Спроєктувавши новий Peugeot 5008, французи вчинили «злочин». Хто був убитий, ким саме і який мотив убивці? Щоб розгадати цю таємницю, я сів за кермо нового французького кросовера в Копенгагені та перетнув міст через Ересунн у Швецію.
Щоб створити трохи більше інтриги, відразу зроблю невеликий спойлер – жертв у новачка більше, ніж двигунів внутрішнього згоряння у його попередника. У тому, що французи скоїли вбивство, я переконався вже на перших кілометрах шляху.
Що всередині
Вбивцями виявилися дизайнери – ергономіка Peugeot 5008 померла від їхніх рук. Дивовижна в реальному житті біоморфна центральна консоль має нелогічно розташовані перемикачі та ручки, що викликає збентеження, коли ви вперше зустрічаєтеся з цим автомобілем. Керування функціями ускладнюється ще й тим, що попередню панель з фізичними «клавішами» замінили на широкоформатний екран з сенсорними кнопками.
Це проблема? Насправді ні, це питання звички й навіть зручно, адже ми вже стикалися з таким рішенням, наприклад, в моделі 408. Але неможливо пробачити одну річ. Щоразу, коли ви будете запрошувати когось на переднє сидіння, вам буде важко дістатися до бардачка, який відкривається просто у коліна. Є й ще одне, що засмучує в салоні – місцями неточна підгонка цікавих на вигляд матеріалів оздоблення.
Згадані недоліки важко назвати провалом – це скоріше свідома жертва ергономікою заради нестандартного дизайну салону. І справді, Peugeot не можна відмовити в оригінальності – низько розташоване кермо, «левітуючий» 21-дюймовий дисплей та шалений розмір ембієнтного підсвічування створюють у водія відчуття, ніби він керує футуристичним реактивним літаком або розкішною яхтою.
Сидіння у версії GT також є перевагою – вони товсті та забезпечують хорошу підтримку. Знайти зручне положення в них нескладно, хоча не всім сподобається тримати маленьке кермо майже між ніг. Проте просторість салону та легкий доступ до третього ряду сидінь (піднімні сидіння другого ряду та широкі двері отвори) сподобаються всім. Багажник є навіть при повному наборі пасажирів (259 л) – за сидіннями помістяться ще дві валізи.
Як їде
Як не дивно, в аеропорту Копенгагена нас чекали не різні версії Peugeot 5008, а одна. Французи відправили нас до Швеції з базовим електричним варіантом E-5008, тобто з 210-сильним кросовером з акумулятором на 73 кВт-год (корисної ємності) і теоретичним запасом ходу 500 км (за циклом WLTP).
Цей автомобіль побудований на подовженій платформі STLA Medium, яку вже використовує Peugeot E-3008. Група Stellantis покладає на неї великі надії, оскільки вона дозволяє диверсифікувати асортимент силових установок. Завдяки цьому клієнти, які не бажають підключати свій автомобіль до розетки, можуть замовити новий Peugeot 5008 з гібридною системою потужністю 136 к.с., яка поєднує в собі трициліндровий двигун 1.2 PureTech з електродвигуном, вбудованим у 6-ступеневу коробку передач e-DCS6. Однак це варіант лише для терплячих водіїв (11,3 с до 100 км/год).
Наш базовий електромобіль розвиває 210 к.с. і розганяється від 0 до 100 км/год за 9,7 секунди. На папері має непоганий вигляд, але на практиці можна розраховувати лише на жваве прискорення в режимі Sport. Немає сенсу вмикати його з іншою метою, тому що це не підвищує точність керування. Крім того, з такими налаштуваннями підвіски немає сенсу обманювати себе, вважаючи, що ви за кермом спортивної машини. Peugeot E-5008 – м’який, що змушує його трохи хитатися у поворотах. Однак він робить це контрольовано, і ви можете розраховувати на достатню стійкість на трасі.
Це сімейний автомобіль, тому комфорт тут – головна перевага. Але затримка у прискоренні трохи дивує, адже це електромобіль, де вся потужність зазвичай передається на колеса миттєво. Інша справа – відсутність функції водіння однією педаллю. Рівень рекуперації можна регулювати за допомогою «пелюстків», але вам все одно доведеться використовувати педаль гальма. На щастя, Peugeot 5008 компенсує все це іншими «електричними хитрощами», тобто тихою та плавною їздою.
Чи досяжний обіцяний запас ходу в 500 км у реальному житті? Ймовірно, так, але у 230-сильній версії Long Range з більшою батареєю на 96 кВт-год. На 365-кілометровому тестовому маршруті базовий електричний кросовер потужністю 210 к.с. споживав у середньому 15,9 кВт-год/100 км, що означає, що він може подолати близько 460 км на одному заряді.
Незалежно від ємності акумулятора, кожну версію можна заряджати постійним струмом потужністю до 160 кВт. Поповнення заряду на станції швидкої зарядки має займати 30 хвилин (від 20 до 80%), але ми не перевіряли це, тому що автомобілі заряджалися від стінних боксів в аеропорту та на паркувальному майданчику біля готелю.
Пізніше до пропозиції приєднається не лише версія Long Range, але й варіант Dual Motor AWD потужністю 320 к.с. з меншим акумулятором (73 кВт-год) та приводом 4×4.
Висновок
Peugeot E-5008 – доволі непоганий електромобіль. Не лише з погляду на зовнішній вигляд, але й з погляду на комфорт водіння та розподіл простору в салоні. Трохи повільна динаміка базового електричного варіанту, безумовно, буде компенсована продуктивністю потужніших версій.
Є лише одна проблема – через високу ціну нове покоління на вулицях ми будемо бачити рідше ніж попередню версію з ДВЗ. Французи ще не оприлюднили офіційний прайс, але дешево точно не буде.