секунди, максимальна швидкість – 230 км/год. Версія Turbo набирає першу «сотню» за 2,5 с, 200 км/год – за 7,6 с, максимальна швидкість – 260 км/год. Для швидких обгонів є функція Push-to-Pass, що дає близьку до пікової потужность приблизно на десять секунд. Максимальна рекуперативна потужність електромоторів обох версій – 600 кВт (816 к.с.), це говорить про те, що максимальна потужність тягової базової версії кросовера штучно обмежена.

Об’єм основного багажника у Cayenne Electric – 781 л, зі складеними спинками крісел другого ряду він збільшується до 1588 л, у Cayenne Turbo Electric відповідні показники становлять 747 та 1554 л. Попереду обидві версії мають додатковий багажник об’ємом 90 л, тут зручно зберігати зарядний кабель.

Базовий Cayenne Electric коштує у Німеччині від 105 200 євро, Cayenne Turbo Electric – від 165 500 євро.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.