Opel Kadett E відзначає день народження – моделі виповнилося 40 років, і це чудовий привід згадати історію її появи й те, як вона вплинула на появу сучасного Opel Astra.
Восени 1984 року інженери Opel досягли дійсно великого успіху. Засноване на технічній базі свого попередника, але з абсолютно новим кузовом, п’яте покоління Kadett досягло небувалих висот в автопромі того часу. У той самий час, це остання модель компактного класу від Opel, що має ім’я Kadett.
Історія розробки п’ятого покоління Kadett почалася 1979 року. Щойно Opel Kadett D став першою передньопривідною моделлю Opel на ринку, ідеї для потенційного наступника вже з’являлися. У розробці та виробництві продукції в Рюссельсхаймі у проєкті «Kadett E» брала участь велика кількість інженерів, конструкторів, дизайнерів та інших фахівців.
За п’ять років 1,5 мільярда німецьких марок підуть на розробку наступного покоління автомобіля компакт-класу. Перш ніж вони будуть готові до серійного виробництва, прототипи подолають загальну відстань близько 6,5 мільйонів кілометрів – у випробувальних центрах, а також на гоночних трасах, в екстремальних погодних умовах у Північній Європі та у пустельних регіонах Північної Америки.
Після того, як усі випробування пройшли успішно і відповідальні особи дали зелене світло наступному поколінню Kadett – знову ж таки передньопривідному – час для тріумфу нового автомобіля фактично настав: Kadett E був запущений у виробництво восени 1984 року і незабаром після цього автомобіль став надходити першим покупцям.
Від самого початку продажів останнє покоління Kadett було доступне у варіантах три- і п’ятидверного хетчбека, а також у три- та п’ятидверному універсалі Kadett Caravan – з найкращим у своєму класі об’ємом вантажного простору до 1520 літрів. А лише через рік модельний ряд поповнився і чотиридверним нотчбеком – так в Європі називають седани з похилим лінією даху і сильно нахиленою задньою стійкою.
А з 1987 року шанувальники активного відпочинку отримали можливість купувати нову модифікацію Kadett E: за новий кабріолет Kadett відповідав не хто інший, як знаменитий італійський дизайнер Нуччіо Бертоне! І в тісній співпраці з командою дизайнерів з Рюссельсхайма (Opel) на заводі в північній Італії створюється елегантний «топлес Кадетт» — з великим списком стандартного обладнання, від спортивних сидінь водія і переднього пасажира до задніх сидінь, що окремо складаються, і тонованого скла.
Виробник вже на той час підкреслював той факт, що Opel не тільки має намір залучати покупців автомобілів за допомогою Kadett, але й пропонує відповідну модель для комерційних клієнтів, з іншим варіантом – Opel Kadett Combo!
Цей компактний «транспортер» зі спеціально розробленим заднім мостом і задніми дверима, що відчиняються на 180 градусів, вміщує до 635 кілограмів корисного навантаження і має вантажний відсік об’ємом 2,4 куб. м.
Однак найспортивнішим, найпотужнішим і поряд з кабріолетом Bertone, ймовірно, найемоційнішим варіантом Kadett є саме Opel Kadett GSi.
У той час як серійна версія спочатку мала двигун об’ємом 1,8 літра та потужність 115 к.с., незабаром після цього з’явився GSi – він вийшов на трасу як повноцінний touring-автомобіль “групи А” з двигуном потужністю 170 к.с. та розгоном від 0 до 100 км/год менш ніж за 7,0 секунд. А гоночний Kadett GSi 16V потужністю 250 к.с. зрештою відсвяткував свою прем’єру на старті International German Touring Car Championship у 1988 році, залишивши конкурентів далеко позаду.
При цьому розвиток моделі Kadett, слід визнати, не переривається, а продовжується і досі. У 1989 Opel випустив на ринок оновлену модель Kadett E, а в 1991 році, у зв’язку з прем’єрою наступного покоління компактних автомобілів з Рюссельсхайма, Kadett став моделлю Opel Astra – для всієї Європи.