Досвідчені водії радять не ставити взимку машину на ручник, щоб уникнути примерзання колодок до гальмівного диска. Ба більше, дехто ручником взагалі намагається не користуватися, щоб він не зношувався, і залишає автомобіль переважно на передачі. Чи правильно це взагалі?
Насправді ж, ручником потрібно користуватися хоча б для того, щоб гальмівний механізм не іржавів. До того ж стоянкове гальмо може зіграти роль аварійного при виході з ладу основної гальмівної системи, і тому важливо, щоб у вас було уміння, розвинена моторика користування ручним гальмом.
Необхідно завжди використовувати ручне гальмо при стоянці на ухилі в умовах ожеледиці, особливо якщо йдеться про монопривідний автомобіль. Це пов’язано з тим, що гальмівне зусилля, яке діє лише на ведучі колеса, може бути недостатнім, і автомобіль може почати повзти вниз. Наприклад, у випадку автомобілів з переднім приводом, де вимкнений двигун утримує передні колеса від обертання, ручник впливає на задні колеса, створюючи ефект «гальма 4×4».
У задньопривідного автомобіля використання стоянкового гальма в таких умовах теж є обов’язковим. Це пов’язано з тим, що стоянкове гальмо запобігає роботі вільного диференціала. Якщо не використовувати ручник і покладатися тільки на передачу, достатньо, щоб одне з задніх коліс опинилося на льоду, і машина може почати скочуватися вниз по ухилу.
На автомобілях з автоматичною коробкою передач рекомендуємо завжди використовувати ручне гальмо при паркуванні на крутих ухилах. У таких випадках фіксатор трансмісії зазнає значних навантажень, що може призвести до його виходу з ладу або принаймні до важкого вимкнення режиму «Р».