Якщо з брудом на кузові або під капотом ще можна якось миритися, то радіатору він протипоказаний. Розповідаємо, чому так важливо утримувати радіатор в чистоті.
Про те, що, поки грім не вдарить, мужик не перехреститься, ми знаємо вже давно. Оцінкою стану радіатора системи охолодження зазвичай займаються лише після того, як стрілка термометра антифризу все частіше і все ближче підбирається до критичної позначки. Якщо ж подібних симптомів немає, власник ніколи не вважатиме за потрібне ані зазирнути за декоративну решітку (або під капот), ані звернутися на сервіс для очищення радіатора в профілактичному порядку.
І даремно. Можливо, система охолодження автомобіля ще справляється зі своєю роботою при частково забитому радіаторі, але чого їй це коштує?! Вентилятор в спеку і в заторах починає працювати практично постійно, а це зайве навантаження на бортову мережу, а значить, і зайва витрата палива. Та й ресурс вентилятора не вічний: в режимі «форсажу» він довго не витримає. Стало бути, потрібно вживати превентивних заходів, не чекаючи появи «грому» у вигляді перегріву двигуна.
Самолікування
Займатися очищенням деякі автовласники воліють самостійно – мовляв, не така вже й складна робота, щоб за неї платити. У хід йдуть зубні щітки, йоржики для посуду, малярні кисті. Іноді просять мийників обдати радіатор струменем води з апарату високого тиску.
Потрібно зауважити, це не найкращий варіант. По-перше, таким чином не завжди вдається очистити всі пори – на мийці, наприклад, ніхто не буде знімати пластикову решітку. По-друге, не варто забувати, що в багатьох сучасних автомобілях радіатора як мінімум два: один з них входить до системи охолодження, інший має відношення до кондиціонеру. Намагаючись вибити бруд струменем води, ми заганяємо її в простір між радіаторами.
Потрібен демонтаж
Краще за все не мучити себе і мийників, а відправитися на сервіс. Для якісного очищення радіатора необхідний його демонтаж (доведеться злити антифриз). Щоб не пошкодити стільники, до них намагаються не застосовувати механічний вплив – перш за все продувають стисненим повітрям. Якщо цю процедуру проводити періодично (раз на рік), інші не знадобляться. Але якщо стільники занадто забиті, потрібно вдаватися до особливих заходів – наприклад, замочувати радіатор на день-другий.
Замовляти чистку в сервісі найкраще після періоду активного цвітіння тополі – в Києві це початок червня. Тополиний пух не менше за бруд заважає нормальному обдуву стільників. Не зволікайте, навіть якщо радіатор здається чистим, – його верхня частина, на яку і падає погляд, дійсно може перебувати в цілком пристойному стані. Але загляньте (якщо, звичайно, зумієте) в його нижню третину – напевно картина буде вже не такою оптимістичною. Тож, не чекайте появи проблем з роботою двигуна і кондиціонера – заздалегідь подбайте про очищення радіатора.