Від стану акумулятора залежить не просто можливість запустити двигун, а загальна надійність всього електрообладнання автомобіля. Згодом цей вузол неминуче зношується, і перші симптоми не завжди очевидні, але вони промовисті.
Наприклад, двигун починає запускатися ледаче, стартер крутиться мляво і з помітною задумливістю. На панелі приладів можуть точково світитися індикатори, сигналізуючи про збої живлення. Іноді можна почути й незвичайні звуки з-під капота – слабке шипіння або потріскування, що говорять про внутрішні проблеми АКБ.
До більш відчутних проявів старіння акумулятора відноситься затримка в роботі електронних систем після повороту ключа, коли магнітола або склопідіймачі приходять до тями не відразу. Постійна необхідність заряджати батарею від мережевого пристрою – це вже серйозний дзвінок. Явним сигналом тривоги є поява легкого запаху сірководню (тухлих яєць) та білий наліт корозії на клемах, що порушує контакт.
Для точної оцінки корисно мати під рукою мультиметр. Напруга на клемах при заглушеному двигуні нижче 12,4 вольта – це тривожний сигнал, що говорить про недозаряд і втрату ємності.
Особливу увагу варто приділити такому параметру, як потужність холодного пуску (CCA). Саме він визначає, чи зможе батарея провернути колінвал у зимову холоднечу, коли олива густішає. Якщо в мороз стартер ледве рухається, а акумулятор не видає потрібного струму, його надійність можна ставити під сумнів.