Тест-драйв Mercedes-Benz EQA 250. Вхідний квиток

Mercedes-Benz EQA 250 – це вхідний квиток у світ електромобілів преміальної німецької марки. Чи здатний він переконати власників A-Class або GLA змінити традиційний ДВЗ на екологічну мобільність? Шукаємо переваги та недоліки новачка.

EQA виглядає саме так, як має виглядати електромобіль для молодих та сучасних людей зі статками вище середнього. У нього є все, щоб ідентифікувати приналежність до Mercedes-Benz і не треба бути великим спеціалістом, щоб зрозуміти: EQA – це електрична версія GLA с певними модернізаціями, притаманними електромобілю.

Обидва автомобілі використовують платформу MFA2. Завдяки різним формам бамперів електрична версія кросовера на 5 см довша за аналог з двигуном внутрішнього згоряння. Зроблено це для того, щоб отримати більш сприятливий коефіцієнт опору повітря (нижня частина електромобіля гладка), що досить важливо для дальності пробігу в заміському циклі.

До справи!

Для EQA 250 потужністю 190 «конячок» Mercedes-Benz заявляє 426 км на одному заряді за циклом WLTP. Це, як завжди для електромобілів, оптимістична обіцянка, яку машина під час нашого тесту не виконала – вона проїхала на 83 км менше. Середнє споживання електроенергії склало 19,4 кВт-год на 100 км при температурі повітря 24°C, що є сприятливою умовою для акумулятора. Хоча завдяки стандартному обігріву батареї це значення не повинно істотно відрізнятися в холодну пору року. Варто також знати, що акумулятор EQA 250 має ємність 79,8 кВт-год (це багато для автомобіля такого розміру), але корисними з них є лише 66,5 кВт-год.

Найменше споживання енергії було зафіксовано на дорогах, де швидкість обмежена позначкою 90 км/год – 18,2 кВт-год/100 км. При такому темпі ви зможете проїхати близько 365 км між зарядами. На швидкісній трасі EQA споживає понад 20 кВт-год на кожні 100 км, але, якщо не перевищувати позначку 120 км/год, споживання впаде до 19,5 20 кВт-год. В міських умовах змусити EQA споживати менше ніж 18,6 кВт-год нам жодним чином не вдалося, навіть якщо завжди їхати спокійно та ефективно використовуєте один з п’яти рівнів рекуперації.

Щоб їздити ефективно, треба пристосовуватись до вибуху потужності від натискання на акселератор, і є лише один спосіб змусити EQA реагувати не надто бурхливо – перевести трансмісію в економний режим. Навіть у «Комфорті» EQA надмірно жвавий, а «Спорт» взагалі майже не має сенсу, оскільки колеса пробуксовують занадто легко – дається взнаки високий крутний момент (375 Нм) і лише передній привод. Однак, попри останній фактор і велику вагу (2040 кг у спорядженому стані), Mercedes-Benz EQA 250 розганяється до 100 км/год за 8,9 секунди, хоча суб’єктивно здається, що навіть швидше.

EQA 250 важить майже на пів тонни більше, ніж аналогічний з точки зору динаміки GLA 200. Цей баласт відчувається, коли швидко входиш в поворот і, що гірше, на нерівностях. Не можна сказати, що стандартна підвіска погана чи некомфортна, але як мінімум, до неї точно не треба брати 20-дюйсові колеса. В цьому випадку – чим менше, тим краще. В ідеалі ж варто витратитися на амортизатори з регульованою жорсткістю, тоді все точно буде добре.

Що в салоні?

На перший погляд, в салоні EQA немає ніяких сюрпризів, особливо для тих, хто вже мав справу з однією з компактних моделей Mercedes-Benz. Іншим швидко сподобається: зручна посадка, зручні сидіння, чітке зображення з завжди чистої (висувної) камери заднього виду, точні датчики паркування.

Коли навігація має онлайн-доступ до розташування зарядних пристроїв, вона може розумно розраховувати маршрут, враховуючи тривалість зарядки. Максимальна потужність зарядки становить 100 кВт, тому потрібно витратити принаймні 35 хвилин, щоб поповнити акумулятор з 10 до 80 відсотків. У наших реаліях, де дійсно швидкі зарядні пристрої все ще зустрічаються рідко, час простою займе понад годину.

Підлога EQA через розміщену в ній батарею піднята вище, ніж у GLA, і це призвело до втрати простору для ніг. Особливо це помітно ззаду, адже між сидінням і килимком всього 29 см. Всупереч великої кількості простору над головою та в колінах, навіть людина зростом 175 см буде сидіти тут з сильно зігнутими ногами.

Багажник також втратив об’єм через акумулятор – він вміщує 340 літрів, що на 85 літрів менше, ніж у GLA. З цим недоліком доведеться змиритися.

Висновок

Компроміси, що виникли внаслідок використання для EQA платформи автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння, мають свої наслідки. Ця «електричка» не б’є рекордів за дальністю пробігу, ефективністю витрати енергії або швидкістю зарядки, але дозволяє приємно пересуватися містом, а також іноді подорожувати країною, хоч і з певними обмеженнями. Чи став EQA повноцінною альтернативою GLA? Поки, на жаль, ні. Але перспектива точно є.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.