Тест-драйв Citroen e-C4. Тиша та спокій

Третя генерація Citroen C4 дебютувала ще у 2020 році й ми, звісно ж, знайомили вас з нею, але тепер є привід поговорити про електричну версію цього автомобіля. Наскільки вона вдала, скільки може проїхати на одному заряді, чи варто взагалі розглядати її як альтернативу паливному C4?

Зовні та всередині

Оскільки про дизайн в цілому та про деякі особливості інтер’єру цього покоління Citroen C4 ми вже говорили в першому тесті моделі, цей розділ буде поверхневим. Фактично електрична версія відрізняється від паливної лише наявністю літери «ë» на кузові.

Але варто ще раз відзначити, що в салоні доволі просторо як для автомобіля С-класу, багажник місткий (380 літрів), а матеріали оздоблення хоч і переважно жорсткі, в цілому непогані. Зручно, що кліматична система має класичне керування, а під екраном мультимедійної системи є пара кнопок для швидкого доступу до налаштувань та інформації про поїздку. Apple CarPlay та Android Auto, до речі, працюють без дротів. Коротко кажучи, в цілому все добре.

Хоча є і недоліки. Наприклад, подушки сидінь (що передніх, що задніх) можуть здатися закороткими для людей зростом понад 175 см. Дещо дивують високі пороги зі сторони салону, за які постійно чіпляється нога. А ще мені особисто не подобається, що заднє скло розділено «спойлером» – це погіршує оглядовість і фактично зробило неможливим встановлення склоочисника.

Як їде

«Серцем» електричного C4, побудованого на 400-вольтовій архітектурі,  є силова установка, у складі якої 156-сильний електродвигун (260 Нм) на передній осі живиться від літій-іонної батареї ємністю 54 кВт-год. Все доволі просто й хтось може навіть дорікнути, мовляв, такої батареї замало для сучасного електромобіля, адже він важкий і через це, напевно, має невеликий запас ходу. В теорії все саме так і виглядає, але що ми маємо в реальності?

Так, e-C4 важчий за свій паливний аналог кілограмів так на триста, але інженерам Citroen вдалося знизити негативний вплив цього фактору завдяки налаштуванням автомобіля. Він створений не для динамічної, а для максимально комфортної їзди, про що, наприклад, свідчить розгін до «сотні» за понад 9 секунд. Все, що робить e-C4, відбувається дуже плавно, і це економить енергію.

Я навіть більше скажу: в технічних характеристиках вказана витрата 14,7-16,5 кВт на 100 кілометрів, але у мене в умовах Києва, де тягнучки чергуються з ділянками, що дозволяють їхати зі швидкістю 80-100 км/год, виходило 13-14 кВт без жодного наміру економити. Єдине, що я радив би водіям e-C4, їздити не в режимі D, а в режимі B, який активує максимальну рекуперацію енергії. Це знімає 1 кВт на кожній сотні кілометрів і робить гальмування ефективнішим та більш прогнозованим.

Відповідно, навіть якщо враховувати 14 кВт/100 км, одного заряду батареї має вистачити приблизно на 380 км. На 350 можна розраховувати залізобетонно. Для поїздок країною цього, звісно, замало, але для міста цілком достатньо, навіть якщо це столиця. Відновити запас енергії з 20 до 80 відсотків можна за пів години від 100-кіловатної зарядної станції. Від волбокса (16A/32A) заряджатися доведеться приблизно 5 годин.

Але говорити про e-C4 виключно з електричного погляду було б помилкою, адже це в першу чергу автомобіль, і він має чудову підвіску з прогресивною гідравлічною системою поглинання коливань. Вона дуже комфортна й вдало поєднується з плавністю та беззвучністю електричної силової установки. Суцільний спокій та безтурботність за кермом!

Висновок

Якщо вам потрібен максимально комфортний автомобіль для щоденних поїздок містом, і щоб виглядав нетривіально – це про Citroen e-C4. Звісно, електрична версія дорожча за паливні, але переплата зовсім не шалена – 5000 доларів. Тобто 35 тисяч коштує електричний C4, тоді як дизельний в аналогічній комплектації – щось близько 30 тисяч. Цілком можливо, що різниця вартості обслуговування ДВЗ, цін на пальне та електроенергію в результаті зіграють саме на користь e-C4.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.