Нещодавно ми розповідали, що робити, якщо впав рівень антифризу. Сьогодні поговоримо про те, як вибрати охолоджувальну рідину для доливання і чому не варто орієнтуватися на її колір.
Перше, що треба усвідомлювати – колір охолоджувальній рідині надає барвник. До хімічної формули рідини колір не має жодного відношення, і це найголовніша небезпека для недосвідченого автовласника, який може придбати зовсім не те, що потрібно.
Охолоджувальні рідини бувають карбоксилатні, гібридні, лобридні та традиційні. Карбоксилатні містять інгібітори корозії на основі органічних (карбонових) кислот. Гібридні містять крім органічних (карбоксилатних) інгібіторів ще й неорганічні. У лобридних органічна основа поєднується з невеликою кількістю мінеральних інгібіторів. А традиційні як інгібітори корозії містять неорганічні речовини – силікати, фосфати, борати, нітрити, аміни, нітрати та їх комбінації.
Що вийде при їхньому змішуванні? Нічого хорошого – всі присадки, швидше за все, просто не працюватимуть. Однак, серйозні автовиробники часто дійсно надають рекомендованим охолоджувальним рідинам певний колір. Їм треба донести до споживача просту думку – у наші автомобілі категорично не можна заливати що попало! А рекомендації викладені в інструкціях і крапка.
Серйозні виробники не мають погоджувати колір охолоджувальних рідин з іншими фірмами, тому й склалася небезпечна ситуація – відмовившись від послуг офіціалів, споживач напевно придбає «неправильну» охолоджувальну рідину. Кустарний виробник швидко зорієнтується та підфарбує свою продукцію хоч у червоний, хоч у зелений колір – це нескладно.
Тому краще все ж звернутися до тих, хто справді знає, яка охолоджувальна рідина потрібна саме вашому автомобілю.