Тест-драйв Jeep Grand Cherokee L. Сучасна класика

Вагу цієї моделі в автомобільному світі переоцінити дуже важко. Jeep Grand Cherokee – це флагман легендарної американської марки, найбільший та найрозкішніший Jeep, який може скласти конкуренцію відповідним моделям «великої німецької трійки». Отже, нумо знайомитися з актуальним поколінням Grand Cherokee.

Як виглядає

Спершу варто відзначити, що машина, яку ви бачите на фотографіях – це подовжена версія Grand Cherokee L у максимальній комплектації Summit Reserve на 7 місць. Її довжина – 5,2 м, а відстань між осями – 3,09 м. За цими показниками вона може конкурувати, наприклад, з BMW X7 та Mercedes-Benz GLS. Навіть Toyota Land Cruiser 300 коротша за Grand Cherokee L, щоправда, вища. Це щоб ви зрозуміли масштаби.

Є ще й стандартна версія довжиною 4,9 м та колісною базою 2,96, але про неї треба говорити окремо, тому більше згадувати її не будемо.

Мені особисто подобається відсутність недоречного для Jeep пафосу у зовнішності Grand Cherokee, хоча в гонитві за трендами дизайнери цілком могли наробити помилок. На щастя, все сталося так, як і мало бути – з переходом у п’яте покоління флагман марки не зрадив традиції, залишившись помірно брутальним з тяжінням до стриманої солідності. Це так званий «довготривалий» дизайн, який можливо й не викликає захоплення, зате позбавлений шансів з часом зіпсувати про себе думку.

Що всередині

Приблизно така ж концепція простежується й в оформленні інтер’єру. Але що про це говорити, ви й самі все бачите. Краще сконцентруємося на нюансах, які можна зрозуміти лише під час експлуатації.

Оскільки це флагман, він просто не має права на щось інше, окрім дуже гарних матеріалів оздоблення. Тут багато шкіри, натуральне дерево та… «зашита» у глянсовий пластик центральна консоль. Можливо комусь це подобається й сприймається як «дорого-багато», але у житті на цьому глянці за лічені години накопичується пил та відбитки пальців. А ще таке покриття дуже легко пошкрябати ключами, обручкою тощо.

Проте салон зібрано гарно. Після майже 20 тисяч кілометрів пробігу з підвищеними навантаженнями, адже тестовий автомобіль, який зазвичай страждає в рази більше за звичайний, абсолютно нічого не скрипить, не дзеленчить і не бовтається. Як новеньке! До того ж у Grand Cherokee класна шумоізоляція, яка безсумнівно сприяє комфорту у подорожі не менше за чотиризонний клімат-контроль, підігрів та вентиляцію сидінь першого та другого рядів, шторки на вікнах задніх дверей, розсип USB-портів, яких вистачить на всіх.

Другий ряд, до речі, можна зсувати, регулювати нахил спинки та легко скласти, щоб забезпечити доступ до третього ряду, який, своєю чергою, складається та розкладається за допомогою електроприводу. Відповідні кнопки є як на задніх стійках, так і в багажнику. І це не номінальний третій ряд, а повноцінний. Принаймні для людей зростом не набагато вище за середній.

І ще одне дуже важливе спостереження – навіть з розкладеним третім рядом у вас залишається багажник, порівняний з хетчбеком С-класу, тобто не лише для пари рюкзаків, як зазвичай у 7-місних автомобілів, а для валіз. Зі складеним третім рядом отримаєте понад 1000 літрів, а з додатково складеним другим – майже 2400 літрів!

Тепер про перший ряд. До вищесказаного треба додати про функцію масажу обох передніх сидінь, пам’ять та купу регулювань, включно з наявністю «отаманки». Кермо також з електроприводом та підігрівом. Сидіти дуже зручно, оглядовість для водія – гарна, і вона доповнена камерами «по колу», системою нічного бачення з розпізнаванням пішоходів та тварин, а також салонним дзеркалом, яке одним рухом перетворюється зі звичайного на екран з зображенням з задньої камери, що доречно, коли третій ряд зайнятий пасажирами. А ще є салонні камери, які дозволяють водію контролювати, наприклад, дітей під час подорожі, хоча якість цих камер слабенька.

Переважна більшість функцій доступна водію в один дотик завдяки фізичним кнопкам. Міленіали, можливо, скажуть, що це якийсь олдскул, і будуть абсолютно праві. Але ж, дідько, це дуже зручно. І це зовсім не означає, що Grand Cherokee недостатньо сучасний. Тут, на секундочку, навіть не два, а три екрани – панель приладів, мультимедіа та ще один для переднього пасажира. Ба більше, є ще й проєкція на лобове скло.

До речі, до екранів та мультимедійної системи взагалі претензій немає, тим більше Apple CarPlay та Android Auto реалізовані за бездротовим протоколом. Але бездротової зарядки немає, і це прикро. Зате є аудіосистема McIntosh з 19 динаміками. Не сказати, що вона топова, але звучить дуже непогано.

Як їде

Ну і нарешті дісталися розділу, де поговоримо про «техніку» та їздові властивості Grand Cherokee L. Отже, в основі цього позашляховика лежить платформа з багатоважільною підвіскою «по колу», та ще й зі стабілізаторами. Є пневмопідвіска, яка, окрім іншого, дозволяє змінювати кліренс в діапазоні від 215 до 276 мм. Плюс, звісно ж, система повного приводу, якої пропонується аж три різновиди: Quadra-Trac I з блокуванням міжосьового диференціала; Quadra-Trac II з роздавальною коробкою та знижувальною передачею та блокування переднього та заднього диференціалів за допомогою ABS; Quadra-Drive II – теж саме, що Quadra-Trac II, але з додаванням диференціала підвищеного тертя з електронним керуванням.

Остання система пропонується тільки у комплектації Summit Reserve, як у нас на тесті, інші – в простіших версіях, а Quadra-Trac I й зовсім тільки з базовим двигуном – 2-літровою бензиновою «турбочетвіркою», яка, до речі, майже не поступається за характеристиками двигуну, встановленому під капотом нашої машини. Йдеться про 3,6-літровий атмосферний V6 Pentastar – добре відомий агрегат з певною історією та гарною репутацією. Він видає 285 к.с. потужності та 400 Нм крутного моменту, тоді як два турболітри мають 271 к.с. та 397 Нм, і доступні вони лише для стандартної версії Grand Cherokee яка на 300 кг легше за подовжену (2 тони проти 2,3).

У будь-якому випадку асистує двигуну 8-ступеневий «автомат» ZF, роботу якого насправді дуже важко відчути, адже всі перемикання максимально швидкі та плавні. При цьому атмосферний V6 додає їздовим відчуттям певну «ламповість» завдяки рівномірності розподілу тяги, лінійній динаміці та, звичайно, м’язистому звуку.

Керувати цим «Грандом» приємно. Він на диво легко для такого велетня проходить повороти, має доволі комфортну підвіску навіть на 21-дюймових колесах і не має надмірного апетиту до пального. Під кінець бака в міському циклі у мене вийшло 13,3 л/100 км, і це перевершило очікування, які були точно не нижче за 15 л/100 км.

І останній важливий момент: дехто скаржиться, мовляв, як це так – флагман Jeep навіть в максимальній комплектації не має матричного світла, а лише світлодіодне, та ще й не лінзоване, а рефлекторне? Дійсно, це дещо не відповідає статусу моделі, але справедливості заради відзначу, що жодних проблем з якістю освітлення дороги вночі у Grand Cherokee немає.

Висновок

Впевнений, що шанувальників Jeep в цілому та Grand Cherokee зокрема цей автомобіль не розчарує. Не завжди його можна зрозуміти з першого погляду та перших кілометрів за кермом, але з другої-третьої спроби приходить усвідомлення, що цей Grand Cherokee – по-справжньому універсальний автомобіль на всі випадки життя. Трохи олдскульний за концепцією, але сучасний за «начинкою», солідний, але не пафосний. Якщо саме це вам до душі – придивіться до нього. Але не пошкодуйте часу та влаштуйте собі декілька побачень з Grand Cherokee, тому що перше, якщо воно ще й швидкоплинне, може бути оманливим.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.