Тест-драйв Cupra Formentor. Іспанський вогонь

Швидкі посилання згорнути

Перше авторське творіння Cupra з інтригою поєднує в собі риси спортивного та практичного кросовера. То який він насправді й чого в ньому більше?

Formentor має стати цеглою, яка формує ідентичність бренду Cupra – ви не придбаєте такий автомобіль зі значком Seat. Але на подив усіх, перше власне творіння Cupra також буде оснащений бензиновим та дизельним двигунами потужністю лише 150 к.с., що замало для спортивного за своєю суттю автомобіля. Втім, тестова версія, яка має назву Formentor VZ, від іспанського veloz (швидко), зовсім інша. Вона отримала 310-сильний двигун від Audi S3 і справді «загоряється» при необхідності, долаючи ривок до першої «сотні» за 4,7 секунди. Але це в особливому режимі Cupra, який координує роботу двигуна, трансмісії, повного приводу та трекшн-контролю. Без нього на 0-100 потрібно на 0,6 с більше. На прямій за кермом Cupra Formentor можна змагатися, наприклад, з майже вдвічі дорожчим Porsche Macan GTS. Однак справжніми конкурентами Formentor VZ є Volkswagen T-Roc R, Mercedes-AMG GLA 35 та BMW X2 M35i.

Formentor знаходиться на півдорозі між компактним кросовером та універсалом. Дизайнери Cupra виліпили цікавий силует з довгим загостреним капотом, набряклими колісними арками та задньою частиною, від якої важко відірвати погляд. Але іспанці не стали жертвувати практичністю заради дизайну. У Formentor сідати зручніше, ніж у типовий «гарячий» хетчбек, але сидіння встановлені нижче, ніж у кросовері. Стандартні сидіння, до речі, дуже вдалі – вони обіймають тіло, але не обмежують комфорт в далеких поїздках. Високі на зріст люди не скаржитимуться на тісноту – спортивна лінія даху не викрадає простір над головою, а місця для колін достатньо, щоб при зрості 183 см сидіти позаду, закинувши ногу на ногу.

А ось багажне відділення виглядає скромно: 420 л – це менше, ніж у будь-кого з найближчих або навіть віддалених конкурентів. Цей параметр ставить сімейний характер Formentor під певне питання.

Інтер’єр, запозичений у Seat Leon, має свої переваги та недоліки. Водій перебуває у спортивному настрої за допомогою керма, завантаженого кнопками, добре розміщеного в руках, як у дійсно спортивної машини, – але в цьому лабіринті кнопок і роликів не завжди є логіка. Одного разу може трапитися так, що замість того, щоб змінити режим водіння за допомогою великої лівої кнопки, ви вимкнете двигун з правого боку. До того ж у Formentor майже немає класичних кнопок на центральній консолі, що може дратувати. Увімкнення обігріву сидінь вимагає, як правило, двох натискань на екран, але насправді трьох або чотирьох, перш ніж палець натисне піктограму, щоб система зреагувала.

Спасибі, що, хоча б система ESP має власну кнопку і може бути повністю відключена. Проте керувати системою start-stop треба натисканням на екран. Коли у вас під ногами 310 к.с., ви не хочете гратися кнопками, натомість очікуйте, що автомобіль швидко виконуватиме ваші команди.

І тут, на щастя, ходова частина Cupra Formentor не розчаровує. Кермо швидко передає команди на колеса. Від крайніх положень керма – лише 2 оберти, а тягове зусилля можна регулювати в три рівні. 59% з 1597 кг спорядженої ваги припадають на передню частину Formentor, але це не призводить до очікуваного «андерстірінгу», тобто недостатньої обертальності. Звичайно, що й опціональні гальма Brembo з полегшеними перфорованими дисками повністю відповідає спортивним обіцянкам.

Встановлений тут 7-ступеневий «робот» DSG підходить як для плавної, так і для швидкої їзди. У ручному режимі довге утримування лівого важеля призведе до перемикання декількох передач одночасно – до мінімально можливих. Це для активного драйву. Але навіть у спокійному режимі не варто розраховувати на економічність – Formentor сидить на високооктановій дієті, яка навіть в заміському циклі потребує десь 10 л/100 км, а у місті варто орієнтуватися на 12+ л/100 км.

Formentor гарно тримає асфальт. Великі колеса на подив не турбують на нерівних поверхнях, хоча в тестовій машині передні стійки видавали певний шум від потрапляння в невеликі ями. Втім, амортизатори мають широкий діапазон налаштування твердості демпфування, що робить Formentor приємним автомобілем для подорожей.

В цьому вся його суть: це швидкий «гарячий» кросовер, але із задовільною дозою комфорту.

Переваги та недоліки

+ Комфорт у поєднанні зі спортивними характеристиками, взаємодія двигуна та коробки передач, гарне стандартне оснащення.

– Синтетичний звук двигуна в режимі Cupra, сенсорні кнопки, не надто великий багажник.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.