Асоціація Euro NCAP у січні 2026 року представить новий протокол оцінки безпеки автомобілів, одним з ключових пунктів якого стане наявність фізичних кнопок у салоні.
Загальне захоплення дисплеями давно стало серйозною проблемою усієї галузі. У пошуках потрібного пункту меню водіям часто доводиться відвертатися від дороги, але виробники продовжують використовувати сенсорні панелі через їхню дешевизну. До того ж екрани роблять інтер’єри візуально технологічнішими.
Як розповів директор з розвитку Euro NCAP Метью Ейвері в інтерв’ю Times, у майбутньому, щоб отримати найвищий рейтинг безпеки, компаніям доведеться залишити фізичні органи управління як мінімум для «аварійки», поворотників, звукового сигналу, склоочисників та виклику екстрених служб. В інших випадках виробники будуть вільні робити, що їм заманеться, проте вимоги можуть і посилити. У будь-якому разі зараз навіть немає розуміння, як саме відбуватиметься оцінка. Однак Ейвері запевняє, що новий протокол обов’язково запровадять – компанії про нього знають і повністю підтримують.
Про те, що більшість автовласників, як і раніше, віддають перевагу фізичним кнопкам, говорять і останні дослідження. Критика з боку покупців звучить все частіше, і це навіть змусило Volkswagen відмовитися від сенсорних панелей на кермі, оскільки тактильні відчуття виявилися важливішими за інноваційні технології. Першим традиційні кнопки повернули оновленому Golf, проте тепер, зважаючи на нові вимоги Euro NCAP, звичних «крутилок» і перемикачів може стати ще більше.

