Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаТест-драйви та оглядиПодіумFerrari представила перший у своїй історії кросовер

Ferrari представила перший у своїй історії кросовер

Останній бастіон упав. Модельна лінійка Ferrari поповнилася кросовером Purosangue – вперше за 75 років у Маранелло розробили серійний автомобіль з п’ятьма дверима.

Ferrari старанно уникає термінів «кросовер» та «позашляховик» – офіційні особи вважають Purosangue родоначальником нового класу FUV (Ferrari Utility Vehicle). Порівнювати новинку з традиційними SUV дійсно не зовсім доречно – дорожній просвіт не перевищує 183 міліметри, немає помічників для їзди поза асфальтом, зате є величезні колеса – 22-дюймові спереду та 23-дюймові ззаду.

Ferrari Purosangue виявився компактнішим за конкурентів: довжина/ширина/висота моделі з Маранелло налічує 4973/2028/1589 міліметрів відповідно, колісна база – 3018 міліметрів. Новинка майже на 14 сантиметрів коротша і на 5 сантиметрів нижча за Lamborghini Urus.

Екстер’єр Purosangue позбавлений запозичень – у кросовера Ferrari обтічний кузов з характерним довгим капотом і невеликою площею скління. Є неординарні рішення на кшталт прорізів у капоті та передніх крилах, пари задніх спойлерів та «потаємних» фар. Однак утриматися від порівнянь з купе Roma складно. Одна з головних дизайнерських «фішок» Ferrari Purosangue – «суїцидальні» задні двері. Кінематика схожа на Rolls-Royce, але відмінностей вистачає – двері Ferrari безрамкові й відчиняються лише на 79 градусів. Пояснення просте: таким чином у Ferrari домоглися візуального збільшення простору салону, не вдаючись до подовження колісної бази. У всіх дверей є електроприводи, а механічних внутрішніх ручок немає зовсім – тільки кнопки.

Шасі Ferrari Purosangue абсолютно нове – інженерам вдалося полегшити конструкцію, при цьому жорсткість на кручення зросла на 30 відсотків порівняно із GTC4Lusso. Силова структура кросовера створена за «суперкарівськими» лекалами: використовуються високоміцні сплави з алюмінію та сталі, а деякі елементи виконані з вуглецевого волокна. Приклади економії ваги – карбоновий дах та задні двері на одинарних петлях. У результаті суху масу вдалося утримати в межах 2033 кілограмів, що є чудовим показником для п’ятиметрового автомобіля з V12.

Саме двигун принципово відрізняє Purosangue від інших люксових кросоверів. Турбомотори з’являться після, а на старті продажів Ferrari зробила ставку на атмосферний 6,5-літровий V12 від суперкара 812 Superfast. Пікова потужність – рекордні для сегмента 725 к.с., крутний момент – 716 Нм, але 80 відсотків тяги доступні вже з 2100 об/хв, а розкручувати силовий агрегат можна до 8250 об/хв.

Хоча на Purosangue 6,5-літровий мотор не настільки продуктивний, як на задньопривідних суперкарах, без важливих модернізацій не обійшлося. Зокрема, на кросовері використовуються ті ж головки циліндрів, що і на лімітованому 812 Competizione, модернізовано впуск, випуск та систему охолодження. У Purosangue та ж безкомпромісна система змащення з сухим картером, та й розташований двигун зі зміщенням у межі колісної бази.

Ще один приклад гоночних технологій – компонування transaxle з коробкою передач, встановленою перед задньою віссю. Ferrari адаптувала для Purosangue новий 8-ступеневий преселективний «робот», але принципова схема повного приводу та сама, що й у Ferrari FF – тяга передається на передню вісь через окрему коробку передач. На високих швидкостях (понад 200 км/год) і під час руху на передачах з 5 по 8 кросовер виключно задньопривідний – це дозволяє досягти кращої динаміки та економії пального. З місця до 100 км/год Ferrari Purosangue розганяється за 3,3 секунди, до 200 км/год – за 10,6 секунди. Максимальна швидкість – 311 км/год!

Інновація Ferrari Purosangue – активна пневмопідвіска FAST (Ferrari Active Suspension Technology). Електроннокеровані амортизатори борються з кренами, в поворотах кліренс може зменшуватися на сантиметр для зниження центру ваги, а потрібні колеса «довантажуються» завдяки системі векторизації тяги. У суперкара 812 Competizione новинка запозичила повнокероване шасі.

Ще одне незвичайне інженерне та дизайнерське рішення – «симетричний» інтер’єр. Тачскріна мультимедійної системи, що став звичним для всіх сучасних автомобілів, тут немає, тому водію не доведеться відволікатися. Натомість розважальний комплекс є у пасажира – перед ним 10,2-дюймовий планшет з Apple CarPlay та Android Auto. Втім, зовсім без зв’язки водія з гаджетами не залишать – на цифровій панелі приладів є екран, на якому зображаються їздові налаштування, параметри аудіосистеми та повідомлення зі смартфона. А ось вбудованої навігації Ferrari не запропонує – в Маранелло вважають, що все необхідне для орієнтації на території є в мобільних пристроях.

Ferrari Purosangue отримав чотиримісний салон з роздільними мультиконтурними кріслами. По центру на другому ряду є невеликий пульт керування налаштуваннями клімату, а над головами пасажирів може бути великий панорамний дах. Само собою, обіцяні розширені можливості персоналізації – салон обшивають шкірою, алькантарою або високоміцною тканиною, а за доплату є оздоблення з плетінням з вуглецевого волокна.

Ferrari також стверджує, що на Purosangue дебютувала найпотужніша аудіосистема в історії компанії. На можливості комплексу Burmester вказують гігантські динаміки у дверях. Сабвуфер входить до стандартного оснащення. А ось турбуватися про «синтетичний» звук не варто – атмосферному V12 не потрібні помічники, і зовні кросовер звучатиме навіть краще, ніж зсередини.

Цікаво, що Ferrari подбала про перевезення великогабаритних речей – модні крісла з інтегрованими підголівниками можна скласти, щоб перевозити довгоміри. Втім, геометрична форма багажника така, що універсальним Purosangue можна назвати з великою натяжкою. Об’єм багажника у чотиримісній конфігурації – 487 літрів.

Продаж Ferrari Purosangue розпочнеться навесні 2023 року, а деяких ринків кросовер дістанеться лише наступної осені. Ціни не оголошені, але за неофіційними даними модель коштуватиме від 390 тисяч доларів. Ажіотажний попит забезпечений, але купити новинку буде непросто – Purosangue вийде обмеженим тиражем, а представники Ferrari натякнули, що на кросовер припаде не більше 20% загальних продажів. Неважко підрахувати, що щороку планують продавати трохи більше ніж 2500 машин.

А ви, до речі, вже зараз і буз будь-яких обмежень маєте можливість придбати чашку з фотографією Ferrari Purosangue або інші брендовані аксесуари Ferrari у нашій крамниці – собі або на подарунок.

Підтримайте "АвтоСвіт", підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img