Сьогодні компактвени ще мають непоганий вигляд на дорозі на тлі засилля кросоверів, при цьому мають прийнятну залишкову вартість. Чи може Citroen C3 Picasso стати гарним сімейним автомобілем і на які його варіанти варто звернути увагу?
Citroen вичікував з виведенням свого компактвена до кінця двохтисячних. Технічно автомобіль був поєднанням старої платформи та нових моторів. Платформа PF1 на момент появи моделі вже справила десятирічний ювілей, а колісна база у 2540 мм була така сама, як у компактного Peugeot 207. Однак кліренс у 174 мм, істотно більша висота, 500-літровий багажник і відмінна геометрична місткість ставили Picasso на рівень вище за звичайний C3.
Вік у 7-13 років не дуже страшний для кузовів цих машин. Зазвичай обходиться невеликими дефектами у типових зонах: на крайках арок, порогах, передній частині капота та рамці лобового скла. Є, звісно, й «специфічніші» недоліки. Наприклад, капот потрібно оглядати не тільки зовні, але і зсередини: тут фарба теж може витріщатися та облазити, особливо в передній частині.
Передні двері досить важкі та відчиняються на дуже широкий кут, через що нерідко провисають. На ранніх стадіях це можна помітити, похитнувши двері вгору-вниз, а в запущених випадках двері просто протирають фарбу порогів у прорізах до металу. На самих дверях є молдинги, під якими іноді може розвиватися корозія. Пороги тут не прикриті пластиком і захищені лише штатним антигравієм, тому піскострумин неминуче оголює метал і запускає руйнівні процеси, особливо в зоні за передніми колесами. Ну а п’яті двері традиційно витріщаються у хромованого молдингу та в ніші номерного знака, тому їх, як і капот, вже напевно перефарбовували.
Платформа PF1 принесла з собою прості та знайомі схеми підвісок: стійки McPherson спереду та балку ззаду. Залізо тут багато в чому спільне з іншими моделями на цій платформі й це йде на користь доступності неоригінальних запчастин. Гальма, як можна здогадатися, дискові по колу і досить прості. Механізми на обох осях – однопоршневі з пливучою скобою, діаметр передніх дисків – 266 або 283 мм, а ззаду встановлені диски на 249 мм. Витратники, як і в підвісці, недорогі. Ручне гальмо тут не барабанне, а затягує задні супорти, тому варто перевірити його працездатність і стан тросів.
З рульовим управлінням дещо складніше. Тут використовується електричний підсилювач з мотором на рейці, але окремо механізм підсилювача не продається. Тобто штатно можна купити лише рейку з підсилювачем у зборі, і цінники навіть на відновлений вузол зазвичай високі. Надійність рейки не викликає нарікань, але вартість ремонту змушує уважно перевіряти її роботу. Зате перебірка механічної частини дешева і проста, тому стукіт – набагато менша проблема, ніж нерівномірність зусилля на кермі, ривки та посмикування.
В перші роки C3 Picasso пропонувався тільки «на ручці», а «робот», який з’явився пізніше, все одно не отримав великої популярності. Тому переважна більшість машин на вторинному ринку оснащена цілком надійною 5-ступеневою «механікою» BE4. Стежити треба за рівнем оливи та відсутністю течій – сальники іноді підводять. При покупці можна обмежитися стандартною перевіркою щодо шумів на підіймачі, а також перевіркою роботи синхронізаторів і механізму перемикання на ходу.
Єдиною альтернативою «механіці» був 6-ступеневий «робот» EGS6. Це досить цікавий агрегат. Привод зчеплення тут не простий електричний, як на дешевих роботизованих коробках, а гідравлічний, що дозволяє швидко та ефективно перемикатися. Конструктивно система цілком надійна, але чутлива до багатьох умов: чистоти оливи в гідроприводі, яку потрібно міняти кожні 10-15 тисяч кілометрів, температури повітря, манері водіння тощо. До того ж тут є дорогі в заміні та ремонті компоненти на кшталт двомасового маховика та самого гідроприводу з насосом та гідроакумулятором. Загалом, цей робот працює краще та швидше примітивних конструкцій з «електрифікованим зчепленням», але настільки ж дорожче в утриманні та ремонті.
Але найбільш проблемне в C3 Picasso – це навіть не «робот», а двигуни сімейства Prince. Варіантів два: 1,4-літровий EP3 на 95 к.с. та 1,6-літровий EP6 на 115 к.с. Хороша новина, мабуть, тільки в тому, що обидва вони – атмосферні. Поганих новин більше. Мотори вийшли примхливими: нестабільний ресурс слабкого ланцюгового ГРМ, схильність до витрати оливи через кільця, що залягають, висока робоча температура, невдала поршнева… Щось з цього можна вирішити, але вкладати великі гроші в мотор бюджетної машини мало хто хоче, тож частіше справа обмежується «латанням дірок» і приведенням мотора в прийнятний для продажу стан. Придбання машини з цими двигунами віком близько 10 років має бути як мінімум усвідомленою: варто заздалегідь вивчити головні слабкості та закласти гроші на ретельну діагностику.
До речі, без жодних проблем ви можете купити чашку з фотографією Citroen C3 Picasso у нашій крамниці – собі або на подарунок.