Яка профілактика потрібна будь-якому автомобілю

Профілактика завжди ефективніше, ніж лікування, – цю істину часто забувають в автосервісі. Нагадаємо про низку важливих видів робіт, які необхідно виконувати на будь-якому автомобілі.

Все, що потрібно для безпечної та безвідмовної експлуатації автомобіля, – це своєчасно проходити ТО на станції офіційного дилера. Принаймні саме так стверджують «офіціали». Дійсно, більшість необхідних робіт включено до регламенту ТО, якого слід дотримуватися при обслуговуванні автомобіля. Як правило, це заміна моторного мастила (та інших експлуатаційних рідин за потреби), а також ряд контрольних операцій. Строго кажучи, це те, що необхідно виконати в будь-якому випадку. Далі може йти ряд рекомендованих робіт: якщо фахівець в ході ТО знаходить відхилення, він радить провести ті чи інші процедури в профілактичних цілях або вже як ремонт.

Звичайно, автосервіс зацікавлений в наданні будь-яких додаткових послуг. Якщо ви постійно обслуговуєте автомобіль в одному техцентрі, де ведуть історію виконання всіх робіт на певних пробігах, вам обов’язково своєчасно порадять виконати те, що необхідно.

Якщо ж прив’язки до сервісу немає, можливі варіанти, особливо якщо ТО проводять в неавторизованому центрі. Там рідко хто обтяжує себе повним комплексом діагностичних заходів – часто обслуговування полягає в заміні масла і поверхневому огляді автомобіля на підіймачі (добре, якщо звернуть увагу на стан підвіски). Ніхто не буде перевіряти стан свічок і вже тим більше встановлювати автомобіль на стенд для виміру кутів розвалу-сходження коліс. Тому коротко перерахуємо основні операції, які зазвичай не входять в ТО, але від цього не перестають бути необхідними.

Перевірка рівня моторного мастила

Контроль рівня масла, так само як і тиску в шинах, автовиробники поклали на власників транспортних засобів. Звичайно, на практиці мало хто дістає манометр з багажника або щуп з мотора вранці, а, між іншим, даремно. Автомобілі з великим пробігом можуть споживати до літра масла на кожну тисячу кілометрів: зрозуміло, що при такому розкладі від ТО до ТО його необхідно буде доливати, і не один раз. Наслідки низького рівня масла зрозумілі навіть далекій від техніки людині – перш за все це підвищений знос деталей двигуна.

Заміна свічок запалювання

Якщо заміна фільтрів в обов’язковому порядку входить в ТО, міняти свічки, як правило, лише рекомендують. Або забувають це зробити. Ресурс звичайних свічок за умови повної справності двигуна – близько 50 тис. км, високотехнологічних іридієвих або платинових – близько 90 тис. км. Зверніть увагу на специфікацію свічок: при зовнішній схожості вони можуть серйозно відрізнятися за характеристиками. Встановлювати нові свічки бажано напередодні зими (найскладнішого з точки зору підпалу паливоповітряної суміші періоду).

Регулювання світла фар

Ця робота коштує зовсім недорого. Виконувати її рекомендують принаймні кожні 30 000 км. Від правильного розподілу світлового потоку фар безпосередньо залежить безпека, причому не тільки ваша, а й інших водіїв, які можуть бути засліплені при русі назустріч.

Регулювання кутів розвалу і сходження

Навіть найсумлінніший слюсар ніколи не визначить необхідність регулювання кутів установки коліс, піднявши автомобіль на підіймач для заміни масла або діагностики підвіски. Якщо, звичайно, «підказку» йому не видадуть шини з нерівномірно зношеним протектором. Але це вже крайній випадок – зазвичай при порушенні кутів машину просто тягне злегка в бік при русі по прямій. З урахуванням якості українських доріг заїжджати на стенд «схід-розвалу» рекомендують кожні 10 000 км навіть при відсутності симптомів.

Дезінфекція кліматичної системи

Звичайно, взимку мало хто згадує про стан кондиціонера або кліматичної системи. А ось ближче до літа зробити це доведеться, особливо якщо в салоні з’явиться неприємний запах. Втім, запах – це ще не найстрашніше. Разом з повітрям в машину можуть потрапляти мікроорганізми – збудники хвороб. Звідки ж вони беруться? З випарника, який навіть в спекотну погоду залишається вологим, являє собою ідеальний розсадник для бактерій і грибків. Позбутися від небезпечного «сусідства» можна за допомогою сучасної автохімії або спеціальних установок. Процедуру «оздоровлення» бажано проводити хоча б раз на рік.

Промивання паливної системи

Про неї згадують лише тоді, коли з’являються проблеми з двигуном: якщо він почав троїти, стали «плавати» холості оберти – це перше, що порекомендує діагност. Тим часом багатьох проблем можна уникнути, якщо вчасно займатися профілактикою паливної системи. Фахівці вважають, що виконувати її потрібно раз в 30 000-40 000 км, причому в техцентрі на професійній установці, а не власними силами, купивши флакон з чудодійним складом в найближчому магазині. При промиванні від відкладень очищаються магістралі, паливна рампа, форсунки та частково камера згоряння.

Заміна елементів живлення

Практично кожен автомобіль, окрім штатного брелока центрального замка, оснащений додатковим обладнанням: охоронною системою, механічними протиугінними замками. Основна проблема, яка виникає з електронними девайсами, – виснаження джерела живлення. В першу чергу це має відношення до брелоків охоронних систем: якщо вони мають зворотний зв’язок, батарейка «живе» кілька місяців, з односторонньою – кілька років. Якщо на автомобілі встановлена ​​автономна сирена, не забувайте і про її батареї. Строго кажучи, кожні 4-5 років (на старих машинах – після їх покупки) наявні елементи живлення треба міняти. До речі, приблизно стільки ж служать і якісні акумулятори для пуску двигуна.

Підпишіться на наш Telegram, Facebook та WhatsApp або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.