Є уставлена думка, що подорожі на електромобілі – це серйозні складнощі та дискомфорт для пасажирів. Редакція «АвтоСвіту» вирішила на власному досвіді перевірити, як це – проїхати близько 1000 км за декілька днів на електричному кросовері Volvo C40.
Як виглядає
Моделі з літерою C у назві для Volvo – не нова, але добре призабута історія. У різний час компанія випускала тридверні хетчбеки C30, а також купе та кабріолети C70. Їм на заміну прийшли купеподібні кросовери, і виключно на електротязі.
Взагалі, купеподібна версія на 69 мм нижче за більш прямокутний кросовер ХС40, який окрім електричної має також гібридні версії та модифікації з класичними ДВЗ. Дизайнери постаралися надати купеподібній версії більшої індивідуальності. Так, змін зазнала форма фар, заглушка на місці решітки радіатора втратила рамку, з’явилися нові бампери, а замість круглих протитуманок тут прописалися прямокутні. Довжина та ширина машини при цьому майже не змінилися.
Загалом кросовер має цілком динамічний вигляд, хоча задня частина може здатись дещо масивною. Для автомобіля запропоновано декілька варіантів колісних дисків. Автовиробник наголошує, що усі вони мають «аеродинамічно оптимізований» дизайн. При цьому «швед» комплектується з заводу всесезонними шинами. Погодьтесь, не найоптимальніший варіант, враховуючи потребу електромобілів зменшувати супротив коченню.
Що в середині
Інтер’єр у C40 добре знайомий прихильникам шведського бренду – тут віртуальні прилади та медіацентр з операційною системою Android Automotive OS, який має функцію дистанційного оновлення «по повітрю» та ряд електромобільних програм.
Цікаво, що через тренд екологічності в оздобленні салону C40 принципово не використовується натуральна шкіра, її не можна замовити навіть за доплату, в усіх варіантах доступні виключно тканина або шкірозамінник, а також вторинно перероблені пластики. Підлога, дверні карти та боковини центрального тунелю оздоблені матеріалом синього кольору – Fjord Blue. Ба більше, покриття підлоги виготовлене на 100% з перероблених пластикових пляшок.
Загалом, завдяки широкому діапазону електрорегулювань навіть високому водію вдасться знайти «своє» місце за кермом. Цікаво, що наш редактор зростом 183 см доволі комфортно себе почував і на задньому ряду. Хоча, звичайно, запас «повітря» над головою був мінімальним.
Не забули інженери й про багажник. Його об’єм розрахований на 431 літр. Крім того, в його арсеналі є фальшпідлога, що переставляється і складається секційно, а також велика ніша, у якій колись могла б розташовуватись «запаска». Під капотом також є невеликий відсік, у якому знайдеться місце кабелю для заряджання електромобіля, аптечки та вогнегасника. Приємно, що він має ущільнювач, тобто всередині завжди буде чисто.
Як їде
Важливо зазначити, що у нас на тесті бувала вже оновлена версія C40, а рестайлінг торкнувся саме технічної складової моделі. Для розуміння, Volvo C40 Recharge навіть змінив тип приводу: був передній, а став задній.
Інженери Volvo повною мірою скористалися гнучкістю, яку від самого початку пропонують електромобілі, адже тягові двигуни у них розташовані прямо на осі. А оскільки конструкція платформи CMA передбачає двигуни на обох осях, то зробити моноприводний варіант, за великим рахунком, можна як із заднім, так і з переднім приводом.
Загалом, українським покупцям запропоновано три версії, дві з яких мають задній привід, а топова – повний. У базовій версії електромотор видає 238 к.с. і 420 Нм, а ємність тягової батареї становить 69 кВт-год. Крім того, задньопривідний «паркетник» запропонований у варіанті Extended Range. Батарея в цьому випадку розрахована на 82 кВт-год, а віддача двигуна на задній осі підвищена до 252 к.с. та 420 Нм. Разом з новою батареєю машина отримала і зарядний пристрій постійного струму потужністю 200 кВт замість базових 150 кВт.
Повнопривідна версія Twin Motor має встановлений на задній осі двигун з віддачею 245 к.с. і 420 Нм, а передній видає лише 163 к.с. і 250 Нм. Сумарно виходять 408 «конячок», а тяговий акумулятор розрахований на 82 кВт-год. Тестовий електромобіль виконаний у середній версії – з великою батареєю та приводом на задню вісь.
Як і у випадку з більшістю машин шведської марки, управління електричним кросовером з перших хвилин навіває думку про комфорт та баланс – баланс між м’якістю підвіски та керованістю, динамікою та економністю. Багатоважільна підвіска усіх коліс намагається максимально нівелювати нерівності. За це також варто дякувати вібро- та шумоізоляційним матеріалам і вікнам з подвійним склом. 20-дюймові колеса з низькопрофільною гумою лише на великих нерівностях нагадують про недоліки доріг регіонального значення.
Заявлений запас ходу в 582 км у комбінованому циклі досягаються лише за ідеальних умов. В першу чергу для цього потрібна рівномірна їзда зі швидкістю до 90 км/год, без прискорень, обгонів та ривків. У такому темпі електромобіль по трасі споживає менше ніж 16 кВт-год. І звичайно, забудьте про кондиціонер. Хоча машина має навіть спеціальний режим роботи «мікроклімату», який здатен збільшити запас ходу на 30-40 км і суттєво обмежує роботу кондиціонера.
Але реальність на українських дорогах зовсім інша – майже неможливо уникнути обгонів на дорогах з двома смугами та гальмування у селах з «білим» фоном на дорожніх знаках. Тому варто розраховувати, що кросовер з легкістю зможе долати 450-480 км. Цікаво, що машина обладнана автоматичним режимом рекуперації, який у поєднанні з адаптивним круїз-контролем інтенсивно гальмує, коли бачить машину попереду, і дозволяє електромобілю рухатись «накатом», коли дорога попереду вільна.
Заряджання батареї ємністю 82 кВт-год – це справа доволі тривала, якщо користуватись «повільними» станціями з портом Type 2. На відміну від меншого брата, Volvo EX30, герой нашого тесту не підтримує зарядку у 22 кВт, і варто розраховувати лише на 10-11 кВт за годину, і платити по 9-11 грн за кожен кіловат. Інша справа, коли на дорозі зустрічаються зарядки з портом CSS. Добре, що на «львівській» трасі таких станцій вже вистачає, і на них майже немає черги.
C40 здатний приймати до 175 кВт через порт CCS. Від Києва до Луцька можна знайти станції потужністю 50, 120 та 180 кВт з ціною 14-16 грн за кіловат. У середньому по трасі машина споживає 17-18 кВт на 100 км пробігу. Якщо ж забути про економність та влаштувати перегони з часом, то витрата легко виросте до 22-23 кВт на «сотню».
Ціна питання
Ціни на електричний кросовер Volvo C40 починаються з позначки 1 742 241 грн за автомобіль у комплектації Plus, версія Ultimate обійдеться щонайменше у 1 968 523 грн. Доплата за батарею більшої ємності, як у тестовій машині, становить лише 20 567 грн. Якщо ж ви хочете отримати справжній «заряджений» електрокросовер на 408 к.с., то до базового цінника треба буде додати щонайменше 452 194 грн.