Клас розкішних автомобілів стає повністю вільним від шкідливих викидів. Роль електричних флагманів з Німеччини наразі виконують BMW i7 та Mercedes EQS. Крім того, обидві моделі доступні в потужних спортивних версіях – M70 та AMG 53. У цьому тесті ми перевіримо, яка з цих моделей краще підійде найвимогливішим покупцям. Спойлер: перевага переможця над конкурентом виявилася розгромною.
У випадку з BMW i7 M70 xDrive ми маємо електропривід, який генерує 659 к.с. потужності та 1015 Нм крутного моменту. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+, своєю чергою, має неймовірну продуктивність завдяки електричному приводу потужністю 761 к.с. та 1020 Нм.
В обох випадках два електродвигуни (по одному на передній та задній осях) забезпечують прискорення, яке дає відчуття, схоже на відчуття спортивного автомобіля з використанням Lunch Control. Під час тесту ми встановили, що BMW масою майже 2,8 т розганяється до 100 км/год за 3,6 секунди, а Mercedes, маючи майже на 100 кг менше ваги, робить це за 3,5 секунди. Максимальна швидкість в обох автомобілів становить 250 км/год.
BMW i7 M70 xDrive має батареї ємністю 101,7 кВт (нетто), а Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ – 107,8 кВт (нетто). BMW заявляє, що максимальний запас ходу становить 560 км, а Mercedes обіцяє 586 км. Наші ж вимірювання, проведені при температурі -7 градусів за Цельсієм, показали дещо інші результати. На 155-кілометровій тестовій ділянці, що охоплює місто, приміські дороги та трасу, BMW проїхав 372 км, а Mercedes – 383 км. Набагато менше за обіцянки виробників, що відверто розчаровує.
Теоретично, зі швидкістю зарядки до 195 кВт для BMW та 200 кВт для Mercedes проблем із зупинками у далеких поїздках не має виникати, але це лише у випадку, якщо на шляху слідування є відповідні зарядні станції. Із заздалегідь підготовленим акумулятором, тобто розігрітим до 45 градусів, баварський седан відновив 80 відсотків заряду за 34 хвилини, а EQS для того ж результату знадобилася 31 хвилина.
Однак взимку в обох випадках це лише теорія. Це пов’язано з тим, що при мінусовій температурі для досягнення максимальної швидкості заряджання необхідно було б проїхати певну кількість кілометрів, щоб оптимально підготувати акумулятор до заряджання. В іншому випадку, як це було під час тесту, електроніка значно зменшує подачу енергії для захисту акумулятора. Під час порівняння середнє споживання енергії у BMW становило 30,8 кВт-год, тоді як Mercedes показав результат 34,5 кВт-год.
Mercedes-Benz заявляв, що EQS є електричним еквівалентом S-Class, однак насправді електромобіль мало що успадкував у плані простору від свого розкішного аналога з двигуном внутрішнього згоряння. Вхід на другий ряд сидінь напрочуд вузький і вимагає глибокого прогину навіть для невисоких людей.
Але й на цьому незручності не закінчуються. Якщо спереду сидить висока людина, на рівні колін для пасажирів на задньому сидінні залишається мало місця. На жаль, простір над головою теж бажає кращого. Обмеження в цій частині обумовлені скляним дахом і самою лінією даху в стилі купе, але це аж ніяк не виправдання в цьому сегменті.
Зовсім інша ситуація з BMW i7. Тут пасажири можуть легко проникнути всередину крізь повністю електричні двері та насолоджуватися достатньою кількістю простору для голови та ніг. Оздоблення тут також більш привабливе, ніж в EQS.
Втім, Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ переконує своїми спортивними можливостями. Крім того, завдяки керованій задній осі він надзвичайно маневровий у поворотах, а повний привід забезпечує відмінне зчеплення з дорогою.
M GmbH також подбала про те, щоб баварський седан міг точно та швидко долати повороти. Крім того, він справляється з бруківкою та вибоїнами набагато краще, ніж AMG, хоча обидві моделі мають пневмопідвіску. Проте в маневровості BMW поступається конкуренту.
Якщо говорити про найкраще місце в розкішних електромобілях, треба визнати, що у BMW такого немає, адже їхати спереду тут так само приємно, як і ззаду. У Mercedes, безумовно, найкраще місце – за кермом, головним чином завдяки орієнтованому на водія дизайну передньої панелі. Безумовно, вражає Hyperscreen, складений з трьох дисплеїв, які плавно з’єднуються один з одним, створюючи екранну смугу шириною понад 141 см. Передній пасажир дивиться на OLED-екран високої роздільної здатності, який активний лише тоді, коли сидіння зайняте. Інакше воно перетворюється на цифрове декоративне зображення.
У другому ряду сидінь EQS на такі зручності не варто розраховувати. Тут вас можуть задовольнити лише планшети, розміщені на спинках передніх сидінь, хоча у розкішних автомобілях саме задні пасажири мають бути важливішими за передніх та мати більший рівень абсолютно всього.
У BMW i7 M70 xDrive все навпаки. Саме ззаду ви можете насолоджуватися унікальними мультимедійними рішеннями. За бажанням великий телевізор розгортається зі стелі, створюючи ефект майже кінотеатру. Усіма функціями можна керувати за допомогою сенсорних екранів, розміщених на дверях. Тут також є два великі дисплеї, орієнтовані на водія. Ба більше, центральним можна керувати не лише дотиком, але й за допомогою контролера iDrive на центральній консолі.
Висновок
З точки зору чистої розкоші BMW i7 M70 xDrive явно випереджає свого конкурента зі Штутгарта. Водночас Mercedes-AMG EQS 53 поступається в цьому сенсі не лише баварському супернику, а й своєму корпоративному брату з двигуном внутрішнього згоряння (S-Class). В електромобілі від Mercedes-Benz посадка залишає бажати кращого, місця замало, центральна консоль і навіть дверні ручки помітно скриплять, що просто непристойно в цьому сегменті – в S- Class таких недоліків немає. У BMW i7 також. Тому переможець нашого порівняльного тесту очевидний.