Rolls-Royce представив свій перший електромобіль

Компанія Rolls-Royce представила свій перший електромобіль Spectre, якому компанія вигадала власний клас «ультрарозкішних електричних суперкупе».

В основі Spectre лежить платформа Architecture of Luxury зі складними екструдованими алюмінієвими профілями та інтегрованою тяговою батареєю. Силова структура тут на 30% жорсткіша, ніж на будь-якому іншому Rolls-Royce. Акумулятор встановлений нарівні з днищем, а над ним зроблений спеціальний канал для кабелів та трубопроводу системи клімат-контролю. Батарея на Spectre не тільки живить електромотори, а й виступає 700-кілограмовою шумопоглинальною «прокладкою» між дорогою та салоном.

На Spectre дебютувала нова електронна архітектура децентралізованого інтелекту (Decentralised Intelligence), яка забезпечує прямий та вільний обмін даними між усіма функціями автомобіля. Кількість підфункцій бортової електроніки, порівняно, наприклад, з Phantom, зросла у 35 разів; в електромобілі на п’ять кілометрів більше проводів та у 25 разів більше рядків програмного коду. Кожна із 141 200 змінних, що впливають на роботу мехатроніки, отримала кілька підзмінних і спеціальний керуючий елемент – все це має забезпечити безпрецедентний рівень комфорту та безпеки.

Коефіцієнт аеродинамічного опору Spectre дорівнює 0,25. Оптимізації піддалася не тільки форма кузова, але також статуетка Spirit of Ecstasy та решітка радіатора – між іншим, найширша в історії Rolls-Royce. Двоярусна оптика є відсиланням до оригінального Phantom Coupé та одночасно демонструє новий фірмовий стиль марки. Під верхньою крайкою решітки встановлені 22 світлодіоди, на два більше, ніж у Ghost. З їхньою допомогою досягається так званий ефект стриманого сяйва. Вперше за майже 100 років на серійному купе стоять колеса діаметром 23 дюйми.

Електромобіль оснащений підвіскою Planar з новим «залізом» і 18 датчиками для контролю машини в поворотах. Принципова відмінність від Ghost – стабілізатори поперечної стійкості, що розмикаються. Система керування отримує дані від навігації. На нерівностях електроніка розмикає стабілізатори для комфортної їзди, а перед поворотами замикає їх, збільшує жорсткість амортизаторів і приводить в бойову готовність механізм задніх коліс, що підрулює, підвищуючи зчеплення і стабільність.

Нововведення салону – двері Starlight Doors з 4796 оптоволоконними світловодами та напис Spectre на передній панелі, оточений скупченням з більш ніж 5500 «зірок». Мультимедіа електромобіля працює під керуванням цифрової архітектури SPIRIT. Вона підтримує тісну інтеграцію з фірмовим додатком Whispers та дає доступ до віртуальної персоналізації (наприклад, можна змінювати колір шкал приладів).

Маса Spectre – 2975 кілограмів. Потужність силової установки – 430 кВт (585 к.с.) і 900 Нм крутного моменту. Це неостаточні цифри, їх буде уточнено у другому кварталі 2023 року. З місця до 100 км/год електричне суперкупе розганяється за 4,5 секунди, дальність ходу – 520 кілометрів за циклом WLTP.

Замовлення на автомобіль вже приймають, але чекати його власникам доведеться ще рік. Що стосується ціни, то коштуватиме Spectre дорожче за Cullinan, але дешевше за Ghost.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.