Mercedes-Benz відмовляється від автомобілів на базі Renault

Компанія Mercedes-Benz згортає не надто вдале партнерство з Renault Group у сегменті легких комерційних автомобілів та готується завершити виробництво сімейства «каблучків» Citan, T-Class та їх похідних.

Mercedes-Benz Citan/eCitan/T-Class/EQT — ще молоді за мірками комерційного сегмента моделі, всі вони є клонами Renault Kangoo третього покоління і всі випускаються на заводі Renault. Прем’єра актуального Mercedes-Benz Citan/eCitan відбулася у 2021 році (це вже друге покоління, перше теж було клоном Renault Kangoo), споріднені T-Class та EQT дебютували у 2022-му.

Продаються «каблучки» Mercedes-Benz не дуже добре: сукупний продаж T-Class/EQT, за даними самої компанії, минулого року склав 5117 одиниць (-30,6% порівняно з 2023 роком), Citan/eCitan розійшовся накладом 23 351 примірник (-3,2%). При таких обсягах продажів «каблучки» навряд чи окупають себе або приносять дуже скромний прибуток, особливо з урахуванням великої номенклатури версій: два варіанти довжини, вантажні та вантажно-пасажирські версії, «вуглеводневі» та електричні силові установки, кілька варіантів кемперів.

Наприкінці минулого тижня деякі європейські ЗМІ повідомили з посиланням на представників Mercedes-Benz, що виробництво Citan/T-Class/EQT припиниться в середині 2026 року і спадкоємців у них не буде, тобто компанія Mercedes-Benz піде з сегмента компактних комерційних фургонів.

Продажі великих фургонів Mercedes-Benz Sprinter/eSprinter минулого року склали 219 127 штук (-7,7%), середньорозмірних фургонів Mercedes-Benz Vito/eVito – 101 205 одиниць (-14,9%), пасажирські середньорозмірні вени Mercedes-Benz V-Class/EQV продані в кількості 56 809 штук (-5,3%). Загалом продажі комерційного підрозділу Mercedes-Benz Vans у 2024 році скоротився на 9,4% –  до 405 610 автомобілів, з них електричні версії склали всього 19 516 штук (-13,9%).

У 2026 році в лінійці Mercedes-Benz Vans з’являться перші електричні мікроавтобуси та фургони на новій модульній платформі VAN.EA (Van Electric Architecture), разом з ними на ринок вийдуть нові «вуглеводневі» мікроавтобуси та фургони на платформі VAN.CA (Vanture Bus).

Виходить, що у 2026 остаточно завершиться модельне співробітництво між Mercedes-Benz і альянсом Renault-Nissan. Нагадаємо, що в минулому десятилітті Mercedes-Benz мав середньорозмірний пікап X-Class, зроблений на базі Nissan Navara, але він протримався на конвеєрі всього два з половиною роки, після чого був знятий з виробництва через слабкі продажі. Маленький задньомоторний хетчбек smart forfour другого покоління був клоном Renault Twingo третього покоління і випускався в період з 2014 до 2021 року, причому у 2019 році марка smart перейшла під фактичний контроль китайського холдингу Geely.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.