Volvo представила електричний кросовер EX90

Компанія Volvo представила флагманський електричний кросовер EX90. Стверджується, що це найтехнологічніший автомобіль шведської марки.

З появою EX90 для Volvo починається нова епоха, апофеозом якої стане відмова від двигунів внутрішнього згоряння. До 2030 року в модельному ряду шведів залишаться тільки електромобілі, а до 2040-го компанія сподівається набути статусу кліматично нейтральної, тобто компенсуватиме шкідливі викиди від виробництва відсутністю таких у її автомобілів.

Випускатимуть EX90 у США та Китаї, оскільки з розвитком автоматизації та роботизації вибір географії пов’язаний не стільки з дешевою робочою силою, скільки з близькістю до ринків збуту.

Технічно новий кросовер ідентичний Polestar 3. У його основі лежить модульна платформа SEA1 (Sustainable Experience Architecture), розроблена холдингом Geely для електромобілів з колісною базою близько трьох метрів. За розмірами EX90 близький до паливного XC90. Коефіцієнт аеродинамічного опору – 0,29. Під капотом є невеликий відсік на 37 літрів, тоді як об’єм основного багажника варіюється від 365 до 1915 літрів.

Салон EX90 розрахований на сімох. Мультимедійна система кросовера працює на платформі Snapdragon Cockpit, яка вдвічі продуктивніша за нинішні бортові системи. За графіку відповідає ігровий двигун Unreal Engine. Діагональ центрального екрана – 14,5 дюйма. Є підтримка сервісів Google, бездротового Apple CarPlay та мережі 5G.

Взагалі, за технологічністю EX90 не поступається топовим китайським електромобілям. Наприклад, штатно на ньому стоїть лідар Luminar, вісім камер, п’ять радарів та 16 ультразвукових сенсорів. Обробкою даних займається обчислювальна платформа NVIDIA Orin, хоча софт, що перетворює потоки сирих даних на образи, Volvo написала сама. Електроніка може з відстані 250 метрів визначити позу людини, а зі 120 метрів уночі «побачити» на дорозі шину.

У салоні EX90 є дві спеціальні камери та активний інфрачервоний датчик. Вони стежать за очима людини (система фіксує навіть розширення зіниць), визначаючи, коли той відволікся, втомився чи ось-ось засне. Виявивши розбіжності у поведінкових патернах, машина ввімкне попереджувальні сигнали. Їх гучність наростатиме в міру наближення до певної критичної точки. Якщо водій ніяк на них не відреагує, кросовер сам зупиниться та зв’яжеться з екстреними службами.

Ще одне ноу-хау – набір радарів у салоні. Вони працюють у субміліметровому діапазоні й можуть розпізнати, наприклад, рухи грудної клітки сплячого немовляти. Сенсори вбудовані в стельову консоль, лампи для читання та в багажник, і активуються лише коли водій намагається зачинити двері. Схоже, залишити в машині дитину чи домашню тварину буде дуже складно. Система штатна, але працюватиме лише у країнах, де дозволено комерційне використання частоти 60 гігагерців.

Також для EX90 заявлено аудіосистему Bowers & Wilkins з Dolby Atmos, цифровий ключ (для розблокування та запуску можна використовувати смартфон, причому профіль з індивідуальними налаштуваннями водія завантажиться автоматично) та екологічно безпечні матеріали оздоблення. При цьому сам EX90 на 15% складається з переробленої сталі та на 25% зі вторинного алюмінію. Маса переробленого пластику – 48 кілограмів, або 15% від його загальної кількості.

Силових установок дві, обидві двомоторні та з батареєю CATL номінальною ємністю 111 кВт-год (доступно 107 кВт-год). Початковий EX90 має 408 к.с. потужності та 770 Нм крутного моменту, розганяється до 100 км/год за 5,9 секунди й проїжджає без підзаряджання близько 600 кілометрів. Топверсія Performance з віддачею 517 к.с. та 910 Нм розмінює «сотню» через 4,9 секунди й забезпечує 590 кілометрів дальності ходу. При старті та на середній швидкості працює тільки передній електромотор, а задній під’єднується в міру збільшення навантаження. Примусово використовувати обидва приводи можна, ввімкнувши режим Constant AWD.

Кросовер оснащений двокамерною пневмопідвіскою та системою векторизації тяги на задній осі. Крім того, EX90 підтримує технологію двонапрямної передачі енергії: від нього можна заживити будинок, інший електромобіль або віддати надлишок у загальну мережу.

Volvo вже відкрила приймання замовлень на EX90 у США. Виробництво стартує восени 2023 року, а перші постачання заплановані на початок 2024-го. А ви вже зараз маєте можливість придбати брендовані аксесуари Volvo у нашій крамниці – собі або на подарунок.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.