Наскільки надійним виявися кросовер Toyota C-HR

Субкомпактний кросовер Toyota C-HR завдяки своїй яскравій зовнішності став дуже популярним в Україні. Але чи виявився він достатньо надійним, щоб звертати на нього увагу на вторинному ринку? Підсумовуємо восьмирічну історію ремонту та обслуговування моделі.

Особливості салону Toyota C-HR

C-HR, який дебютував у 2016 році, став ляпасом для всіх, хто закидав Toyota створення гарних, але нудних автомобілів. В плані дизайну модель вийшла самобутньою, але, якщо дивитися на досвіт експлуатації, не можна не констатувати, що інтер’єр автомобіля трохи клаустрофобний ззаду (масивні С-стійки, маленькі дверні вікна). Але водієві та пасажиру, який сидить поруч з ним, скаржитися не варто. Крім того, тут цікавий дизайн панелі приладів, хороші матеріали оздоблення, а також якісна збірка та зручна посадка.

Салон Toyota C-HR

Кількість місця в салоні? Достатньо, якщо дивитися через призму довжини кузова (4,36 м). У цьому випадку колісна база має вирішальне значення. 2640 мм – це гарний показник, навіть якщо порівнювати з іншими компактними кросоверами, наприклад, VW T-Roc (2590 мм) або Mazda CX-3 (2570 мм). Хіба що було б добре, якби салон C-HR був на декілька сантиметрів ширшим. Шумоізоляція, до речі, тут так собі, хоча після рестайлінгу вона стала трохи кращою.

Які двигун у Toyota C-HR?

Лінійка двигунів досить багата. Спочатку можна було вибрати бензиновий двигун 1.2 потужністю 116 к.с., 2-літровий варіант на 148 «конячок» або версію 1.8 Hybrid потужністю 122 к.с.. Після рестайлінгу з’явилася нова гібридна версія 2.0 (184 к.с.).

Надійність двигунів не викликає жодних сумнівів. Якщо говорити про найменший, 1,2-літровий агрегат, сервісмени вказують на дві невеликі проблеми. Перша стосується незвичайних шумів з моторного відсіку, які викликані електромагнітним клапаном тиску наддуву (тільки у примірників перших років виробництва), друга – помилки програмного забезпечення, які легко виправити. І це все!

Двигун Toyota 1.2 Turbo

Взагалі, двигун 1.2 Turbo – це агрегат, вартий уваги, оскільки він походить з серії NR (позначення «8NR-FTS»). Він може працювати за циклом Аткінсона (під час спокійної їзди) або за циклом Отто, коли ви вирішуєте подорожувати трохи динамічніше. Така адаптивність забезпечується «розумною» системою VVT-iW. Так, динаміка C-HR з цим двигуном залишає бажати кращого (приблизно 11 секунд до 100 км/год), але крім вже згаданої надійності ви також можете розраховувати на розумну витрату пального (приблизно 7,0 л/100 км).

А що з гібридом Toyota C-HR?

«По суті, це безвідмовна силова установка. Вона дешева в обслуговуванні, довговічна та економна», – кажуть сервісмени. Особливо це стосується версії 1.8 Hybrid потужністю 122 к.с. Навіть насоси охолоджувальної рідини, які раніше могли потекти, не проїхавши 200 тисяч кілометрів, витривалі.

Тут варто відзначити, що під капотом C-HR встановлено друге покоління приводу 1.8 Hybrid (від Prius IV), який зазнав істотних модифікацій в порівнянні з попередником – став легшим та ефективнішим, адже тепловий ККД бензинового двигуна 1.8 збільшено до 40%. Якщо автомобіль регулярно обслуговувати, він може проїхати 200-300 тисяч кілометрів без жодних серйозних проблем. При цьому середня витрата пального становитиме близько 5,5 л/100 км. Але динаміка розгону посередня.

Двигун Toyota 2.0 Hybrid

Якщо ви прагнете кращої динаміки, варто зосередити увагу на новішій версії – 2.0 Hybrid. Вона з’явилася у 2019 році й технічно набагато досконаліша за попередника (має систему подвійного впорскування: чотири форсунки підтримують непряме впорскування, а решта – пряме). Загальна потужність системи становить 184 к.с., розгін від 0 до 100 км/год – 8,2 секунди, а середня витрата пального зазвичай коливається в районі 5,4-5,9 л/100 км. І цей агрегат також надійний. Єдина проблема, про яку ми чули, це підвищення рівня моторної оливи вище за позначку MAX, хоча сервісмени запевняють, що небезпеки для двигуна це не несе.

Не можна не згадати й про випадки проблем із запуском (як правило, після тривалого простою). Найчастіше це результат встановлення додаткових споживачів енергії, які навантажують систему і, як наслідок, розряджають 12-вольтовий акумулятор. Він має меншу ємність, ніж у звичайному бензиновому автомобілі, і використовується для підтримки живлення електроніки. Коли він розряджений, режим READY не може бути увімкнутий і, як наслідок, автомобіль не може бути запущений. Вирішується проблема класичним «прикурюванням», але варто пам’ятати, що двигун автомобіля-донора в цей час має бути вимкненим. Це дуже важливо, адже стрибок напруги може «вбити» електроніку вашого C-HR.

Типові несправності Toyota C-HR

  • Власники автомобілів перших років випуску відзначали гучну роботу амортизаторів при подоланні нерівностей.
  • Розмиті вітальні голограми (в дзеркалах). Проблема виникає в машинах перших років виробництва. Свого часу дилери усували проблему по гарантії.
  • Відображення помилок PCS (система раннього реагування на зіткнення). Проблема виникає під час їзди під сильним дощем. Потім система самодіагностується і проблема зникає. Іноді дає збій і система утримання в смузі руху.
  • Відомі випадки підвищення рівня масла – стосується гібридної версії 2.0, але поки це поодинокі повідомлення від людей, які переважно їздять містом.
  • У бензиновому двигуні об’ємом 1,2 л траплялися поодинокі випадки пошкодження електромагнітного клапана тиску наддуву.

Висновок

Toyota C-HR першого покоління – це надійний автомобіль. Відомих проблем з корозією немає, електроніка працює стабільно, а компоненти підвіски та трансмісії міцні. Саме через це C-HR добре тримає свою вартість на вторинному ринку.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.