У січні 2025 року ринок нових легкових автомобілів недорахував 6,1% у порівнянні з минулим роком. Це було очікувано, бо через збій у роботі реєстрів у січні майже завмер вживаний авторинок, а отже частина покупців нових авто просто не змогла продати свій попередній автомобіль. Вже з 20 січня реєстри запрацювали й угоди поновилися, але динаміка вже була втрачена.
У січні зафіксовано незвично низький показник частки електромобілів — лише 15,6%. Нагадаємо, що рік тому вони вже займали 23,7%. А зараз маємо тенденцію на зменшення популярності електромобілів.
Це явище ще треба детальніше дослідити, але очевидно, що на ринку стало менше популярних раніше моделей VW ID.4, Honda MN-V та інших, а на перші ролі виходять саме моделі китайських виробників, які все активніше пропонують так звані альтернативні трейдери. Їх не так охоче обирають клієнти, як відомі бренди, тому і є такий результат.
Але натомість у січні ми побачили стрімке зростання частки ринку у BYD, який вже опинився на 5 місці, потіснивши навіть Volkswagen. Активно прогресують і дилери з моделями Zeekr. Цей китайський бренд вже міцно закріпився і за рік втримує 11 позицію на українському ринку, випереджаючи Mercedes-Benz.
А серед преміальних брендів склалася нова ієрархія. Судячи з результатів, тепер українські споживачі обирають BMW, Audi, а лише потім розглядають Mercedes-Benz.
А от лідерство на ринку впевнено утримує Toyota, яка у січні мала одразу три власні моделі в Топ-5 найпопулярніших на ринку. Однак Toyota RAV4 у січні значно поступалася за кількістю клієнтів Renault Duster. Новий Duster дуже потужно стартував і вже набирає оберти.
Відзначимо і ще одного новачка у списку найпопулярніших авто — це BYD Song, який у січні випередив за кількістю постачань більшість популярних моделей і опинився на 3 місці на ринку.