Тест-драйв Nissan Qashqai. Такий як треба

Швидкі посилання

Вперше новий Nissan Qashqai ми випробували ще у січні й мали плани отримати цей автомобіль на більш тривалий тест-драйв, але почалася повномасштабна війна. Наразі автомобільний ринок вже частково адаптувався до роботи в умовах воєнного стану, та й попит на нові автомобілі є, тому й у нас почали з’являтися перші можливості повернутися до редакційних тест-драйвів, за якими скучили не менше ніж за мирним життям. Отже, розповідаємо, чому новий Nissan Qashqai вартий вашої уваги.

Відверто кажучи, ніхто в нашій редакції так і не став фанатами зовнішності нового Qashqai, але то таке. Насправді багатьом він сподобається. Куди важливіше, що модель напрочуд змінилася в цілому, зробивши не один, а одразу кілька великих кроків вперед відносно попереднього покоління. У кожній дрібниці. Нарешті Qashqai став таким, яким він має бути, щоб гідно конкурувати у найбільш масовому сегменті сучасності.

Побудований на платформі CMF-C альянсу Renault-Nissan, новий Qashqai лише трохи змінився у габаритах (+20 мм до колісної бази, +20, 25 та 32 мм до довжини, висоти та ширини відповідно), але його кузов став набагато жорсткішим, що має певні позитивні наслідки для комфорту та керованості. Крім того, більшим став багажник, хоча своїм об’ємом він досі не вражає (від 436 до 504 л), особливо в максимальних комплектаціях, де під подвійною підлогою окрім запасного колеса розташувався ще й сабвуфер. Зате виконання на висоті, а якщо пощастить (читай – вистачить грошей), можна отримати електропривід п’ятих дверей.

При зовнішньому огляді автомобіля впадає в очі величезний кут відкриття задніх дверей, ледь не 90 градусів. Це дуже зручно, коли треба встановити автокрісло, просто коли дитина лізе у салон і ще у багатьох щоденних ситуаціях. Непогано організований і сам простір другого ряду – місця достатньо для комфортних подорожей, диван зручний, є пара портів для заряджання гаджетів (USB та Type-C), центральний тунель під ногами теж є, але він не надто високий, тому не дуже заважає. В цілому затишно, хоча шумоізоляція могла б бути трохи кращою. Вона не погана, просто хотілося б ще більше тиші.

Як це не дивно, але, коли сідаєш за кермо Qashqai у максимальній комплектації, ловиш себе на думці, що тут не гірше ніж у преміальному Infiniti, а порівняно з деякими моделями навіть краще. Дуже приємні матеріали оздоблення, розумна ергономіка, дійсно багате оснащення -– хіба що електрорегулювання керма немає. Натомість є стійке відчуття сучасного технологічного автомобіля, яким він має бути 2022 році. Просто перегляньте комплектації на офіційному українському сайті Nissan або в автосалоні, й ви будете вражені.

Окремо варто похвалити цифрову складову кокпіту – проєкцію на лобове скло, камери по колу, 12,3-дюймову панель приладів, якою легко керувати під час руху безпосередньо з керма, та 9-дюймлвий екран мультимедійної системи, яка має простий і логічний інтерфейс. Звичайно, є підтримка Android Auto та Apple CarPlay. Останній – бездротовий. При цьому, попри гарний сенсорний екран, Nissan залишив водію багато зручних аналогових кнопок і ручок для найчастіше використовуваних функцій.

Відчуваю, що коли ми зараз перейдемо до розмови про силову установку, дехто почне крутити носом, мовляв, що це за двигун такий для кросовера, що він не їде взагалі тощо. Облиште це й почніть зрештою сприймати реальність такою, як вона є. Все, закінчилася ера багатолітрових двигунів. Настала ера якщо поки не електромобілів, то гібридів або маленьких турбодвигунів, як ця 1,3-літрова бензинова «четвірка» під капотом нового Nissan Qashqai. У неї 150 к.с. потужності та 250 Нм крутного моменту, доступних з 1600 об/хв, якщо ми говоримо про версію з варіатором. З 6-ступеневою» механікою мотор видає 130 «конячок» і 240 Нм.

Звісно, це далеко не спортивний кросовер, тому до «сотні» він розганяється мінімум за 9,2 секунди, а в нашому випадку (маємо машину с повним приводом) за 9,9 секунди, але за сучасними мірками це абсолютно нормально й навіть непогано. І цього точно вистачить, щоб комфортно почуватися як у місті, так і на трасі. Є невеликий турболаг, але до нього можна пристосуватися й жити він загалом не заважає. Коли ж турбіна працює «на повну», Qashqai відчувається дуже жвавим автомобілем навіть в стандартному режимі руху (за бажанням можна увімкнути й спортивний).

Навіть варіатор Xtronic приємно здивував – працює майже як «робот» з двома зчепленнями, тобто швидко перебирає віртуальні передачі й не виє безглуздо, як це раніше робили варіатори на автомобілях Nissan і не тільки. Гарно попрацювали інженери, зробивши те, що треба було зробити давно. Але недопрацювали в тому сенсі, що витрата пального трохи перевищила сподівання. Замість заявлених 8 л/100 км у міському циклі вийшло понад 10 літрів навіть при намаганні їздити спокійно й без довгих простоїв у заторах. Можна звичайно, перемикнути «шайбу» на центральній консолі у режим Eco, але тоді зникає частина задоволення від водіння.

До речі, на це задоволення ще як впливає налаштування шасі. Новий Qashqai досить слухняний і чутливий під час помірно активного кермування, повністю незалежна підвіска дуже добре відпрацьовує недоліки асфальту, тобто їхати містом чи по трасі комфортно та цікаво. Але є одне але – на невеликій швидкості погані дороги, особливо неасфальтовані ділянки, викликають не дуже приємне розгойдування кузова. Втім, ніхто не казав, що все буде ідеально. Так взагалі не буває.

Висновок

Тим, хто вже замовив собі новий Nissan Qashqai, можемо підтвердити, що вони зробили правильний вибір. Ні, він не ідеальний, має певні недоліки, але це все одно чудовий сімейний автомобіль, який пропонує просторий, затишний салон, має всі необхідні сучасні рішення в області мультимедіа та систем безпеки та, перш за все, забезпечує багато комфорту та задоволення від керування.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.