У Женеві відбулася прем’єра електричного хетчбека Renault 5. Новинка отримала дизайн у стилі однойменного концепту 2021 року, три силові установки на вибір та отримала підтримку ChatGPT.
Європейські продажі моделі розпочнуться вже цього року. Початкову ціну французи обіцяють утримати в районі 25 тисяч євро, хоча на старті запропонують дорожчі версії: Techno та Iconic Cinq. Обидві будуть оснащені батареєю ємністю 52 кВт-год (пізніше до гами додадуть акумулятор на 40 кВт-год), а також отримають особливий декор і багатий перелік стандартного обладнання. Для Techno це мультимедіа OpenR Link з нативною підтримкою сервісів Google та індикатор заряду батареї на капоті, для Iconic Cinq – двоколірне забарвлення кузова та автоматичне паркування.
Базується Renault 5 на новому «візку» AmpR Small, що є еволюцією CMF-BEV. Передня підвіска хетчбека адаптована від Clio, ззаду використовується багатоважільна конструкція. У поєднанні з «короткою» рульовою рейкою все це наділяє електромобіль керованістю на рівні Megane E-Tech. Окремої уваги вартує й гальмівна система. У ній педаль гальма не пов’язана з гідравлікою, а віддавати пріоритет рекуперації або залучити звичайні колодки, вирішує електроніка. Причому цей перехід для водія практично непомітний.
Привід у Renault 5 передній. Силових установок три на вибір: потужністю 70 (95 к.с., 215 Нм), 90 (120 к.с., 225 Нм) та 100 кВт (150 к.с., 245 Нм). Батареї зібрані з осередків типу NMC (нікель-марганець-кобальт), підтримують зарядку потужністю до 100 кВт, можуть віддавати енергію назад до магістральної мережі та дозволяють проїжджати до 400-500 кілометрів залежно від ємності. Найпотужніший електромобіль розганяється до першої «сотні» швидше за 8 секунд, з 80 до 120 км/год – за сім. Максимальна швидкість – скромні 150 км/год.
Що стосується дизайну, то Renault доволі успішно перенесла ретростилістику оригінальної моделі у XXI століття, розбавивши її антропоморфними та «емоційними» елементами: LED-фарами з модулями-«зіницями» та індикатором заряду батареї на капоті з цифрою «5», який спалахує при наближенні водія. Невеликий спойлер на даху та «зарубки» на ліхтарях – частина аеродинамічного пакета концепту дворічної давності. Вони оптимізують струм повітря вздовж кузова та додають кілька кілометрів до загального запасу ходу.
Салон Renault 5 – данина поваги R5 Turbo. Графіка та саундтрек для систем електромобіля розроблені спільно з композитором Жан-Мішелем Жаром та Інститутом дослідження та координації акустики та музики. Крім того, вперше в історії марки машина оснащена віртуальним помічником Reno, підключеним до штучного інтелекту ChatGPT. Для оббивки сидінь на деяких версіях використовується денім, витканий з поліестерових ниток, отриманих після перероблення старих пластикових пляшок. Кермо та теплоізоляція виготовлені з матеріалів на основі біосировини.
У питаннях зниження шуму Renault теж не пішла на компроміси. Лобове скло – акустичне, між підлогою та батареєю укладено так званий smart cocoon – абсорбент нового покоління, як у Megane E-Tech. Нарешті близько десяти децибелів знімає підвіска електромотора, яка гасить вібрації, використовуючи вагу зарядного пристрою.
У продаж «п’ятірка» надійде восени 2024 року. Деякі функції доступні не відразу та не в усіх країнах. З літа 2025-го і сам електромобіль, і його батареї, збиратимуть на заводі в Дуе, на одному з виробничих майданчиків оригінального Renault 5.