AWD чи 4WD – який повний привід краще

AWD та 4WD – це не просто варіанти позначення повного приводу. Між ними є суттєва різниця. Розповідаємо, яка саме та який повний привід краще.

Що означає 4WD?

Ця система повного приводу, яка часто позначається як 4WD або 4×4, робить саме те, про що говорить її назва: передає потужність мотора на всі чотири колеса. Система 4WD також зазвичай передбачає наявність роздавальної коробки з понижувальними передачами, які включаються або окремим важелем, або кнопками (селекторами). Це збільшує крутний момент на колесах і дозволяє долати складне бездоріжжя на малій швидкості. Така система повного приводу може постійно передавати крутний момент на всі чотири колеса, а водій може відключати або підключати одну з осей. Деякі сучасні позашляховики можуть самі вирішувати, коли треба під’єднати чи від’єднати одну з осей, що дуже схоже на систему повного приводу AWD.

Що означає AWD?

Система AWD, як і 4WD, також може передавати потужність двигуна на всі колеса. Так само система повного приводу може підключати або відключати одну з осей. Але далеко не завжди системи AWD дозволяють водієві втручатися у процес підключення-відключення. Машини з системою AWD більшу частину часу крутять колеса тільки однієї осі, підключаючи два інших колеса за необхідності, коли автомобіль «відчуває» пробуксування. При цьому на вісь, що підключається, може передаватися різна кількість крутного моменту (наприклад, від 10% до 50%). На відміну від системи 4WD, системи AWD не мають роздавальної коробки.

Техніка чи маркетинг?

Варто відзначити, що системи AWD поступово витісняють системи 4WD, якими оснащуються справжні позашляховики. Можна сказати так: перша система хороша на асфальті й на швидкості, а друга – на ґрунті при розміреному русі. Саме тому розрізняють кросовери (з системою AWD) та позашляховики (з системою 4WD).

Диференціали

Ще одна річ, яка розрізняє система AWD та 4WD – тип диференціалів. У системі AWD, призначеної для активної їзди, диференціали можуть зустрічатися не тільки на передній і задній осях, але і між осями (саме він відповідає за відсоток передачі крутного моменту на вісь, що підключається). У системах 4WD міжосьовий диференціал – рідкість, особливо якщо автомобіль призначений переважно для їзди бездоріжжям.

Роздавальна коробка

Роздавальна коробка, яку багато хто вважає однією з ключових відмінних рис системи 4WD, є додатковим набором понижувальних передач, що дозволяє колесам обертатися повільніше при високих обертах двигуна. Це значно покращує прохідність машини на бездоріжжі. У системах AWD роздавальної коробки немає, тому вони не такі гарні поза асфальтом.

Що краще?

Все залежить від того, де частіше їздить ваш автомобіль. Якщо по бездоріжжю, то вам безперечно потрібна система 4WD з роздавальною коробкою. Якщо ж по асфальту і на високих швидкостях, коли важливе впевнене зчеплення коліс з дорогою, особливо в погану погоду та взимку, то краще системи AWD не знайти.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.