Нове покоління Hyundai Santa Fe наробило галасу вже в момент свого дебюту. Річ у тім, що він має дуже незвичний вигляд, такий собі «Дефендер» по-корейські. Що це – намагання Hyundai скопіювати легендарний позашляховик й отримати клієнтів, які не можуть дозволити собі справжній Land Rover, чи все ж сміливий та оригінальний задум, який задаватиме тренди у своєму класі? Шукаємо відповіді на всі питання під час редакційного тест-драйву нового Santa Fe, адже він вже доступний в Україні.
Як виглядає
Звісно, концептуальна схожість між Land Rover Defender та Hyundai Santa Fe доволі однозначна, але це точно не копіювання в тому сенсі, як це робили китайці певну кількість років тому. Це, скоріше, наслідування трендам, адже квадратні форми кросоверів знов стають модними. Брутальність повертається! Щось схоже зробила й Toyota зі своїм Land Cruiser Prado. Є й інші прикладе – не суть. Головне, що Santa Fe, поки він не замилив очі на дорогах, тягне на себе максимум уваги. Хоча думки українських автомобілістів різні: хтось каже «фу», а хтось – «вау». Саме так трапляється, коли автомобіль неординарний та не лишає байдужих.
Мені особисто подобається. Нормальний такий чоловічий дизайн, та ще й хай-тек родзинками на кшталт малюнку головної оптики та задніх ліхтарів.
Що всередині
І салон теж подобається. Він дуже просторий, функціональний та комфортний. Здається, тут є все, що потрібно, і навіть трохи більше. Так, звісно, у нас на тесті далеко не найдоступніша версія Santa Fe, а найдорожча, але мене особисто вразило те, з якою увагою в Hyundai підійшли до компонування, ергономіки та якості матеріалів оздоблення.
По-перше, в салоні дуже багато місця, в якій його частині ви б не знаходилися. По-друге, ні до чого не треба звикати – ані до розташування функціональних клавіш та кнопок, ані до меню мультимедійної системи, ані до панелі приладів, яка об’єднана в єдиний кластер з екраном мультимедіа. Тут дуже гарне поєднання сучасних трендів автомобілебудування з розумною щоденною практичністю, тобто вам не доведеться робити складний вибір між «все зашито в екран» і це капець як незручно та «сила-силенна фізичних кнопок», в яких можна заплутатися. Все в балансі.
А щодо того, що в новому Santa Fe є трохи більше, ніж могло б, то я мав на увазі два майданчики для бездротового заряджання смартфонів та, наприклад, відсік, в якому можна той самий смартфон або якісь інші невеликі речі стерилізувати ультрафіолетом. Якщо чесно, функція не дуже потрібна, але зробили, та й добре.
Звісно, тут є купа електрорегулювань, включно з рульовою колонкою, пам’ять сидінь, функція розпізнавання відбитка пальця для миттєвого налаштування профілю водія, обігрів всіх сидінь та вентиляція передніх, обігрів керма, бездротові Android Auto та Apple CarPlay. Коротше, у списку оснащення – купа всього. Але з особистого досвіду скажу, що зручно, коли підлокітник між передніми сидіннями, який є ще й кришкою ніші для зберігання речей, відкривається з двох сторін – спереду та ззаду. Гарна ідея встановити USB-порти для задніх пасажирів не десь знизу на торці центрального тунелю, а на спинках передніх сидінь. Задній диван, до речі, зсувається, спинки регулюються за кутом нахилу. Є шторки на задніх вікнах, а панорамний дах складається з двох секцій, окремих для першого та другого рядів. Загалом – дуже сучасний, просторий та комфортний інтер’єр.
Ну і багажник. Він величезний – 725 літрів! Під жорсткою підлогою є органайзер, на боковинах розмістили дві розетки (12 вольтів та 220 вольтів 200 Ватт), але запасне колесо у Santa Fe не в багажнику, а під днищем, що, звичайно, аж ніяк не зручно та й стан запаски, коли вона знадобиться, буде не найкращим. Щонайменше вона буде дуже брудною.
Як їде
Не можна сказати, що технічно зі зміною поколінь Hyundai Santa Fe перетворився на щось інше, адже багато чого він успадкував від попередника, особливо по ходовій частині. А ось під капотом є дещо цікаве. В Україні на момент публікації цього матеріалу доступно два двигуни: обидва 2,5-літрові бензинові, але перший атмосферний зі 194 к.с. потужності та 246 Нм крутного моменту, а другий – турбований на 281 «конячку» та 421 Нм. Інша різниця полягає в тому, що менш потужний агрегат працює в парі з 8-ступеневим «автоматом» і може бути як моно-, так і повнопривідним, а турбомотор отримав у компаньйони 8-ступеневого «робота» з двома зчепленнями й виключно повний привод. Саме останній варіант має тестовий автомобіль.
Попри технічну спадкоємність ходової частини, новий Santa Fe поводить себе на дорозі трохи інакше через зміну налаштувань. Він, як і попередник, має чудову плавність ходу навіть на 21-дюймових колесах. Звісно, якщо потрапити в глибоку яму чи їхати по зовсім поганій дорозі, це відчуватиметься, а в певних випадках підвіска може спрацювати «до відбою», але це виняток з правил. В цілому ж у повсякденній експлуатації це дуже комфортний автомобіль, з гарною шумоізоляцією та адекватними реакціями шасі на повороти керма. Звісно, з урахуванням того, що це великий та важкий автомобіль.
Не можу точно сказати, як Santa Fe відчувається з базовим двигуном, але щось мені підказує, що його віддачі буде замало, тому що навіть набагато потужніший турбодвигун не перетворює цей кросовер на щось, що має великий запас, який можна використати за необхідності. Розгін з місця до «сотні» займає майже 9 секунд, і, щоб отримати такий результат, потрібно перемикатися у режим «Спорт». Втім, якщо ви шанувальник умовно спокійної манери водіння, без надто різких рухів, динамічних характеристик вам цілком вистачить. А ось чи сподобається витрата пального у 15 літрів – велике питання.
Ну і на останок про повний привод. Він, як вже згадувалося, є, він постійний (електромагнітна муфта з переднатягом на задній осі), і він гарно працює в умовах помірного бездоріжжя. Водій може вибирати один з трьох позашляхових режимів (сніг, бруд, пісок), але не можна забувати, що це все ж кросовер, а не рамний позашляховик. Він талановитий, але не всемогутній.
І взагалі, після тижня користування стало зрозуміло, що порівнювати Santa Fe з Defender – справа безглузда, адже, попри певну стилістичну схожість зовні, за своєю суттю вони дуже різні. Кожен йде своєю дорогою й має власну місію. Тобто Santa Fe – це аж ніяк не копія, а справжнісінький оригінал.
Висновок
Великий, стильний, комфортний та технологічний – так коротко можна схарактеризувати новий Santa Fe. Дуже непоганий автомобіль, цілісний та практичний. Не маю сумнівів, що і надійний, адже останні 10-15 років до Hyundai немає суттєвих зауважень з цього приводу. Принаймні «хронічних захворювань» не спостерігається. Але це й не дешевий автомобіль. Найдоступніша версія коштує приблизно 44 тисячі доларів, найдорожча – майже 60 тисяч. Втім, здається, за все те, що новий Santa Fe має та вміє, це цілком виправдана ціна.