Duster змінив покоління та став гібридом

Румунська компанія Dacia остаточно розсекретила кросовер Duster третьої генерації. Цього разу зміни набагато серйозніші, ніж за першої зміни покоління шість років тому.

Зовнішність Dacia Duster третього покоління оформили з огляду на концепт Bigster. У кросовера рельєфний капот, повністю нова передня панель з діодною оптикою та Х-подібною емблемою Dacia по центру, різьблений козирок та рейлінги на даху.

У салоні нового Duster немає натуральної шкіри, зовні – ані грама хрому. Захисний обвіс по нижньому периметру, разом з накладками колісних арок та дверей, зроблений з матеріалу Starkle, розробленого у співпраці з нафтохімічною компанією LyondellBasell. На серійній машині цей композит використовується вперше. Starkle містить до 20 відсотків вторинного поліпропілену та завдяки білим вкрапленням виглядає цікавіше за звичайний чорний пластик. Тому його не фарбують.

За словами компанії Dacia, майже п’ята частина пластику, що використовується в новому Duster, була перероблена. Щоб зменшити вуглецевий слід від виробництва, довелося навіть пожертвувати посібником з експлуатації. Він став тоншим, а повна версія доступна лише через програму My Dacia.

Дорожній просвіт у повнопривідного Duster відтепер дорівнює 217 мм, що виробник називає найкращим показником у класі. У моноприводної версії – 209 мм. Для порівняння: у «Дастера» попереднього покоління кліренс дорівнював 210 мм. Кути в’їзду та з’їзду зросли до 31 та 36 градусів відповідно.

З переїздом на нову платформу CMF-B, Duster отримав просторіший салон: передня його частина стала ширшою, а ззаду побільшало на 30 міліметрів простору для ніг пасажирів. Підлогу багажника зробили нижче, а двері – ширше та вище. В результаті об’єм збільшився на 6% – до 472 літрів. Додатковий багажник на даху витримує 80 кілограмів вантажу.

Дизайн салону трохи грубий, з безліччю Y- і V-подібних елементів, що перегукуються з формою фар і ліхтарів. На передній панелі екран нової медіасистеми діагоналлю 10,1 дюйма. Панель приладів в «базі» залишилася аналоговою, з невеликим екранчиком, але дорожчим версіям, вперше на Duster, дістанеться цифрова, діагоналлю 7 дюймів.

Заявлені міцні оздоблювальні матеріали, що легко миються. У всіх виконаннях є відсік для смартфона та кілька кріплень, на які можна встановити фірмові аксесуари YouClip: наприклад, гачок для сумки, підсклянник або лампу. У холодних країнах в перелік обладнання включають обігрів керма та захист лобового скла від зледеніння.

Новий Duster запропонують з трьома варіантами силових установок. Дизельного двигуна Renault dCi більше немає. Його місце зайняла 1,2-літрова «турботрійка» TCe потужністю 130 к.с., що працює за циклом Міллера та доповнена 48-вольтовою електричною «надбудовою». Пару двигуну складає механічна коробка передач, привід може бути переднім або повним.

Також доступний 100-сильний двигун ECO-G, який працює на бензині або зрідженому нафтовому газі. Такий Duster на двох повністю заправлених 50-літрових баках зможе проїхати до 1300 км. У багажнику вони місця не займають: один розташований під заднім сидінням, другий – під підлогою багажника.

Нарешті, топовий Duster запропонують з гібридною установкою на основі 94-сильного бензинового «атмосферника» 1.6, комбінована віддача якої складає 140 к.с. Особливістю трансмісії у цих машинах є відсутність зчеплень. Коробка має чотири передавальні числа для ДВЗ і два для тягового електромотора, а на вибір схеми розподілу потоків потужності впливають умови руху. Є у Duster Hybrid 140 й система рекуперації. Вона дозволить не використати ДВЗ до 80 відсотків часу на міських дорогах.

За 13 років Duster розійшовся у кількості 2,2 мільйона примірників. Щодня румунська фабрика Dacia випускає близько тисячі «Дастерів» – приблизно по одному кожну хвилину.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.