Renault показала новий Trafic та ще дві моделі

У 2026 році компанія Renault виведе на європейський ринок нове покоління легких комерційних електромобілів, розроблених за участю Volvo Group у рамках спільного підприємства Flexis SAS. Сьогодні розкрито імена та дизайн цих електромобілів під маркою Renault – зустрічаємо нові Estafette, Goelette та Trafic.

Flexis SAS – це засноване минулого року спільне підприємство Renault Group, Volvo Group та французької логістичної компанії CMA CGM Group. Flexis SAS вироблятиме на заводі Renault у французькому Сандувілі легкі електричні фургони на повністю новій платформі, розробкою якої займається електромобільним підрозділ Ampere компанії Renault. Виробництво почнеться влітку 2026 року, частина фургонів отримають емблеми Renault, частина – емблеми Volvo, але Flexis також продаватиме свої фургони безпосередньо клієнтам, які зможуть наліпити на них будь-які логотипи.

Дизайн фургонів Flexis був розсекречений наприкінці січня, а сьогодні представлені ті ж машини з емблемами Renault: від фургонів Flexis вони відрізняються дизайном фар, передніх бамперів і коліс – правда, відмінності незначні, всі кузовні штамповані панелі у фургонів різних марок однакові. Дизайн фургонів Volvo, можливо, буде розкритий найближчим часом.

Renault вибрала для своїх нових фургонів історичні імена – Estafette, Goelette та Trafic. Новий Renault Estafette (повне ім’я Renault Estafette E-Tech electric) був анонсований минулого року однойменним концептом, але серійний фургон передбачувано вийшов скромнішим, без великих фар на передньому бампері та з менш округлими формами.

У минулому столітті ім’я Estafette носив передньомоторний передньопривідний фургон Renault вагонного компонування, який випускався з 1959 по 1986 рік. Новий Renault Estafette успадкував від історичного предка бічні зсувні двері, які полегшують завантаження/розвантаження в стиснених умовах, а роль дверей на кормі виконує рулонна шторка з електроприводом. Габаритна довжина нового Estafette – 5,27 м, ширина – 1,92 м, висота – 2,60 м, при цьому корисна висота кузова становить 190 см, тобто всередині фургона водій-експедитор може ходити, не пригинаючись.

В цілому новий Renault Estafette, як неважко помітити, тяжіє до американської школи фургонобудування, його аналогами в США є Rivian Delivery та Chevrolet BrightDrop, але Renault Estafette відчутно коротший, оскільки розрахований головним чином на експлуатацію в міському середовищі в сегменті останньої милі, тобто доставлення товарів до кінцевого споживача. Вулички старих європейських міст доволі тісні, тому в пріоритеті маневровість, а не об’єм вантажного відсіку.

Новий Renault Trafic E-Tech electric — це, ймовірно, не заміна, а доповнення до дизельного фургона Trafic третього покоління, який випускається в Сандувілі з 2014 року й у 2020-му пережив рестайлінг. Новий Trafic можна віднести до умовно однотонних фургонів, при його розробці пріоритет також віддавався маневровості: обіцяно діаметр розвороту, як у Renault Clio, і кузов заввишки не більше 1,9 м, щоб можна було спокійно заїжджати на підземні паркинги. Тим часом усі двері у нового Trafic традиційні, розстібні.

Renault Goelette E-Tech electric – це, по суті, новий Renault Trafic, виконаний у вигляді шасі з кабіною, на яке можна встановити будь-яку надбудову: холодильник, будку з кількома відсіками, торговий кіоск, бортову платформу з підіймальним механізмом (самоскид) тощо. Ім’я Goelette запозичене у передньомоторного фургона Renault зразка 1956 року, який мав вагонне компонування у поєднанні з заднім приводом.

Інформацію про платформу нових Estafette, Goelette та Trafic компанія Renault обіцяє оприлюднити у найближчі місяці, дизайн інтер’єрів теж поки що не розкритий. У пресрелізі Flexis двотижневої давнини повідомлялося, що зарядити батарею нових фургонів на 80% можна буде менш ніж за 20 хвилин, а максимальний запас ходу на одній зарядці становитиме 450 км за циклом WLTP.

Також нагадаємо, що всі фургони Flexis позиціюються як Software-Defined Vehicle (SDV), тобто машини, що програмно налаштовуються, основний набір споживчих функцій яких, як у будь-якого сучасного смартфона, визначається вже після придбання шляхом встановлення потрібних додатків. Всі програми, зрозуміло, регулярно оновлюватимуться «по повітрю» через хмарні сервіси – вони ж дозволять корпоративним клієнтам у режимі 24/7 віддалено контролювати роботу свого парку, наділяти його новими функціями та призначати будь-якій машині нові завдання.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.