Як правильно купувати автомобіль з Америки

У цій статті ми розглянемо, на що слід звернути увагу потенційному покупцеві, який розглядає автівки зі США чи Канади, які вже присутні в Україні. Тобто раніше переважно були куплені на страховому аукціоні, доставлені сюди, відремонтовані, розмитнені, і запропоновані до продажу, так би мовити, у стані «сів і поїхав». Питання щодо бізнесу з доставлення «американців» в Україну тут ми не зачіпатимемо – це тема для іншої розмови. Вважатимемо, що нас цікавить авто на сьогодні, чи максимум – на завтра, а не через кілька місяців.

В чому головні відмінності «американців»?

Є три ключові моменти, які відрізняють більшість авто, що прибули із-за океану, від тих, які були призначені для європейського ринку. Перший – нижча у порівнянні з аналогічними за класом та віком «європейцями» ціна. Другий – середній вік у групі «американців», який істотно менший, ніж у свіжопригнаних з ЄС авто (6 років проти 11). Ну і третій – це «аукціонне минуле», завдяки якому ці машини, власне, порівняно дешевші та «свіжіші».

При цьому слід розуміти, що на майданчик страхового аукціону машини не потрапляють без причин – найчастіше це ДТП з певними пошкодженнями кузова, град, повінь, а то й пожежа чи вандалізм. Тобто, в історії більшості авто з країн Америки відбулася якась подібна подія, після чого машина була відремонтована й повернена до експлуатації вже в Україні.

Отже, якщо для вас наявність бодай однієї подряпини на автомобілі неприпустима, навіть коли вона професійно зафарбована, тоді краще зверніть свою увагу на місцеві європейські авто. Не забуваючи про те, що і вони могли в минулому бути учасниками ДТП чи пережити інші негаразди (як то «скрутка» пробігу) – все слід ретельно перевірити, і далі ми розповімо як саме.

Які пошкодження бувають в аукціонних авто?

За мірками організаторів страхових аукціонів, а також у звітах на кшталт CARFAX пошкодження поділяють на незначні, ремонт яких не вимагає значних витрат (переважно не більше 10-20% вартості авто), легкі (град, наявність невеликих подряпин, сколів фарби), та основна група «деймиджів», куди відносять усі відомі проблеми, котрі виникли внаслідок серйозної ДТП, перекидання, затоплення, біологічного/хімічного забруднення, загоряння, вандалізму, викрадення частин машини, механічні поломки та інші подібні явища, усунення яких коштує (за оцінкою місцевих експертів) близько до ринкової ціни автомобіля.

Але практика інша: часом до важких пошкоджень тамтешні оцінщики можуть віднести щось доволі дрібне, наприклад поставити відмітку «затоплення», якщо машина опинилася під дощем з відкритим верхнім люком і в ній назбиралося трохи води на килимках, від чого ще міг виникнути неприємний запах, і до лота додали ще й помітку «Biohazard», й врешті присвоїли машині статус «тотал», тобто повна непридатність до експлуатації.

А до середнього розміру шкоди можуть віднести автівку зі знесеним «передком» та усіма подушками безпеки, що спрацювали під час удару. Тому аби оцінити, бодай відносно, важкість пошкоджень, найбільш інформативний з усіх варіантів – самостійно вивчити фото машини, які були розміщені в оголошенні про аукціон. На AUTO.RIA зазвичай така інформація доступна для більшості «американців», прямо на сторінці пропозиції, ще й безплатно.

Коли варто відмовитися від купівлі авто з Америки?

Варто утриматися від купівлі варіантів, де спрацювала хоча б одна подушка безпеки. Системи Airbag насправді не передбачають жодних «реставрацій», «очистки краш-дата» чи подібних кустарних рішень. Не варто ризикувати власною безпекою. Також радимо оминути автівки, які отримали справді значні кузовні пошкодження (особливо передньої частини), котра насичена різними важливими елементами, або ж мали інші, назвемо їх «екзотичні травми», на кшталт пожежі у салоні чи тривалого занурення у морську воду.

Як перевірити авто з Америки?

Важливо розуміти, що подекуди трапляються випадки, коли машина не вперше мала «аксідент», через який потрапила на майданчик страхового аукціону. Буває, що до «тотального тайтлу» машина вже бувала в ДТП у США, або (після ремонту) вже й в Україні. Дізнатися повну історію авто до прибуття в Україну можна за допомогою звітів CARFAX (замовити які можна недорого тут же, на AUTO.RIA), або отримати повну інформацію, включно з історією експлуатації тут, скориставшись розширеними звітами VIN+ чи VIN MAX.

Адаптація авто зі США для Європи: на що звернути увагу?

Окрім ринкових відмінностей, про що ми говорили у попередніх розділах, є ще низка конструктивних відмінностей. Краще обрати автівку, де вже переобладнані задні ліхтарі сигналу повороту на жовтий колір, водійське дзеркало з плаского замінене на сферичне, присутні бокові повторювачі «поворотників» (на корпусах дзеркал або передніх крилах), а фари головного світла замінені чи переобладнані на такі, що відповідають європейському стандарту (дають проєкцію, де межа зі «сходинкою»). Не зайвими будуть також задня протитуманна фара та бризковики.

Крім цього зручно, якщо панель приладів, зокрема спідометр, розграфлені не в милях, а у кілометрах на годину, блок керування кліматичною установкою переведений з градусів Фаренгейта у градуси за Цельсієм, радіоприймач «перешитий» для роботи з європейським FM-діапазоном. Ідеально, коли меню бортових мультимедійних систем ще й має українську мову. Коли всі ці моменти в автомобілі вже хтось владнав до вас – ви значно заощадите час та кошти на адаптацію «американця» для безпроблемної експлуатації в Європі, особливо коли маєте у планах подорожі за кордон.

Отже, без підготовки спершу може здатися, що вибір «аукціонних» авто зі США чи інших країн Америки доволі складна справа – є чимало ризиків, слід проявити уважність на багатьох етапах. Однак якщо підійти до вибору без поспіху, зважено, вбачається чимало переваг. Ціна – на 30…50% нижча за європейські аналоги, порівняно «свіжі» роки випуску, здебільшого непогані комплектації, автоматичні коробки передач, невеликі пробіги. І ще історія авто, яка зазвичай більш прозора, ніж для окремих «європейців». А коли ви вже знаєте, на що слід звернути увагу, які авто не варто купувати, та як усе перевірити – то й взагалі ніяких проблем з вибором бути не повинно!

Підпишіться на наш Telegram, Facebook та WhatsApp або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

ДЖЕРЕЛОAUTO.RIA.com