Перший тест Volkswagen Tiguan. Шукаємо недоліки нового покоління

Поки важко сказати, чи стане третє покоління Volkswagen Tiguan гейм чейнджером у класі компактних кросоверів, адже він, на перший погляд, не несе нічого революційного. Але змін порівняно з попереднім поколінням настільки багато, і вони настільки корисні з точки зору користувача, що для багатьох потенційних клієнтів, а не лише шанувальників бренду, це може бути достатньою причиною, щоб зацікавитися цією моделлю. Але є у нового Tiguan і недоліки, які ми виявили під час першого тест-драйву.

Коли перший Tiguan почав випускатися, Volkswagen покладав на нього великі надії. У той час німецький гігант тільки створював лінійку кросоверів, і Tiguan був другою моделлю такого типу після більшого Touareg. Сьогодні портфоліо компанії наближається до десяти SUV.

Тепер вже достеменно відомо, що рішення випускати компактний кросовер було кроком у правильному напрямку. З моменту дебюту Tiguan, по всьому світу було продано понад 7,6 мільйона одиниць. Це була настільки вдала модель, що виробник зберіг колись досить поширений цикл виробництва, згідно з яким нове покоління моделі вийшло на ринок лише через вісім років після появи попередника. І ось, через 16 років після дебюту першого Tiguan, Volkswagen представив світові третє покоління моделі.

Як виглядає

Одним із сюрпризів, безумовно, є те, що Tiguan третього покоління має майже такі самі розміри, як і його попередник. Довгий час виробники поступово збільшували свої моделі, при цьому новий Tiguan лише трохи довший – він додав приблизно 30 мм (довжина 4539 мм), але має практично такі самі ширину (1842 мм), висоту (1639 мм, +4 мм) і колісну базу (2680 мм). Ці зайві міліметри в салоні непомітні, але об’єм багажника збільшився на 37 літрів (до 652 літрів).

Звичайно, однією з головних змін є оновлена зовнішність кузова. Новий Tiguan зберіг стиль своїх попередників, але тепер може похвалитися набагато сучаснішим та сміливішим дизайном. Передня частина стала вищою та значно «міцнішою», що значною мірою є результатом подовженої решітки радіатора, яка була вбудована у великий бампер. Зверху, на тому місці, де зазвичай розміщується радіаторна решітка, тепер є декоративна пвнель з додатковою світлодіодною стрічкою. Ця панель відокремлює фари, звісно світлодіодні, які тепер більш плоскі.

Візуальну динаміку Tiguan підсилюють повітроводи на зовнішніх сторонах бампера, а також опуклості над колісними арками, де можуть бути встановлені 20-дюймові диски. Всі ці зміни певною мірою вплинули на коефіцієнт опору повітря, який в третьому поколінні моделі значно покращився – тепер його значення становить 0,28, а раніше було 0,33. А це, в теорії, дасть економію пального.

Що всередині

Помітно багато змін і в інтер’єрі, й багато з них можна лише привітати. Наприклад, повернення фізичних кнопок на кермі. Компанія Volkswagen провела дослідження, і виявилося, що водії критично ставляться до сенсорного управління. А ми постійно про це говоримо та критикуємо подібні рішення. На щастя, хтось все ж дослухається. Ба більше, можливо у найближчому майбутньому ми побачимо повернення фізичних кнопок і ручок для керування основними функціями, такими як регулювання температури та потоку повітря в системі опалення та вентиляції.

У новому Tiguan центральний сенсорний екран в цьому сенсі не зовсім зручний. По-перше, як і раніше, ним може бути складно користуватися під час руху, особливо на поганій дорозі. По-друге, регулювання температури водійської зони клімату знаходиться в лівому нижньому куті дисплея, намертво перекритому кермом. Гарно хоча б, що екран став більшим (12,9 або 15 дюймів залежно від комплектації)

Є ще одна незручність, пов’язана з кермом. Мій зріст 1,7 м, і мене дуже здивувало, що діапазон поздовжнього регулювання керма виявися занадто малим. З оптимально відрегульованим сидінням кермо було від мене трохи далеко. Варто враховувати, що на Tiguan їздить багато жінок, і для них ця проблема може бути помітною. Тому треба особисто перевіряти посадку перед тим як прийняти рішення про покупку.

Оскільки ми вже почали говорити про центральний дисплей, варто також сказати, що мультимедійна система MIB4 була розроблена з нуля і вона є однією з найважливіших змін у порівнянні з попередником. Вона простіше та зручніше для користувача, і вона ще швидше працює.

За кермом розташований ще один дисплей, на якому відображаються цифрові індикатори та дані про автомобіль. Завдяки антибліковому покриттю екран більше не потребує козирка. І це правда. Коли я їздив французькими дорогами поблизу Ніцци, коли яскраво світило сонце, новий Tiguan не давав приводу для критики панелі приладів.

Як їде

Volkswagen не втрачає можливості нагадати, що він мріє зазіхнути на преміальний сегмент (хоча це лише недосяжні мрії та маркетингові заяви). Для цього, мовляв, використані топові матеріали оздоблення. Так, вони гарні, але це зовсім не преміум. А ось що дійсно здивувало, так це покращена шумоізоляція. Навіть на швидкості 120-130 км/год Tiguan третього покоління виявився тихішим за багатьох моделей преміум-сегменту. Але це не означає, що шумка тут ідеальна, адже під час розгону звук двигуна добре чутно в салоні.

У третьому поколінні Tiguan отримав адаптивну систему контролю шасі DCC та опційну DCC Pro 1. Отже, їздові характеристики кросовера мають бути максимально стабільними, гнучкими та комфортними. Але нам доведеться почекати тривалішого тесту, щоб довше пограти з налаштуваннями та перевірити можливості нової підвіски.

Втім, вже можна сказати, що навіть після вимкнення режиму «Спорт» Tiguan має досить жорстку підвіску, яка на поганих дорогах псує відчуття комфорту. Великим плюсом, своєю черго, є те, що навіть під час руху по звивистій дорозі кузов не сильно нахиляється. Та й у цілому автомобіль добре керується, він дуже чуйний.

Ще одною перевагою Tiguan є різноманітна гамма двигунів. Найслабшими є бензинові «м’які» гібриди 1.5 eTSI потужністю 130 к.с. та 150 к.с., стандартно поєднані з 7-ступеневою коробкою передач DSG і переднім приводом. Більш потужні двигуни 2.0 TSI пропонують потужність 204 та 265 к.с., і вони забезпечують повний привід у стандартній комплектації.

4Motion також можна знайти в більш потужному з двох дизельних двигунів – 2.0 TDI потужністю 193 к.с. Є аналогічний, але слабший двигун на 150 «конячок». Ну а кульмінацією лінійки є два плагін-гібриди на 204 та 272 к.с. У них потужність завжди передається на передню вісь через 6-ступеневу коробку передач eDSG.

Висновок

Чесно кажучи, після першого не дуже тривалого тесту робити висновки про новий Volkswagen Tiguan було б помилкою, адже цей автомобіль потребує більше часу на вивчення його можливостей. Він точно сподобається тим, хто вже мав досвід володіння Tiguan попередніх поколінь, але може трохи відштовхнути потенційних покупців, які не є фанатами німецької марки, оскільки конкуренція в цьому сегменті надвисока й кожен пропонує щось особливе. До того ж, ми поки не знаємо українські ціни, але майже впевнено можна сказати, що для гарно оснащених версій вони трохи шокуватимуть.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.