У листі Федеральної торгової комісії США сенатори Рон Уейд та Едвард Маркі повідомили, що Honda та Hyundai продавали інформацію про водіїв брокеру даних Verisk Analytics за напрочуд скромну плату.
В останні кілька місяців автовиробники піддавалися посиленому контролю щодо їх політик збору даних та того, як вони отримують згоду на передачу цієї інформації третім особам. Розслідування показало, що деякі автовиробники продавали інформацію про водіїв брокерам даних, які систематизували її та перепродавали страховим компаніям.
Згідно з листом, Honda поділилася з Verisk даними про 97 000 автомобілів у період з 2020 по 2024 рік. Власники, які користувалися програмою Honda Driver Feedback через мобільний додаток компанії, поділилися своїми даними з аналітичною компанією, яка заплатила компанії Honda 25 920 доларів США – всього 26 центів за автомобіль.
Компанія Hyundai у період з 2018 по 2024 рік продала Verisk значно більше даних про користувачів, які під’єднали свої автомобілі до Інтернету, автоматично зареєструвавши цих водіїв у програмі Driving Score «без їхнього відома», за словами сенаторів США. Компанія передала дані з 1,7 млн автомобілів приблизно за 1 млн доларів, або 61 цент за автомобіль.
Цікаво, що General Motors також продавала Verisk дані своїх клієнтів, які зареєструвалися в її програмі Smart Driver, але не розкрила сенаторам кількість залучених автомобілів та сплачену суму.
Висновок з цього невтішний: все, що має комп’ютерний чіп, підключення до Інтернету та один або два датчики, може збирати та передавати дані, якими компанія потім може поділитися та продати третім особам.