Чому не можна заливати присадки у двигун

Чи правда, що присадки спроможні продовжити термін служби двигуна, чому в одній фарі лампочка перегорає частіше, ніж в іншій, як швидко прибрати салон автомобіля після дітей? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Десь читав, що для продовження терміну служби двигуна бажано використовувати спеціальні присадки. Чи так це насправді, або подібні тези розповсюджують продавці цих присадок, щоби більше заробити?

Використання присадок у двигунах внутрішнього згоряння не рекомендується, а більшістю виробників автомобілів взагалі заборонено. У сучасних оливах вже міститься весь необхідний набір присадок: антиспінювачі, антинагарні, стабілізатори в’язкості та багато інших. Їх склад максимально збалансований для кожного конкретного виду та типу оливи.

Отже, використання додаткових присадок може вплинути на якість оливи, а саме змінити її властивості, що спричинить втрату в’язкості, вигоряння, спінювання, випадання в осад окремих фракцій, розшарування на фракції та компоненти, відкладення деяких фракцій на деталях двигуна. Все це негативно позначатиметься на роботі двигуна та незабаром призведе до його ремонту.

Погодьтеся, що ви не знаєте напевно, як на хімічному рівні присадки оливи відреагують на додатково влиті сторонні присадки. Адже формула одних та інших – це секрет. Ідеальний варіант для вашого автомобіля та здоров’я його «серця» – це своєчасне обслуговування на сертифікованих станціях з використанням мастил відомих брендів, придбаних виключно в офіційних представників.

В одній фарі лампочка перегорає частіше, ніж в іншій. Проста діагностика не виявила проблему. Порадили вибрати якісніші лампи, але й тут справа закінчилася так само. Як знайти несправність?

Несправність потрібно шукати поетапно, починаючи з обстеження цоколя кріплення лампи на цілісність та відсутність корозії на клемах та закінчуючи перевіркою електропроводки на цілісність та відсутність замикання з іншими ланцюгами. Якщо у вас немає спеціальних знань та обладнання, зверніться до фахівця. Нерідко дрібні, на перший погляд, несправності в електропроводці закінчувалися погано. А перед відвідинами електрика звірте параметри ламп з рекомендаціями виробника автомобіля.

У машині часто їздять діти, тому уникнути різного роду забруднень не вдається. Чим вивести плями на оббивці сидінь від морозива, соку та іншого «солодкого раціону» дітей? Повна хімчистка салону – це дорого. Може є спосіб менш затратний?

Видалити плями насправді нескладно. Можна використовувати рідке мило або засіб для миття посуду. При видаленні необхідно робити все акуратно, щоб не пошкодити тканину сидінь. Спочатку за допомогою звичайної серветки потрібно протерти пляму. Потім, змочивши ганчірку у теплій воді, відтерти поверхню від забруднення. Для більшої ефективності можна скористатися мийним засобом, протираючи пляму до утворення піни. Після цього промити забруднення чистою водою, видаливши піну, що утворилася, і ретельно висушити тканину.

Прибирання салону автомобіля

Якщо пляма вивелася не повністю, можна скористатися відомим способом видалення застарілих забруднень. Для цього спочатку потрібно зволожити пляму. Потім приготувати розчин столового оцту з водою та змочити їм забруднене місце. Залишити у такому стані на 10 хвилин. Після цього за допомогою сухої серветки видалити розчин з поверхні.

Для видалення плям від соку чи морозива можна використовувати ізопропіловий, чи етиловий спирт, змочивши їм серветку та приклавши її до місця забруднення. Після обробки поверхню необхідно промити чистою водою та дати просохнути.

У якому випадку для двигуна корисна робота на підвищених обертах? Чув, що режим руху «в пів педалі» не такий вже й хороший для сучасних двигунів. А інші «знавці» стверджують, що саме так і треба їздити, інакше, якщо крутити двигун, його ресурс стрімко знижується. Хто правий?

По можливості двигун необхідно експлуатувати у всіх режимах. Діагностична практика показала, що при міському режимі експлуатації – а це експлуатація переважно на обертах до 2000–2500 об/хв – дуже часто виникає нагар у камерах згоряння, засмічуються свічки, форсунки. Всі ці відкладення можуть негативно позначитися на ресурсі самого двигуна, оскільки дрібні частинки, потрапляючи на поверхні циліндрів, утворюють подряпини, що, своєю чергою, призводить до підвищеної витрати оливи, а також втрати потужності двигуна.

Робота на підвищених обертах теж має недоліки, але вони пов’язані не так зі зниженням ресурсу двигуна, як зі збільшенням витрати пального.

Повторюся – дуже бажано для нормальної, довгої та безпроблемної роботи двигуна експлуатувати його в різних режимах, а не лише «в пів педалі» або у «червоній зоні».

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.