З яким двигуном краще обирати автомобіль, чи потрібно готувати машину до осіннього сезону, як зрозуміти, що гальмівні колодки потребують заміни? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник департаменту сервісу «УКРАВТО ГРУП» Олександр Чаленко.
З яким двигуном краще купувати автомобіль – з турбованим чи атмосферним?
Під час вибору автомобіля з турбованим мотором або «атмосферником» в першу чергу потрібно враховувати свої особисті потреби. Атмосферний двигун працює завдяки повітрю з навколишнього середовища. Повітря надходить у паливну суміш, і вона згоряє. А турбований двигун має додатковий нагнітач повітря – турбіну та додатковий радіатор охолодження, який називається інтеркулер. Тобто турбіна нагнітає додаткове повітря у паливну суміш. Вона згоряє швидше, ефективніше, що збільшує характеристики потужності та крутного моменту двигуна.
Що стосується обслуговування, то надійність моторів залежить від «водійської гігієни». Йдеться про дотримання міжсервісних інтервалів, контролем рівня технічних рідин та їх станом. Якщо приблизно раз на пів року заїжджати в сервіс на діагностику, можна уникнути проблем з будь-яким мотором. У випадку з турбованим двигуном, який температурно перевантажений, рекомендую міняти рідини частіше. Орієнтуйтесь на 5 тисяч кілометрів.
Що означає вираз «пробуксування в автоматичній коробці передач»?
При пробуксовуванні в «автоматі» пакет фрикціонів, що відповідає за включення тієї чи іншої передачі, не повністю змикається. При цьому крутний момент або не передається зовсім, або передається погано, з пробуксовуванням.
Явище в чомусь схоже на пробуксування зчеплення на автомобілі з «механікою». Воно може бути викликане зношуванням самих дисків або недостатнім тиском рідини на поршень, який відповідає за стиснення фрикційного пакета. Тиск може впасти через розрідження оливи від перегріву або старіння, а також через погану роботу насоса або контура, який керує його подачею.
Чи потрібна сучасним автомобілям обкатка? Думки з цього приводу різняться, тому хотілося б дізнатися думку експерта.
У кожного виробника свої вимоги до режиму обкатки, тому єдиним правильним рішенням буде прочитати інструкцію з експлуатації та дотримуватися її. Більшість виробників все ж радять уникати різких прискорень і гальмувань в першу тисячу кілометрів, не перевантажувати двигун і дотримуватися регламенту ТО.
Почалася осінь, яка характерна мінливою погодою, поступовим зниженням температури тощо. Чи потрібно якось готувати автомобіль до цього сезону?
Деякі процедури з машиною на початку осені є справді важливими, і їх краще не відкладати. Варто перевірити електрику та електроніку, обігрівач з кондиціонером, не нехтувати детальною діагностикою та скоригувати стиль їзди.
Отже, що треба зробити:
- проведіть діагностику – так вихід чогось з ладу не застигне вас у дорозі;
- перевірте фари, адже світловий день скорочується, а опадів випадає дедалі більше;
- проведіть профілактику кондиціонера – він допоможе швидко обдути запітнілі вікна;
- уникайте різких маневрів – у примхливу погоду несподіванки потрібно зводити до мінімуму.
Додамо, що перед осінньо-зимовим сезоном зовсім не зайвим буде перевірити підвіску, а також почистити повітряний фільтр, що забився пухом та пилом.
Як зрозуміти, що гальмівні колодки настав час міняти?
Нові гальмівні колодки можуть вийти з ладу навіть через 5000 кілометрів через агресивну манеру їзди. При цьому їх можна експлуатувати й понад 100 000 кілометрів, якщо майже не їздити містом, а переважно заміськими трасами. Зазвичай передніх колодок вистачає на 15-30 тис. км. Задні гальмівні колодки ходять довше.
Про необхідність заміни цього розхідника просигналізують датчики зношування. Якщо такі датчики не передбачені, необхідно час від часу оглядати стан колодок. Часто це поєднують з роботами з весняно-осіннього шиномонтажу. При появі скрипу або скреготіння при гальмуванні необхідно відвідати сервіс, щоб не пошкодити гальмівні диски.
Якщо встановлені неоригінальні колодки, вони навіть в нормальному стані можуть видавати свист або скрип, оскільки виготовлені з дешевшої сировини, хоча фактично це не впливає на ефективність гальмування.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.