Деякі автовласники вважають, що після переведення автомобіля на газ можна не заправлятися бензином, але це не так. Що ще варто дізнатися перед встановленням ГБО?
Міф №1. Робота на газі збільшує ресурс двигуна
Насправді це міф лише частково. Для поршневої групи двигуна газ є кращим пальним, тоді як для випускних клапанів – навпаки. Однак для тривалої роботи мотора без проблем необхідне професійне налаштування газового обладнання та регулярне його технічне обслуговування. Найкраще працюватимуть від газу двигуни, у яких клапани з гідрокомпенсаторами. За відсутності таких регулювання клапанів потрібно робити частіше, ніж це зазначено у регламенті.
Міф №2. 60-літровий балон газу дозволить їхати довше, ніж бензобак на 60 л
Це не так. У співвідношенні з бензином витрата газу в літрах трохи більша. А сам балон з метою безпеки заправляється на 15% менше від свого об’єму. Виходить, що балон об’ємом 60 літрів буде заправлений на 50 літрів. Це регулювання визначається при налаштуваннях ГБО, і порушувати його водій не має права. Заходи безпеки з неповною заправкою балона пов’язані з тим, що газ при нагріванні розширюється. Для запобігання утворенню в балоні надлишкового тиску і залишається вільними 15% простору.
Міф №3. Перевести на газ можна будь-який автомобіль
Якщо вам подобаються експерименти, то встановити ГБО можна і на Matiz з трициліндровим двигуном. Але чи буде у цьому сенс? Адже у цієї моделі й так невелика витрата бензину.
Існує кілька причин, через які встановлення ГБО на автомобіль може бути утрудненим, невигідним або взагалі неможливим:
- Компактні авто: мало місця для розташування балона, витрата пального і так невелика, економія буде мізерною.
- Дизельні авто: для запуску потрібен певний об’єм солярки, від цього ефект від економії пального стає незначним. Існують і додаткові технічні складності установки ГБО на дизель.
- Універсали, кросовери, хетчбеки та позашляховики після встановлення газового балона втратять багато корисного об’єму у багажному відсіку.
- Встановлення ГБО на новий автомобіль призведе до втрати гарантії на двигун, електроустаткування та навіть кузов. Причина в тому, що процес монтажу комплекту газового обладнання передбачає втручання в електроніку, в кузові будуть потрібні додаткові отвори, а двигун працюватиме на позаштатному виді пального.
Якщо ви плануєте встановити ГБО та в найближчому майбутньому продавати автомобіль, то ні про яку окупність не може бути й мови. Ви витратите гроші на встановлення та оформлення ГБО. При цьому не кожен покупець погоджується купувати машину на газі.
Міф №4. Автомобілю з ГБО не потрібний бензин
І це неправда. Сучасні покоління ГБО передбачають запуск двигуна та його прогрівання до робочої температури з використанням штатного виду пального. Тому перед тим як перевести автомобіль на газ, порахуйте, чи буде це вигідним для вас з урахуванням особливостей ваших поїздок. Якщо їздите рідко і на короткі відстані, то зиску не видно. При такому режимі експлуатації взимку половина терміну роботи двигуна здійснюватиметься на бензині.
Міф №5. Встановив ГБО та їзди скільки хочеш
Як і будь-яке інше обладнання, ГБО потребує регулярного технічного обслуговування. Потрібно звертатися до «газівників» для заміни фільтрів та перевірки регулювань не рідше ніж кожні 10 000 км. Можна, звичайно, ігнорувати цю рекомендацію, але тоді двигун працюватиме все гірше й ні про яку його довговічність вже не йтиметься.
Коли вигідно переводити автомобіль на газ?
Вигідною установка ГБО може бути для комерційного транспорту з об’ємними двигунами та великою витратою пального. Також на швидку окупність газового обладнання впливають великі пробіги.

