Сумна історія найнекрасивішого автомобіля в історії

Поняття краси, звичайно, відносне та суб’єктивне. Проте рейтинги найнекрасивіших автомобілів в історії були, є і будуть. Багато з них впевнено очолює Fiat Multipla. Пригадаємо сумну історію цієї моделі.

Multipla стала своєрідним переродженням не менш екстравагантного мікровена Fiat 600 Multipla п’ятдесятих років минулого століття, який назавжди запам’ятався розташуванням запасного колеса в ногах переднього пасажира. У дев’яностих роках Fiat якраз переживав небувалий підйом – щорічні продажі підскочили майже вдвічі в порівнянні з рівнем вісімдесятих, нові моделі концерну (Punto, Brava/Bravo, новинки Alfa Romeo) щоразу ставали автомобілями року. Ідеальні умови, щоб повірити в себе і подумати, що ринок простить тобі що завгодно, адже все з написом Fiat перетворюється на золото.

Renault Megane Scenic тоді якраз відкрив клас компактних мінівенів і швидко став бестселером, тому новий Fiat повинен був поборотися за цю нішу. Кузов було вирішено зробити компактніше: лише чотири метри! Салон місткіший: не на п’ять, а на шість осіб. Ціна, звичайно, нижча. Кажуть, щоб виконати завдання, дизайнери тоді просто поставили шість стільців та намалювали довкола автомобіль.

Передній ряд крісел став тримісним – через це, скажімо, ручник Fiat Multipla знаходиться ліворуч біля дверей, а величезна подушка безпеки переднього пасажира розрахована на двох людей. Підлогу зробили рівною, дах дуже високим, а ширину під стать великим представницьким седанам – так інженери намагалися компенсувати дуже коротку довжину салону. Загалом вийшов дуже незвичайний дворівневий кузов, де знизу Multipla виглядала як звичайний сімейний хетчбек, а зверху як однооб’ємний мінівен з величезною площею скління і ще однією парою фар.

Образ нової моделі вийшов настільки незвичайним та авангардним, що новинка Fiat навіть була виставлена ​​як шедевр індустріального дизайну у Нью-Йоркському Museum of Modern Art. Автожурналісти теж прийняли Multipla тепло: мінівін зарекомендував себе як чудова сімейна машина, був приємний в кермуванні.

Але перший тривожний дзвіночок пролунав швидко. Продаж новинки не задався: за межами Італії Fiat Multipla купували неохоче – загалом у Європі вдавалося продавати лише кілька десятків тисяч мінівенів на рік. Рестайлінгом у Fiat спробували звернути на Multipla увагу більш консервативної публіки, але з незвичайного автомобіль він перетворився на прісний. Дизайн першої версії з часом розгубив епатажний дух і тепер здавався просто поганим експериментом.

Один з багатьох жартів про зовнішність Fiat Multipla

Так Fiat Multipla спочатку прописався в рейтингах найпотворніших автомобілів в історії, а потім став очолювати їх. Попри все Multipla продовжувала випускатися в тому чи іншому вигляді аж до 2013 року – останньою версією мінівена був китайський ліцензійний електромобіль Zotye M300.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.