Чи варто купувати вживаний Citroen C3 Picasso?

Сьогодні компактвени ще мають непоганий вигляд на дорозі на тлі засилля кросоверів, при цьому мають прийнятну залишкову вартість. Чи може Citroen C3 Picasso стати гарним сімейним автомобілем і на які його варіанти варто звернути увагу?

Citroen вичікував з виведенням свого компактвена до кінця двохтисячних. Технічно автомобіль був поєднанням старої платформи та нових моторів. Платформа PF1 на момент появи моделі вже справила десятирічний ювілей, а колісна база у 2540 мм була така сама, як у компактного Peugeot 207. Однак кліренс у 174 мм, істотно більша висота, 500-літровий багажник і відмінна геометрична місткість ставили Picasso на рівень вище за звичайний C3.

Вік у 7-13 років не дуже страшний для кузовів цих машин. Зазвичай обходиться невеликими дефектами у типових зонах: на крайках арок, порогах, передній частині капота та рамці лобового скла. Є, звісно, ​​й «специфічніші» недоліки. Наприклад, капот потрібно оглядати не тільки зовні, але і зсередини: тут фарба теж може витріщатися та облазити, особливо в передній частині.

Передні двері досить важкі та відчиняються на дуже широкий кут, через що нерідко провисають. На ранніх стадіях це можна помітити, похитнувши двері вгору-вниз, а в запущених випадках двері просто протирають фарбу порогів у прорізах до металу. На самих дверях є молдинги, під якими іноді може розвиватися корозія. Пороги тут не прикриті пластиком і захищені лише штатним антигравієм, тому піскострумин неминуче оголює метал і запускає руйнівні процеси, особливо в зоні за передніми колесами. Ну а п’яті двері традиційно витріщаються у хромованого молдингу та в ніші номерного знака, тому їх, як і капот, вже напевно перефарбовували.

Платформа PF1 принесла з собою прості та знайомі схеми підвісок: стійки McPherson спереду та балку ззаду. Залізо тут багато в чому спільне з іншими моделями на цій платформі й це йде на користь доступності неоригінальних запчастин. Гальма, як можна здогадатися, дискові по колу і досить прості. Механізми на обох осях – однопоршневі з пливучою скобою, діаметр передніх дисків – 266 або 283 мм, а ззаду встановлені диски на 249 мм. Витратники, як і в підвісці, недорогі. Ручне гальмо тут не барабанне, а затягує задні супорти, тому варто перевірити його працездатність і стан тросів.

З рульовим управлінням дещо складніше. Тут використовується електричний підсилювач з мотором на рейці, але окремо механізм підсилювача не продається. Тобто штатно можна купити лише рейку з підсилювачем у зборі, і цінники навіть на відновлений вузол зазвичай високі. Надійність рейки не викликає нарікань, але вартість ремонту змушує уважно перевіряти її роботу. Зате перебірка механічної частини дешева і проста, тому стукіт – набагато менша проблема, ніж нерівномірність зусилля на кермі, ривки та посмикування.

В перші роки C3 Picasso пропонувався тільки «на ручці», а «робот», який з’явився пізніше, все одно не отримав великої популярності. Тому переважна більшість машин на вторинному ринку оснащена цілком надійною 5-ступеневою «механікою» BE4. Стежити треба за рівнем оливи та відсутністю течій – сальники іноді підводять. При покупці можна обмежитися стандартною перевіркою щодо шумів на підіймачі, а також перевіркою роботи синхронізаторів і механізму перемикання на ходу.

Єдиною альтернативою «механіці» був 6-ступеневий «робот» EGS6. Це досить цікавий агрегат. Привод зчеплення тут не простий електричний, як на дешевих роботизованих коробках, а гідравлічний, що дозволяє швидко та ефективно перемикатися. Конструктивно система цілком надійна, але чутлива до багатьох умов: чистоти оливи в гідроприводі, яку потрібно міняти кожні 10-15 тисяч кілометрів, температури повітря, манері водіння тощо. До того ж тут є дорогі в заміні та ремонті компоненти на кшталт двомасового маховика та самого гідроприводу з насосом та гідроакумулятором. Загалом, цей робот працює краще та швидше примітивних конструкцій з «електрифікованим зчепленням», але настільки ж дорожче в утриманні та ремонті.

Але найбільш проблемне в C3 Picasso – це навіть не «робот», а двигуни сімейства Prince. Варіантів два: 1,4-літровий EP3 на 95 к.с. та 1,6-літровий EP6 на 115 к.с. Хороша новина, мабуть, тільки в тому, що обидва вони – атмосферні. Поганих новин більше. Мотори вийшли примхливими: нестабільний ресурс слабкого ланцюгового ГРМ, схильність до витрати оливи через кільця, що залягають, висока робоча температура, невдала поршнева… Щось з цього можна вирішити, але вкладати великі гроші в мотор бюджетної машини мало хто хоче, тож частіше справа обмежується «латанням дірок» і приведенням мотора в прийнятний для продажу стан. Придбання машини з цими двигунами віком близько 10 років має бути як мінімум усвідомленою: варто заздалегідь вивчити головні слабкості та закласти гроші на ретельну діагностику.

До речі, без жодних проблем ви можете купити чашку з фотографією Citroen C3 Picasso у нашій крамниці – собі або на подарунок.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.