Які часи, такі й маслкари. Ford Mustang Mach-E – це відповідь на сучасні запити молодих людей, які шукають електричну альтернативу традиційним спорткарам. Але чи достатньо цього, щоб повністю замінити справжній Ford Mustang, яким ми його знаємо багато десятиліть? Шукатимемо відповідь на це питання на прикладі найпотужнішої та найшвидшої версії моделі – Mach-E GT.
Як виглядає
Mustang у формфакторі компактного кросовера взагалі не мав би з’явитися, але він є, і виглядає авжеж нетривіально. Звісно, стилістично Mach-E всіма силами намагається нагадувати оригінальне агресивне купе, і переважно йому це вдається, хоча в цілому кросовер сприймається інакше – від нього не віє такою ж агресією. Динамікою, стрімкістю – так, але не агресією.
При цьому у Mach-E є цікаве рішення, якого немає в купе. Йдеться про дверні ручки. Вірніше, про їх відсутність. Доступ в салон тут реалізовано по-різному для передніх та задніх дверей. В будь-якому випадку спочатку треба натиснути на кнопку, після чого механічний відштовхувач привідчиняє двері, а потім передні двері треба потягнути за гачок, а задні – безпосередню за самі двері, просунувши руку в щільну.
Щоб задні двері відкривати було приємніше, з внутрішньої сторони є гумова накладка, але фактично, якщо кузов брудний, залишити руку чистою доволі проблематично. Чому ж тоді не встановити такі самі гачки як спереду? Кажуть, мовляв, це погано позначилося б на аеродинаміці, але насправді зроблено це суто для естетики, навіть якщо це псує користувацький досвід. До принципу відкриття передніх дверей, до речі, дуже швидко звикаєш і він здається цілком нормальним.
Що всередині
Відкривши передні двері Mach-E GT, одними з перших впадають в очі ковшеподібні сидіння Ford Performance з вбудованими підголівниками й оббивкою з перфорованої замші Miko Suede у поєднанні з екошкірою Sensico. Сидіння достатньо просторі, щоб забезпечити комфорт навіть високим людям, але для ідеальної зручності не вистачає окремого регулювання висоти передньої та задньої частини подушки. Втім, знайти оптимальне положення за кермом не є проблемою. З оглядовістю теж все гаразд.
Пасажири, які їдуть на задньому сидінні, також мають підстави бути задоволеними, адже диван доволі зручний, і місця для ніг достатньо. Але з близькістю стелі можуть виникнути проблеми, якщо ваш зріст понад 180 см. Та й втрьох ззаду не дуже просторо. Зате є велика панорама (завжди відкрита, шторка не передбачена), яка підсвідомо додає простору.
І багажник теж є, вірніше два: задній – 402 літри до шторки; передній – 81 літр. Не те щоб можливості Mustang Mach-E з перевезення багажу вражали, але для більшості повсякденних справ цього має вистачити. Тим більше що задній багажник має правильно форму, електропривод дверей та нормальну висоту завантаження.
Але повернемося до першого ряду, де просто не можуть не здивувати дві речі – величезний 15,5-дюймовий планшет посередині та вузенька панель приладів, яка насправді має діагональ 10,2 дюйма. На неї виводиться лише важлива для водія інформація. Дехто може поскаржитися, що верхні кути цього екрану перекриває кермо, але там і немає нічого корисного.
Обидва екрани дуже якісні, швидкість мультимедійної системи Ford Sync 4 теж на висоті, а ось плавність роботи великого екрана могла б бути кращою. Втім, важливіше, що меню системи реалізовано просто – до будь-якої функції можна дістатися в пару дотиків.
Для додаткової зручності в нижній частині планшета є вбудоване колесо, яким можна регулювати гучність музики (тут, до речі, дуже пристойний Bang & Olufsen на 10 динаміків) або температуру кліматичної системи, хоча насправді можна було б обійтися і без нього, щоб не порушувати візуальну цілісність екрана. Звісно, протоколи Android Auto та Apple CarPlay реалізовані без дротів, і бездротова зарядка теж є (хоча їх могло б бути дві – розміри майданчика під екраном дозволяють).
Що стосується матеріалів оздоблення, то вони, принаймні у версії GT, доволі приємні. Цікаве рішення реалізовано на спинках передніх сидінь – замість зазвичай жорсткого пластику використано прогумований матеріал, який приємніше на дотик і в теорії не має дряпатися. Але з практичного погляду там ще мали б бути кишені.
Як їде
Версію GT треба розглядати окремо від решти варіантів Mustang Mach-E, тому що тут ми маємо справу не просто зі швидким електричним «паркетником», який має добре знайоме ім’я та харизматичну зовнішність, а з дуже потужним та дуже швидким спортивним кросовером. Тримайтеся: два мотори, 487 к.с., 830 Нм крутного моменту, 3,5 секунди до першої «сотні». І все це з повним приводом та незалежною підвіскою всіх коліс (спереду McPherson, ззаду – багатоважільна схема)!
Цей автомобіль стріляє з місця, наче з рогатки, аж подих перехоплює. Він робить це настільки впевнено та ефективно, що шини навіть пискнути не встигають. Неймовірні відчуття! Звісно, за це ви розплачуєтеся високим енергоспоживанням. Агресивна манера водіння потребує 25-27 кВт-год, тому не дивно, що версія GT доступна тільки з батареєю на 98 кВт-год, з яких 91 – корисний. Тобто в такому режимі на одному заряді можна проїхати приблизно 330-350 кілометрів.
Але не лякайтеся – якщо їздити умовно спокійно, можна отримати споживання в межах 20-21 кВт-год, чого вистачить на 430-450 км, що вже доволі непогано. При цьому у вас завжди буде майже необмежений запас потужності для блискавичного маневру, де та коли вам заманеться. А відновити заряд акумулятора з 10 до 80% можна за 45 хвилин постійним струмом до 150 кВт.
Mustang Mach-E GT пропонує водієві три режими руху: Whisper для мокрої або слизької дороги, з обережним дозуванням крутного моменту; Active для збалансованого щоденного задоволення; Untame, – щоб вижати з вашого електричного «Мустанга» максимум. Є навіть можливість увімкнути імітацію звуку під час динамічного розгону, але, чесно кажучи, він не вражає та не додає родзинки до і без того гострих відчуттів.
Звісно, підвіска у Mustang Mach-E GT хоч і адаптивна, але доволі жорстка, через що навіть повільні перекочування через лежачих поліцейських не доставляють особливого задоволення, проте за дорогу цей електрокрос чіпляється максимально міцно, а повороти проходить фактично без кренів по чітко заданій траєкторії. Кермо відповідне – важке та гостре. І, що дуже важливо, гальма від Brembo завжди готові до будь-яких випробувань. Справжній безкомпромісний спорткар!
Висновок
Від справжнього Ford Mustang у цього автомобіля лише культова назва, і він мав би такий самий успіх, якби називався інакше, але маркетинг переміг, тому маємо що маємо. Втім, Mustang Mach-E GT, навіть якщо він дарує зовсім інші емоції, в яких немає відчуття керування живим організмом, а скоріше дуже реалістичним комп’ютерним симулятором, це неймовірно фановий автомобіль, який дозволяє водієві ловити заздрісні погляди та відчувати себе королем доріг. Якщо, звісно, ви готові заплатити за це 70 з гаком тисяч доларів.