Поки важко сказати, чи стане третє покоління Volkswagen Tiguan гейм чейнджером у класі компактних кросоверів, адже він, на перший погляд, не несе нічого революційного. Втім, змін порівняно з попереднім поколінням настільки багато, і вони настільки корисні для користувача, що для багатьох потенційних клієнтів, а не лише шанувальників Volkswagen, це може бути достатньою причиною, щоб зацікавитися цією моделлю. Але є у нового Tiguan і недоліки, які ми виявили під час тест-драйву.
Трохи лірики
Коли перший Tiguan почав випускатися, Volkswagen покладав на нього великі надії. У той час німецький автогігант тільки-но створював лінійку кросоверів, і Tiguan був другою моделлю такого типу після більшого Touareg. Сьогодні портфоліо компанії наближається до десяти SUV.
Тепер вже достеменно відомо, що рішення випускати компактний кросовер було кроком у правильному напрямку. З моменту дебюту по всьому світу було продано понад 7,6 мільйона одиниць Tiguan. Це була настільки вдала модель, що виробник зберіг колись доволі поширений цикл виробництва, згідно з яким нове покоління вийшло на ринок лише через вісім років після появи попередника. І ось, через 16 років після дебюту першого Tiguan, Volkswagen представив світові третє покоління моделі.
Як виглядає
Одним з сюрпризів, безумовно, є те, що Tiguan третього покоління має майже такі самі розміри, як і його попередник. Довгий час виробники поступово збільшували свої моделі, при цьому новий Tiguan лише трохи довший – він додав приблизно 30 мм (довжина 4539 мм), але має практично таку саму ширину (1842 мм), висоту (1639 мм, +4 мм) і колісну базу (2680 мм). Ці зайві міліметри в салоні непомітні, але об’єм багажника збільшився на 37 літрів (до 652 літрів).
Звичайно, однією з головних змін є оновлена зовнішність кузова. Новий Tiguan зберіг фамільну схожість з попередниками, але тепер може похвалитися набагато сучаснішим та сміливішим дизайном. Передня частина стала вищою та «міцнішою», що значною мірою є результатом подовженої решітки радіатора, яка вбудована у великий бампер. Зверху, на тому місці, де зазвичай розміщується решітка радіатора, тепер є декоративна панель з додатковою світлодіодною стрічкою.
Візуальну динаміку Tiguan підсилюють повітроводи на зовнішніх сторонах бампера, а також опуклості над колісними арками, де можуть бути встановлені навіть 20-дюймові диски. Всі ці зміни певною мірою вплинули на коефіцієнт опору повітря, який в третьому поколінні моделі значно покращився – тепер його значення становить 0,28, а раніше було 0,33. А це, в теорії, дасть економію пального.
Що всередині
Інтер’єр абсолютно новий і багато рішень в ньому можна лише вітати. Наприклад, повернення фізичних кнопок на кермі. Компанія Volkswagen провела дослідження та виявила, що водії критично ставляться до сенсорного управління. А ми постійно про це говоримо та критикуємо подібні рішення. На щастя, хтось все ж дослухається. Ба більше, можливо у найближчому майбутньому ми побачимо повернення фізичних кнопок і ручок для керування основними функціями, такими як регулювання температури та потоку повітря в системі опалення та вентиляції, адже в новому Tiguan це реалізовано аж ніяк не зручно.
Звичайно, не абияку увагу привертає великий 15-дюймовий сенсорний екран з останньою версією інтерфейсу Volkswagen. Він має привабливу графіку та високу роздільну здатність, а сама система працює напрочуд швидко та стабільно. Втім, це не така інтуїтивно зрозуміла система, як рішення, які Volkswagen пропонував раніше. Користування нею більше нагадує смартфон, ніж автомобільну мультимедійну систему в класичному розумінні.
За кермом розташований ще один дисплей – цифрова панель приладів. Завдяки антибліковому покриттю цей екран не потребує козирка, і це дійсно так. Ну і не можна не сказати про «шайбу» на центральній консолі, яка також має екран для швидкого регулювання, наприклад, гучності та режимів руху.
Але є і незручності. Одна з них, наприклад, пов’язана з кермом. Мій зріст 1,7 м, і мене дуже здивувало, що діапазон поздовжнього регулювання виявися занадто малим. З оптимально відрегульованим сидінням кермо було від мене трохи далеко. Варто враховувати, що на Tiguan їздить багато жінок, і для них ця проблема може бути помітною. Тому треба особисто перевіряти посадку перед тим як ухвалювати рішення про покупку.
Але в цілому салон дуже класний – просторий, з якісними матеріалами оздоблення, з ефектним фоновим підсвічуванням, гарною трансформацією заднього дивану тощо. Два кроки вперед порівняно з попереднім поколінням!
Як їде
На жаль, наразі в Україні доступний лише дизельний варіант з двома варіантами форсування, але не можна не погодитися, що 2-літровий турбодизель зі 193 «конячками» та 400 Нм крутного моменту в парі з 7-ступеневим «роботом» DSG – це вдала силова установка, яка здатна забезпечити гарну динаміку та задоволення від водіння. При цьому ви не почуєте набридливого дизельного гуркоту: шумоізоляція як підкапотного простору, так і салону в цілому – на гідному рівні. І звісно ж, порівняно з бензиновими версіями витрата пального аж ніяк не шокуватиме. У мене за тиждень вийшло трохи більше ніж 7 л/100 км. Але це комбінований цикл. У місті розраховуйте на 8-9 літрів.
Що стосується підвіски та гальм, можу відверто сказати, що вони цілком виправдали очікування, адже створюють відчуття комфортного сімейного кросовера з чудовою керованістю.
Єдиним моментом, до якого мені особисто за тиждень так і не вдалося повністю звикнути, стало перенесення селектора трансмісії з центральної консолі на кермо. Так, я розумію, що Volkswagen – далеко не єдиний, хто втілив таке рішення, але якщо раніше ви їздили виключно з класичним селектором, знадобиться певний час, щоб перестати плутатися з перемиканнями та не намагатися схопитися за селектор трансмісії у пошуках омивача скла.
Висновок
Чесно кажучи, коли я побачив новий Tiguan та дізнався перелік його обладнання, була впевненість, що коштуватиме він чимало й тим самим відштовхуватиме від себе потенційних покупців. Особливо тих, хто раніше не мав справу з Volkswagen. Але приємні здивування трапляються, і це одне з них. Щиро вважаю, що 45 тисяч доларів за наскільки гарно обладнаний, комфортний та приємний у керуванні кросовер – абсолютно адекватна ціна. Це топ за свої гроші!