Завести двигун сучасного автомобіля можна, навіть якщо акумулятор розрядився. Основні схеми дві: за допомогою перевірених часом пускових дротів чи новомодних бустерів.
Пускові дроти
Пускові дроти самі по собі безпорадні, оскільки вони не є джерелом енергії. Щоб завести автомобіль з розрядженим акумулятором, необхідний автомобіль-донор, власник якого дозволить вам приєднати дроти до своєї батареї. При цьому ваша штатна батарея може бути повністю розряджена.
Дроти набагато дешевше бустерів, але основний недолік більшості з тих, що зустрічаються у продажу, – огидна якість. У багатьох дротів жили дуже тонкі й часто – не мідні. При спробі пропустити через них струм у кілька сотень ампер вони нагріваються, шиплять та відвалюються від затискачів-крокодилів.
Єдиний спосіб скористатися такими дротами – спробувати зарядити розряджену батарею, не включаючи стартер. Але для цього буде потрібен час, хоча б 10–15 хвилин. Власник автомобіля-донора може відмовитись чекати так довго.
Тому є сенс виготовити нормальні пускові дроти самостійно. Затискачі-«крокодили» та дроти можна придбати в будь-якому магазині електрики. Тільки дроти мають бути товстими – не менше 16 мм2. Саморобки виходять важкими й виглядають не так естетично, проте працюють бездоганно.
Бустери
Бустер, на відміну від пускових дротів, є джерелом енергії. Це дуже зручно – не потрібно шукати того, хто дасть «прикурити». Тим більше якщо у радіусі кількох кілометрів немає ні автомобілів, ні людей. Але є важливі нюанси: багато залежить від типу бустера.
Літієвий бустер може зберігати свій заряд подібно до АКБ – протягом кількох тижнів і навіть місяців. А ось конденсаторний – не більше ніж добу. Зате конденсаторний може заряджатися навіть від напіврозрядженої батареї. Він повільно по крихтах витягує з акумулятора енергію, що залишилася, щоб потім разом віддати її стартеру. Але якщо штатна АКБ розряджена «в нуль», конденсаторний бустер не допоможе – хіба що вдасться підзарядити його від іншої машини, а потім повернутися до оживлення.
На морозі як літієвий, так і конденсаторний бустери працюють набагато гірше, ніж у теплі, тому після того, як витягнете бустер з промерзлого багажника, його бажано зігріти – хоча б за пазухою.