Покоління BMW 5 серії F10/F11 не користується гарною репутацією на вторинному ринку через численні проблеми, які детально описані на форумах власників і підтверджені механіками. Проте є версії, менш ризиковані за інші. Чи варто все-таки купувати BMW F10?
Для початку уточнимо номенклатуру щодо цього покоління «п’ятірки». F10 означає 5 серію з кузовом седан. F11 – та ж модель, але у версії універсал. Для простоти в решті статті ми використовуємо позначення F10, хоча думки механіків також стосуються варіанту F11. Також існує версія F07, тобто ліфтбек, технічно дуже схожий на згадані F10 та F11.
Якщо говорити про комфорт – покоління F відрізняється від E60/61 тим, що воно ще комфортніше, але при цьому, напевно, втратило запал до проходження поворотів. F10 також трохи збільшився в порівнянні з попередником, тому на задньому сидінні стало трохи більше місця, а також збільшився багажник версії Touring. Але це все лірика, адже нас цікавить надійність.
Загалом це надзвичайно складний автомобіль, до того ж дорогий в обслуговуванні. Найвідоміша проблема стосується ризику пожежі через несправний охолоджувач EGR у турбодизелі (перед покупкою варто перевірити його стан). Втім, дизельні агрегати мають й інші «хвороби»: неправильна синхронізація (переважно N47, але також B47 та N57), проблеми з датчиком тиску пального.
Не набагато краща ситуація і з деякими бензиновими двигунами – наприклад, 2.0T (N20) характеризується несправністю приводу ГРМ і оливного насоса, низькою культурою роботи та доволі високим споживанням пального. Безнаддувні версії R6 перших років виробництва (наприклад, N53) мають проблеми з форсунками. Ремонт підвіски теж дорогий.
- Кузов. Проблеми з механізмом закривання дверей, елементи навколо бічних дзеркал окислюються.
- Електрика. F10 не такий поганий, як E60, але й не набагато кращий. Поширеним джерелом проблем є акумулятор (перепади напруги в дизельних двигунах, випадкові попереджувальні сигнали можуть бути наслідком залиття системи пальним (витік з датчика тиску пального).
- Силові агрегати. Проблеми з ГРМ (N20, N47, B47, N57), ризик пожежі в дизельних двигунах, вихід з ладу оливного насоса (N20), вихід з ладу коробки VTG (xDrive).
- Підвіска. Обмежений термін служби рульових наконечників, стійок переднього стабілізатора, сайлент-блоків важелів, вихід з ладу пневматики.
В цілому це дуже комфортний автомобіль, який все ще може бути дуже цікавим для водія. Шкода, що такий проблемний… Для придбання на вторинному ринку можна зупинитися на дизелі, але тільки з чесною та перевіреною історією. У випадку з автомобілями зі США варто звернути увагу на двигун N52. Наша оцінка цієї моделі – три з плюсом.