Чому «автоцивілка» не врятує: коли без КАСКО ризикуєш залишитися без компенсації

Багато автовласників, прагнучи зекономити, відмовляються від полісу КАСКО, обираючи лише «автоцивілку». Аргумент здається логічним: я досвідчений водій, а в разі вини іншого учасника ДТП його ОСЦПВ компенсує мені збитки на відновлення авто. Проте на практиці реальні випадки показують, що «автоцивілка» не завжди здатна покрити всі витрати та ризики. Пресслужба СК «Експрес Страхування», що має багаторічний досвід у врегулюванні страхових випадків та входить до УКРАВТО ГРУП, пояснила, чому лише ОСЦПВ може залишити водія наодинці з проблемами та чому КАСКО є важливим захистом.

Для початку розглянемо ситуацію, коли у винуватця ДТП в принципі немає «автоцивілки». Незважаючи не те, що страхування ОЦСПВ є обов’язковим, таке теж трапляється. В цьому випадку зобов’язання з компенсації збитків постраждалому бере на себе МТСБУ – професійне об’єднання компаній, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Але, як свідчить практика, це досить довгий і складний процес.

Нагадаємо також, з яких причин страхова компанія може відмовити у виплаті з «автоцивілки» постраждалій стороні.

Наприклад, якщо за рішенням суду виявилось, що другий учасник ДТП не є винуватцем. Відповідно, зобов’язання страхової компанії з виплати не настає. Якщо страховий поліс ОСЦПВ винуватця не набув чинності або угода прострочена, страховик також має повне право відмовити у виплаті. Відшкодування також виявиться під питанням, якщо потерпілий затягнув строки подання заяви на виплату. Щодо майнових збитків таку заяву потрібно подати не більше ніж через рік після ДТП, щодо збитків, завданих життю та здоров’ю – протягом трьох років максимум.

Ще одна розповсюджена помилка – це ремонт автомобіля до огляду транспортного засобу фахівцями страхової компанії, що може призвести до позбавлення потерпілої сторони права на виплату компенсації.

Втім, проблеми з компенсацією збитків можуть бути не лише у вищенаведених випадках. Іноді через цілком об’єктивні причини другий учасник ДТП просто не може мати полісу ОСЦПВ.

Припустимо, винуватцем ДТП стала тварина – олень, лось, косуля чи собака. Або ж дорожній інцидент взагалі стався «з вини» неживого предмета. Це може бути будь-що, від дерева, що впало, до цегли, яка пошкодила припаркований поряд з будівництвом автомобіль. Зрозуміло, що ні про яку виплату по «автоцивілці» і мови не може йти.

Змоделюємо ще один сценарій розвитку подій. ДТП спровокував пішохід, велосипедист чи самокатник. Наприклад, водій, щоб уникнути зіткнення з людиною, яка вирішила перебігти дорогу не за правилами, був змушений зробити різкий маневр та в’їхав у стовп. У такому разі шанси на компенсацію також майже нульові, навіть якщо спробувати стягнути компенсацію через суд.

Звичайно, можна припустити, що пішохід чи велосипедист виявляться вкрай порядними та добровільно застрахують свою відповідальність перед третіми особами. Такий поліс якраз передбачає страховий захист від збитків, заподіяних життю, здоров’ю та майну третіх осіб з вини страхувальника. Але погодьтесь, що така ймовірність вкрай невелика.

Зате якщо є поліс КАСКО, то ризик залишитися віч-на-віч з розбитим автомобілем і з затратами на його відновлення зводиться практично до нуля. Звичайно, винятки із виплат щодо КАСКО теж є, і залежать вони від умов конкретного договору. Наприклад, якщо водій керував автомобілем у стані алкогольного сп’яніння, грубо порушив правила дорожнього руху або втік з місця подій, страхова може відмовити у компенсації. Але, як свідчить практика фахівців СК «Експрес Страхування» такі випадки трапляються дуже рідко. В більшості ж дорожніх ситуацій саме поліс КАСКО забезпечує найповніший захист та закриває практично всі питання, пов’язані з відновленням транспортного засобу.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

ДЖЕРЕЛОMind